wat voor moeder ben jij???

Discussie in 'De lounge' gestart door Calimero, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben een mama die thuis lekker in haar makkelijke kleding zit, maar wel met mn haren gedaan en make up op en een lekker luchtje! Naar buiten doe ik meestal een legging aan met een leuk tuniekje en leuke slippertjes.

Daarnaast ben ik een vlotte lieve mama die haar zoontje lekker van het leven laat genieten en ontdekken. Zorg ervoor dat hij er altijd netjes uitziet, nageltjes geknipt, lekker op tijd in bad, op tijd schone kleding aan.
    Hij mag van mij alles tot een bepaalde grens, s ávonds als hij op bed ligt ga ik wel aan de poets. Ik wil hem opvoeden tot een zelfstandig iemand en hij mag van ons zover mogelijk alles uitzoeken en ontdekken. We willen een open opvoeding geven hij mag altijd zn eigen mening zeggen en alles vragen, alles is bespreekbaar.
    Verder houden we van lekker veel knuffelen en laten merken dat hij belangrijk is voor ons en wij hem lief hebben.
    We doen lekker gek met hem mee, en dansen, lachen, zingen veel met hem.
    Ik vind ons wel leuke ouders :)

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    eh tja, dat kan ik dan beter aan me man vragen;), maar die is er momenteel niet..k' denk dat ik wel een lieve.. bezorgde (soms overbezorgde) en verzorgende mama ben, die af en toe best eens uit haar slof kan schieten als iets niet naar de zin is en ja ook tegen me kindjes.:)
    Ik ben ook wel van bepaalde regeltjes, geen snoep/chips in de ochtend, aan tafel blijven zitten tijdens het eten. Verder leer ik ze wat respect is voor mens en dier.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik ben een "altijd onderweg" moeder:D en sleep daarbij mijn kinderen mee. Mijn oudsten vragen dan ook standaard als ze uit school komen: en? wat gaan we doen??:p Mijn kids zien er verzorgd uit, al vergeet ik hier en daar wel eens wat nageltjes op tijd te knippen. Kleding is schoon en heel behalve op het einde van de dag. Mijn huis is redelijk netjes maar niet op en top schoon, daar heb ik gewoonweg geen tijd voor maar wel "gewoon" schoon. Ik ben een moeder waarbij veeeeel kan maar wel eentje die verwacht dat je je aan de afspraak houd anders komt er bonje:). Mijn kinderen weten tot hoever ze kunnen gaan anders zullen ze het zeker horen en geef zonder pardon straf waar iedereen bij staat. Een moeder waarbij logeerpartijtjes áltijd kunnen en rustig de speelkamer ombouwt tot gigantisch logeerbed. Een moeder die het zwembad nog even om half 5 's middags opzet omdat ze zo'n zin hebben om lekker te spetteren. Een moeder die om half 6 denkt, "o ja, wat gaan we vandaag eten" en vervolgens iets verantwoords in elkaar flanst. Een moeder waarbij vriendinnetjes welkom zijn om te blijven eten. Een moeder die álles bespreekt en kinderen aanspreekt op hun verantwoordelijkheid. Een die helaas niet heel veel geduld heeft:). En ook eentje die graag wat tijd voor zichzelf heeft. Een moeder die verwacht dat iedereen meehelpt in het huishouden. O ja ook eentje waarbij in de zomer de kids weleens met vieze voeten naar bed gaan;) Een moeder die slingers ophangt bij de caravan op de camping. Een moeder die om 11 uur 's avonds nog oliebollen bakt voor de traktatie op school. En die het liefst in een oude volkswagenbus met tent bovenop met man en 4 kids al zingend richting camping zuid frankrijk vertrekt:D:D. Naja, ik denkt dat ze redelijk tevreden zijn hier thuis:p ok, behalve dat geduld dan:D

4. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Hmm wat voor moeder ben ik..
    S'ochtends een hoofd om op te poepen:D:D:D:D:D:D.. dochter lief loopt er stukken beter bij hahahaha..
    s'middags tot in de puntjes verzorgt ( ben immers ook nog een vrouw he), dus best ijdel en de kleine meid loopt er altijd perfect en netjes bij!
    alles past bij elkaar, en op kleur gesorteerd...;) detailhandels trekje denk ik..
    Wel een regelneef en moeilijk dingen uit handen geven bijv. hoe te verschonen..;) en echt routine gericht, vooral omdat domi daar echt van houdt.. gaat het slaapritueel anders, oorlog in de tent..
    Heel zorgzaam naar man, kind en veestapel hier..
    Recht door zee met een sterke wil, dus ook in sommige gevallen, mijn wil is wet, daar in tegen heel erg milieu bewust omdat ik mijn kid(s) graag de rest van het mooie natuur wil door geven..
    respectable persoon.. respecteer iedereen zoals ze zijn en zal iedereen een hand toe steken..
    en voor de rest een dikke mafketel die graag haar kleine meid ziet lachen.. net als papa.. 2 mafketels bij elkaar:D en soms is niks hier niet te gek..

