wat voor moeder ben jij???

Discussie in 'De lounge' gestart door Calimero, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ben een bezorgde, gevoelige, beschermende moeder haha met een kindje die het liefst de hele dag om mn nek hangt en nergens neergezet wil worden, dus wat er nou het eerste was, geen idee.

Ik wil haar graag manieren leren en netjes te zijn. Niet teveel ongezonde/onnodige dingen, een keer bij een ander of op zondag is dan geen probleem. (na 1jaar.)

Ik ben wel consequent, 2keer vragen en dan nee, is nee. Dan komt het er niet, wat het ook is.

2. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Leuk al die verschillende mama's! ik ben een mama die zich 's'ochtends meteen opmaakt en mijn haren en kleren netjes doe. Mij zie je nooooit in een joggingspak niet eens thuis.. daar voel ik me dus echt niet goed bij.

Ik hou heel erg van een opgeruimd en netjes huis en hou het netjes bij.

Verder ben ik een makkelijke maar ook wel bezorgde moeder. Zoontje gaat overal mee naar toe en ik vind het heel belangrijk dat hij veel onder de mensen komt en veel dingen ziet. We gaan dan ook vaak leuke dingen doen en naar de stad ofzo. Ik vind het heel leuk als hij leuke nette kleertjes aan heeft. Ik knuffel heel de dag met hem en ik vind het geweldig om lekker voor hem te zorgen en te moederen.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik ben een perfectionistische moeder tegenover mijzelf. Ik wil het graag allemaal erg goed doen en ik ben daarin van tijd tot tijd best streng voor mijzelf. Ik leer nu wel steeds beter los te laten, maar ga vervolgens wel weer nadenken of ik het niet allemaal teveel loslaat. Communicatie vind ik heel belangrijk, ik wil graag weten wat er in mijn jongens omgaat. Ik heb de oudste in vier jaar tijd hooguit vijf keer een time-out gegeven, omdat ik gewoon alles uitleg en rustig met hem praat, waardoor hij makkelijker en sneller luistert. Wil niet zeggen dat ik mezelf wel eens een time-out gun, dus als bepaald gedrag me de strot uithangt en meneer niet wil luisteren, dan loop ik even naar de keuken en schenk wat te drinken voor mezelf in. beleefdheid vind ik belangrijk, maar niet tot het uiterste; ik heb graag dat hij u zegt tegen hoogbejaarde mensen, maar het moet niet. Respect zit niet in het woordje u. Ik verlang wel een 'dankjewel' bij bijvoorbeeld de bakker en opa en oma, thuis eigenlijk ook, maar daar let ik er minder consequent op.
    Verder verzorgen wij onszelf uiteraard goed, maar ik ben niet consequent met optutten o.i.d. Ik doe mijn best, maar kan merken dat ik ben opgevoed door een man;)
    Oh ja, positiviteit vind ik ook heel belangrijk om bij te brengen, dus negatieve gedachten ombuigen tot positieve. Maar er is ook plaats voor boosheid en verdriet hoor. De oudste is een kleuter en zegt de laatste tijd regelmatig: 'ik ben boos' Prima, schat, ben jij lekker boos. Ik heb alleen geen zin om ook boos te worden gemaakt, dus probeer je wel een beetje gezellig te blijven? (natuurlijk alleen als hij het weer eens als stopwoordje gebruikt;))

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben een moeder die haar best doet er netjes uit te zien, dus elke dag wat make-up op, nagellak, haren netjes, en ook qua kleding, je zult me zelden (hoogstens 's avonds) in een joggingpak zien.

maar verder een grote sloddervos, als dochterlief rommel maakt rommel ik gezellig met haar mee :)

en ik moet eerlijk zeggen, ik probeer wel schoon te zijn. Als gevolg dat Fleur inmiddels zelf haar snoet afveegt uit zichzelf als ze heeft zitten knoeien enzovoorts.. dat was niet helemaal mijn bedoeling maar is blijkbaar toch gebeurd. Terwijl ik dan weer heel makkelijk ben met vieze kleding als er een vlek op zit, ach, pech hebben, maar snoeten en handen moeten schoon. Dus dat is ze wel gewend.

Deel Deze Pagina