Kinderen in de ouder rol

Discussie in 'De lounge' gestart door goddess tear, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is nu (11 uur) op rtl 4.

Voor degene die nog wakker zijn.

2. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik kan helaas niet kijken (ze zenden hier geen RTL uit)

3. hmmm....kan het ook niet via internet ofzo?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb het gezien.

Vreselijk voor die kinderen.

Ik vond die ouders( blinde) met die 6 kinderen niet echt slim. Zelf al bier drinkend en sigaret rokend aanwijzingen geven aan je kind van 10 die de luier van haar broertje moet verwisselen ( elke dag, :( ) Koken kunnen ze niet, maar wel steeds weer een kind proberen te maken, want dat willen ze zo graag.

Onverantwoord, :x

5. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Ik heb mijn verstand zitten te verkijken, wat een kinderleed zeg.
    Het meisje van 10 heeft een jaar eerder zelfmoord proberen te plegen, de oudste sloeg een van de baby's om zijn hoofd met een fles terwijl papa aan het bier zat.
    En dat kamertje, met zijn 5en in een hokje geprpt om te slapen zonder ventilatie, het was er bloedheet binnen.
    Dan nog maar niet te spreken over hoe smerig het huis en de kinderen waren. :(

Die kinderen hebben echt geen leven zo.

6. Nee, ik werd er helemaal beroerd van. Hoe die ouders hun kinderen dit aan kunnen doen.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind ook dat "gehandicapten"het recht hebben om een kind te hebben, maar dt KAN gewoon niet, is gewoon mishandeling.

Ik werd zo beroerd van dat oudste meisje. Ze was zo gemeen, en zat gewoon breeduit te lachen toen ze sprak over de zelfmoord poging van haar zusje!
    En nog veel meer van die gruwlijke dingen...
    Begon me helemaal op te winden toen ik het zag, kreeg er echt helemaal kippenvel van!

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik zat me echt te verbazen dat zoiets uitgezonden kan worden op TV en dat er geen actie ondernomen wordt. Ik heb het echt te doen met die meisjes :( Die stichting waar die kinderen dan een middagje zijn zien volgens mij ook niet alles. Helemaal belachelijk vond ik dat het ziekenhuis zei dat die ouders het gewoon moesten blijven proberen. :confused:
    Die jongen die voor zn moeder zorgde vond ik op zich goed, je zag dat hij echt van zn moeder houdt, ik hoop alleen dat ie inderdaad kan gaan studeren en dat er een oplossing wordt gevonden voor zn moeder.

Liefs,
    Duveldraakje

8. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Heb zitten kijken, vond het erg moeilijk voor de kinderen. en toch hield dat meisje zoveel van haar ouders.
    Denk dat de oudste niet beter weet, dan te zorgen maar ik vond haal vrij kil.
    En dan de vraag krijgen hoe stel je dat voor een huis vol tieners daar hadden ze nog nooit over nagedacht.
    Kreeg wel de indruk dat er regelmatig instansie kwamen. Alleen die deden niet veel.

Jammer dat er niemand ingrijpt in zo'n gezin of begeleiding komt

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Sorry als ik hiermee een van jullie zou kunnen beledigen: Ik vind het schandalig!

Kinderleed! :cry:

10. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    de oudste hield niet van knuffelen en wilde zelf nooit kinderen vind je het gek als je je hele leven al voor je broers en zusjes zorgd spijt me maar ik vond het niet normaal sorry als ik iemand beledig hiermee de ouders dachten alleen maar aan later voor als ze zelf niks meer konden dan hoefde ze niet alles aan 1 kind te vragen nu konden ze het aan meerdere vragen

11. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    sorry hoor maar vond die ouders echt helemaal niet sporen, lekker kindejs maken omdat mevrouw verslaafd was aan de eerste kreetjes van een pasgeboren baby, en dan zag je overal een kindje slapen OP DE GROND!

hadden er niet over nagedacht hoe dat zou moeten als de kinderen tieners waren ( IK ZOU WEGGELOPEN ZIJN)
    lekker een peuk en een biertje roken terwijl die kleine meiden alles deden :( en zij maar lekker relaxen.... :confused:

nee vond het niet raar dat dat meisje later geen kinderen wilden, als je al je hele jeugd voor je kleine broetjes en zusjes loop te zorgen :confused:

ik vind het verschrikkelijk , dit is gewoon schandalig! heb er geen woorden voor. :cry:

vond het heeel erg zielig dat dat ene meisje ging huilen want ze had niemand om mee te praten en dat dat meisje ( ik weet niet of dat dat hetzelfde meisje was ) ook nog eens zelfmoord pleegde..DAT ZEGT TOCH GENOEG! :cry:

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Als iemand alleen blind is, zou het waarschijnlijk prima kunnen. Maar ik kreeg de indruk dat de ouders nu ook niet overspoelt waren met intelligentie.