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    :):):) uuuuhm ik heb het verkeerd gedaan idd sorry daarvoor

ik zorg ook dat mijn kindje straks kindjes er goed verzorgd de deur uit gaan en ik ben iemand die het ook helemaal niet stoort als ze hartsikke smerig is als ze uit school komt daar hebben we een bad en een wasmachine voor:D

in dat andere topic komt naar voren dat er veel ijn die storen zich aan moeders die perfect gekleed gaan en sommige storen zich weer juist aan moeder die daar gewoon minder tijd/aandacht aan besteden om wat voor reden dan ook,
    ik vroeg me dus gewoon af wat voor moeders er dan zijn eigenlijk dus "type"zeg maar op het forum zijn maar ik zal de titel aanpassen (als ik weet hoe ik dat moet doen)
    ik hoop er niet op aan gevallen te worden ben gewoon nieuwsgierig en nogmaals sorry dat het verkeerd ging

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    weet niet hoe ik het veranderen moet :(

7. Dana

Dana Niet meer actief

joh dat geeft toch niet? even een moderator vragen misschien.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zorg er altijd voor dat ik helemaal gedouched en aangekleed ben voordat m'n zoon wakker wordt. Ben een fan van de jurken van Steps dus dat soort dingen draag ik dus als ik niet hoef te werken. Meestal met een spijkerjasje of colbertje erop om het wat sportiever te maken. Zonder make up ga ik de deur niiet uit. Ik voel me gewoon lekkerder en zelfverzekerder als ik er leuk en verzorgd uit zie en wat een ander daar van vindt zal me me reet roesten.

Ook mijn kleine man gaat de deur niet uit zonder een leuk gematcht setje...maar ben gelukkig niet zo panisch dat hij niet vies mag worden en ga hem ook niet 10x per dag omkleden. Alleen als het echt heel erg gesteld is krijgt ie wat anders aan.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik ben een Mirella moeder
    dat houd in dat ik met gedrag en uiterlijk nog steeds ben zoals voor Amy-lynn
    hou van opgeruimd huis.....maar mijn mop mag hier we lalles van schilderen zandbak enz.enz.
    en uiterlijk is elke dag hetzelfde ritueel
    opmaken en leuke kleding aan
    dan voel ik me gewoon mezelf
    en dat is belangrijk(althans voor mij wel)

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ben een moeder die zorgt dat mijn kindje er altijd goed en verzorgt uit ziet als we naar buiten gaan. Daarentegen loop ik rustig in mijn joggingsbroek en slippers de straat op. Ik gebruik geen make-up, ben gewoon puur natuur. Huis is vaak een rotzooi, er moet geleefd worden en het moet niet aldoor draaien om het opruimen. 'S avonds als de kleine in bed ligt stoor ik me overigens wel aan het rondslingerend speelgoed en moet ook alles opgeruimd worden!

Verder deins ik er niet voor terug om mijn kind een nachtje elders onder te brengen om zelf nog even te kunnen stappen.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat de kinderen, mijn man en ikzelf er verzorgd bijlopen en dat ik een schoon huis heb is erg belangrijk voor me.

Maar make-up en hippe kleding draag ik niet.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    De liefste van de heeeeeeeeeele wereld volgens mijn dochtertje:D

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben een onzekere, (over)bezorgde moeder vermoed ik. Ik heb er moeite mee om mijn meisje los te laten en de wereld te laten ontdekken. Ik denk te vaak dat ze ergens nog niet aan toe is of niet aankan, terwijl ze dat wel kan. Zoals in een speeltuintje spelen. Heeft ze een paar weken geleden voor het eerst gedaan. Ik heb me echt gedwongen om het toe te laten. Niet omdat ik bang ben dat ze smerig wordt, maar omdat ik bang ben dat ze dat niet leuk vindt, te eng of dat ze andere kindjes eng vindt.

Wij komen eigenlijk weinig in aanraking met andere kindjes en ik moet dus mijn vergelijkingsmateriaal hier vandaan halen.

Een verjaardag van een kindje van mijn vriendin heeft mij wel de ogen geopend. Er waren meer kindjes van Noor haar leeftijd die lekker hun gang gingen (van de glijbaan, in de zandbak, lekker ravotten).
    Noor heeft toen die middag voor de eerste keer lekker in de zandbak zitten spelen. Volgens mij vond ze het leuk. Maar ik betrap me er op dat ik er elke keer wel bij ga kijken. Bang dat ze zich alleen voelt of het niet leuk vindt.

Ik hou haar het liefst bij me, terwijl ze toch eigenlijk zelf wel aangeeft dingen zelfstandig te willen en kunnen doen.

Qua kleren etc. maak ik me niet zo druk. Ik vind het belangrijker dat ze zich op haar gemak voelt en liefde ervaart.

Ik ben zelf alleen zo'n schijtebak.

