schildklier afwijking

Discussie in 'De lounge' gestart door Selin, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Dames,

    Heeft iemand van jullie wel eens gehoord van een schildklierafwijking zonder dat ze het in je bloed zien?
    Misschien dat er ook andere manieren zijn...?

    Veel liefs,

    Selin
     
  2. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hoi hoi.

    De beste diagnose is alleen te stellen via een bloedtest, daarnaast heb je wel last van vervelende kwaaltjes maar om iets echt uit te sluiten moet je echt een bloedtest doen.

    Liefs wolly
     
  3. ik heb wel eens gelezen dat, in tegenstelling tot wat veel dokter denken, het inderdaad niet altijd zichtbaar is in het bloed.
    misschien moet je eens wat googlen.
     
  4. wolly

    wolly Niet meer actief

    Selin mag ik vragen waarom je dat vraagt?
    Denk je dat jij ook een schildklier afwijking hebt dan?
     
  5. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hoi, ik heb ook een schildklierafwijking.

    heb je bepaalde symptomen dat je denkt dat jij dat ook hebt? ik kreeg
    een vermoeden toen ik op twee jaar 25 kilo was bijgekomen :confused:

    bloed laten prikken en idd: te traag werkende schildklier. pillen voor gekregen en veel afgevallen. met pillen gestopt en weer veel bijgekomen :( deze vrijdag ga ik toch eens terug naar de dokter, want ik heb die pillen blijkbaar toch wel nodig :oops:

    weet niet of je er ook op een andere manier achter kan komen of er iets aan scheelt
     
  6. wolly

    wolly Niet meer actief

    Ik heb ook een traag werkende schildklier en heb ook een boel van symptomen en slik daarvoor ook medicijnen, weet wat het is jammer genoeg.
     
  7. Stephaniem

    Stephaniem Actief lid

    1 apr 2008
    101
    0
    0
    Hier nog 1,maar die van mij werkt helemaal niet meer..
    Bij heben ze bloedonderzoek gedaan,omdat ik in het ziekenhuis liep voor een kindje,toen kwamen ze hier achter,en ook me diabetes,weet het nu sinds 3 maanden..
     
  8. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    en wat doen ze dan? als ie helemaal niet meer werkt?
    is dat ook te verhelpen met medicijnen?
     
  9. wolly

    wolly Niet meer actief

    Dan krijg je medicijnen.
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb de ziekte van Graves, en is idd vastgesteld met een bloedtest, een scan van de schildklier en een ogentest.
     
  11. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nou ben echt al een tijdje aan het sukkelen met allerlei symptomen die eigenlijk gelijk zijn aan de symptomen van een schildklierafwijking. Daarnaast val ik geen grammetje af en ben ik enorm veel aangekomen. De huisarts kan verder ook geen reden achterhalen waarom ik niet zou afvallen. Daarnaast heeft hij een keer bloed laten prikken maar hij zei dat alles prima was....maar betwijfel dat een beetje.
    Daarom vroeg ik of er ook andere testen waren behalve de bloedtest :(

    Groetjes,

    Selin
     
  12. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Volgens mij is het altijd te zien in het bloed.

    Er zijn bij mij wel echo's en scans gemaakt, maar dat was naar aanleiding van de bloeduitslagen, die niet goed waren.
     
  13. Doris

    Doris Fanatiek lid

    26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Ik heb de ziekte van graves gehad, was ook via een bloedtest ontdekt!
     
  14. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @selin, waarschijnlijk is het wel in je bloed te zien, maar zit je net binnen de marges. Dan zeggen ze dat er niets te zien is. Ik heb zelf een te traag werkende schildklier en altijd vage klachtjes gehad, maar ik zat net binnen de marges. Toen het kindje krijgen niet lukte vond de fert arts dat ik ondanks dat ik net binnen de marges viel toch medicatie moest krijgen voor de schildklier. Sinsdien voel ik me heerlijk, zijn de vage klachten voorbij en ben ik toen de schildklier stabiel en goed was zwanger geworden. Ik zou dus zeggen, ga er achteraan.
     
  15. WendyH1979

    6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Hallo allemaal,

    Ik heb ook een te langzaam werkende schildlier. Volgens de internist is het maar minimaal. Opzich heb ik er ook niet echt veel last van, behalve dat ik niet wil aankomen. Maar omdat ik zwanger wil worden moet ik toch medicijnen slikken. Nu werkt het weer prima bij mij.
    De ha is hier ook niet achter gekomen die zei dat alles opzich goed was. Alleen bij de gyn in dit boven water gekomen. Mijn periodes zijn erg onregelmatig dus vandaar dat ik ben door verwezen naar de gyn.

    Gr, Wendy
     
  16. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor de antwoorden meiden ;)
     

Deel Deze Pagina