Sorry dat ik iemand misschien beledig ( ha ha , gupsie, ;) ) maar ik denk dat het hier toch echt een kwestie is van kortzichtigheid bij de ouders.

Na de zelfmoorpoging van het meisje heeft ze wel begeleiding gehad, maar dat is ook alweer gestopt.

Ik denk dat de instanties hier ook ontzettend falen.

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja instantsie pffff YOUNG CARERS... een instantsie die de kinderen begeleid om dus voor het huishouden en kinderen te zorgen!

ik zat me op te vreten.. blind en voor je kinderen zorgen prima.genoeg mensen die dat doen... maar beide blind zijn, geen werk natuurlijk kinderen uitpoepen bij de vleet en er je andere kinderen er voor laten zorgen? stelletje.. PIEEEEP. Ik heb kan geen respect tonen voor mensen als dat, blind of niet blind! Als dit ouders waren zonder handicap zouden we er ook wat van zeggen, ben dus ook niet bang om er nu wat van te zeggen.
    Die moeder was ook lichtelijk verstandelijk gehandicapt.

Dat oudste meisje was totaal afgestompt van haar emoties.. voelt helemaal niks meer, wil zelf geen kinderen meer later! en die ouders maar zeggen, nee, ze komen niks te kort, ze leren zo dingen over het leven! aaarg.. Die andere die was 8 toen ze zich zelf van het leven wilde beroven.. pffff

zo dat ben ik kwijt, ik wilde dus niet kijken omdat ik wist dat ik boos zou worden, met zappen kwam mijn man er langs en liet het even staan, ik moest toen wel kijken hihihi

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb het dus gisterenavond ook zitten kijken en wist dat heir vandaag een topic over zou zijn!

Ik heb de hele aflevring geroepen; BAH, ACH GARM, NIET NORMAAL, ONVERANTWOORD....

Ik snap niet wat die ouders bezielde en idd wat ik me ook afvroeg hoe hoog het iq was van die mensen. Ze deden de hele dag niet veel, het huis was een bende en dat kleintje had al dagen dezelfde kleren aan. Ze wa sgaan roken toen ze zwanger was {de meeste stoppen!}!

Die twee oudste hadden het erg zwaar. En toen 1 van hen het op wilde geven toen heeft die instantie voor young care childeren hun gezeg dat ze dan hun lidmaatschap kwijt waren! En dat wilde ze niet natuurlijk! En die ouders weer tevreden! grr

Het gezin kon WEL HULP krijgen maar dit wezen ze af! Dat hadden ze niet nodig! Alleen in het weekend kwam er een poetshulp voor 2uurtjes!

Hebben jullie ook gezien hoe dat meisje die luierverwisselende? Op de grond tussen de meeste zooi, ze veegde haar broertje maar half z'n billen!

Oja de reden dat ze er nog een wilde was; Dan hadden ze later meer kinderen die voor HUN konden zorgen! :confused: ahum!

Nou echt neit normaal hoor....
    Ten eerste moeste ze die mensen gewoonweg verbieden, nog meer kinderen te maken! Zeker omdat de oudste twee ervoor op draaien!
    Ten tweede moest hulp verplicht kunnen worden! de kinderen konden niet eens kinderen zijn, en ik denk dat die oudste twee echt wel hulp konden gebruiken, zowel op sociaal emotioneel vlak als hulp bij het runnen van het gezinnetje!
    Nee echt! Ik heb met verbijstering zitten kijken!
    En word er weer kriebelig van als ik eraan denk!
    ----
    Die jongen overigens wat voor zijn ma moest zorgen vond ik een ander verhaal! Ook hij had het niet makkelijk, maar zijn moeder had niet bewust voor deze situatie gekozen... Dat maakt het voor die jongen natuurlijk echt nit makkelijker... Maar die moeder was tenminste wel zo slim dat ze nu niet nog meer kindere wilde!

grrr.... diep triest!

Off topic;
    Oja iemand schreef dat die vind dat mensen met een handicapt wel kinderen zou mogen krijgen... Nou in mijn ogen licht dat er al heel aan!
    In deze situatie zou misschien 1 of 2 kinderen wel te doen zijn geweest! maar geen 6 of misschien 7! Snappie?

15. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik heb ook met afschuw zitten kijken, Ik begrijp niet dat ze het toe laten in dat land. De jongste heeft al een zelfmoordpoging gedaan en daar reageerden ze helemaal niet op en de oudste heeft geen gevoel niks meer in haar lijf, En de ouders zien er echt gewoon echt geen kwaad in, ze moeten die ouders eerst even langs een maatschappelijkwerker sturen. Ik heb echt medelijden met die kids.

16. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook ik heb gekeken en jullie mogen het best weten heb zitten janken van ongeloof

dat dit kan en mag daar ,dit is pure mishandeling en kinderarbeid van zo'n kind

een kind is er om kind te zijn en niet om de zorg van de ouders over te nemen

nu verschonen mijn kids ook Caitlin weleens maar ze hoeft niet op ze te wachten tot ze uit school komen , dus de rest van de dag met een poepluier rond te hobbelen

ik was onsteld en zeer emotioneel , en kan ik best wat hebben hoor maar dit sloeg alles :(

waar was hun recht om kind te zijn? of vinden ze dat niet belangrijk daar
    hier heb je gelijk de kinderbescherming op de stoep staan als je dit soort praktijken flikt

ben der nog verdrietig over

17. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Vond het echt verschrikkelijk! Kon er haast niet naar kijken...Heel zielig voor die kids en ik snap werkelijk waar die ouders niet!

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ deb....
    jou kids verschonen caitlin wel eens...
    ja nou fijn toch? Hun doen dat om jou te helpen, omdat ze het leuk vinden of omdat jij er toevallig even niet bent {jaja zit achter de computer :) ;) }
    Nee maar ik bedoel, het is niet hun taak om voor jou kleine meisje te zorgen! hun mogen gewoon hun eigen zaakjes doen en helpen kan evengoed!
    Mijn moeder kreeg een hernia en moest weken op de bank blijven liggen! Daarbij heeft ze ook vreslijk reuma. Me vader werkt en me broer trok zich nergens geen balle van aan...
    Dus tja toen stond ik er ook alleen voor! Gellukkig had ik toen me vriend al en die heeft me wel geholpen. Zo word je opeens volwassen! Maar goed mijn moeder heeft hier niet voor gekozen! En ik heb dit ook niet als slecht ervaren! Het was op dat moment zo, en dat was geen probleem...
    Ik deed naast school {examjaar geloof ik} de huishoudelijke taken en moest zorgen voor het eten. maar ik heb geen jongere broers of zussen {ja 1 oudere, werk genoeg mee ;) }....

Nee maar wat ik nou eigenlijk wil aanhalen is dat jij je kinderen niet de veranwtoordelijkheid geeft om je jongste op te voeden! Daar ben jij voor! En een handje helpen is no problemo!

En idd wat je zegt; al je dat hier zou doen zou de kinderbescherming op de stoep staan!
    Nou dat moesten ze daar ook eens doen want die mensen vonde het gewoon normaal!

gggrrr sow dit waren me hormonen! hihahahahahaha {yes ik heb ze toch nog!}

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Weten jullie ook wat het onderwerp van vanavond gaat worden? Meestal is het de hele week een beetje van hetzelfde....

Maandag ging het over ouders "terug naar de natuur", mijn hemel......vreselijk! Gisteren heb ik het gemist, maar vanavond, ik vergeet het ook steeds, zo laat.....

Mijn TV op de slaapkamer ontplofte eergister, dus hopelijk heeft manlief vandaag een nieuwe gekocht, kan ik vanavond weer eens kijken, op bed...want jeetje, gisteren was dus wel erg heftig!

Ik kan me er inderdaad vaak over verbazen hoe sommige gezinnen in elkaar zitten, dat deze mensen niet erg snel bij de kinderbescherming terecht komen snap je niet! Maar ja, als we soms in Nederland nu kijken, die kids die eigenlijk onder toezicht van jeugdzorg moeten staan, maar in het nieuws komen omdat ze niet meer leven......

Sommige mensen mogen eigenlijk geen ouders worden. Waarom wel zo'n uitgebreide screening bij IVF of adoptie, maar kan verwekken en krijgen op de natuurlijke manier maar zo makkelijk! Het is uiteraard geen controle, maar goed, zo oneerlijk dan! Arme kids...

20. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    judy77 het gaat vanavond over opgevoed in de geest van god heb het ff opgezocht voor je

Deel Deze Pagina