Loslaten is dus echt een issue voor mij.:)

14. Tese

Tese Niet meer actief

Woord voor woord hetzelfde zoals ik ben.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik ben best een geduldige moeder. Ik ben soms wat lui, waardoor we af en toe ff samen voor de tv doorbrengen en ik achter de laptop ;). Ik ben geen georganiseerde moeder! Dat moet ik nog wel een beetje leren, vooral met kindje 2 op komst.

Verder ben ik soms wat TE bezorgd.

Ik vind mezelf verder wel lief voor mijn zoon en aan hem te merken vindt hij dat ook. ;)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

#36 Aszz, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2011
    Ik ben een moeder die precies weet hoe ik mijn kinderen wil opvoeden. Ik heb duidelijke ideeën hierover en laat mij daar ook niet snel van door de wijs brengen door bijvoorbeeld een CB.

Wellicht soms wat oppervlakkig want ik hou van merkkleding bij mijn kinderen, en de wat duurdere spullen ( een Bugaboo, 2e kamer box ).

En ik ben een ontzettende knuffel mama. Ik ben er gek op, kan het de hele dag wel doen. Fysiek contact met ze vind ik erg belangrijk. Lekker knuffelen, kussen, kriebelen.
    Toch ben ik ook wel streng. Duidelijke regels, en duidelijke consequenties.

En best wel een beetje houtje touwtje. Niet veel snoepen ( jongste nog helemaaaal niet! ) draagdoek, borstvoeding, biologisch eten, rapley, kinderen het eerste half jaar naast bed hebben slapen, niet laten huilen.

Soms een beetje een luie moeder, ik kan de hele dag voor de tv hangen en laptoppen. En totaal geen discipline bij mezelf. Zo raar, ik ben erg consequent bij de kinderen, maar bij mezelf totaal niet.

En ongetwijfeld ben ik nog véél meer. Maar het allerbelangrijkste is toch wel dat ik gigantisch veel van mijn kinderen hou.

17. tulip

tulip Niet meer actief

haha, leuk! jammer dat we elkaar niet kennen.:p Je woont toevallig niet in de buurt;)

18. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben heel makkelijk,

in de ochtend zijn wij hier totaal niet verantwoord bezig, dan smeert mama een boterham voor zichzelf en de kids, gaan lekker op de bank zitten, het zandkasteel erop, en heerlijk tegen elkaar aan en dan smullen van de boterham.

ik weet nog dat ik toen ik klein was ik weleens stiekem van mijn vader een handje chipjes mocht eten na mijn boterham in de ochtend, heel af en toe doe ik dit met mijn zoontje ook, heerlijk om dat genietende smullende koppie dan te zien.

ik vind het ook niet erg als ze een keer in de auto of in de buggy in slaap vallen,

ook neem ik nooit het drinken mee van de kinderen, de meeste mensen hebben wel ranja,
    mijn dochter drinkt veelal water, maar mijn zoon niet,
    hebben ze ergens geen ranja, ach dan niet, geef maar wat je wel in huis hebt.

ook vind ik het niet erg als ze in de modder gaan spelen ofzo, ik spring er wel bij en stamp lekker mee door de modder,

als mijn kind valt ben ik niet het type dat erop af springt en meteen gaat troosten, ik wacht af en zie wel hoe hij reageerd, heeft hij echt pijn dan begint hij wel te huilen en natuurlijk troost ik hem dan,

maar ik zie soms ook weleens dat een kind zo weer op staat en dat de moeder dan hysterische gaat zitten doen en vragen : gaat het wel, heb je auw. ja ging hard hé .... en dt het kind dan opeens toch begint te huilen, zo ben ik dus niet.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha dat laatste sluit ik me ook bij aan Mejojo. Ik ben wat dat betreft ook wel 'hard' soms met vallen. Vanmorgen donderde ze hier toch van de trap in het appartement maar madame was meer bezorgd om haar bellenblaas haha. Stonden wat bouwvakkers die me aankeken of ik gek was aangezien ik haar niet meteen op pakte.. tja, wanneer ze niet huilt of laat zien dat ze pijn heeft ga ik haar niet lopen troosten. Vraag meestal wel daarna even of het gaat.

Ook met loslaten ben ik wel makkelijk, vind het belangrijk dat ze voor zichzelf leert opkomen.

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

vaak kun je ook wel zien of het kindje echt pijn heeft ofniet,
    maar ik wil niet dat mijn zoon denkt ik hoef maar te doen alsof ik pijn hebt en mama komt wel weer aan rennen,

of wat mijn zusje doet: een snoepje tegen de pijn.... Nou nee sorry,ik ken mijn zoon goed genoeg om te weten dat hij zich dan extra gaat aanstellen om dat snoepje te kunnen krijgen,

een snoepje krijgen vind ik zo nu en dan prima, maar dan vraagt hij het maar, ik wil niet dat ze op die manier aan hun lekkers komen.

en indd voor zichezelf leren opkomen vind ik ook belangrijk.

Deel Deze Pagina