Wat voor moois heeft corona jou gebracht?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anne2019, 1 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja wat hier ook wel fijn was is dat mijn man het laatste half jaar ( misschien iets langer) veelal thuis is geweest als in de zin van niet naar het buitenland hoeven gaan.
    Pas heeft die wel een grote klus gehad in de USA en volgende week gaat die weer 2 weken maar dat gun ik hem wel weer heel erg.
    Voor de hele corona crisis was die gewoon heel vaak weg waardoor we ook echt een beetje uit elkaar aan het groeien waren. Soms was die 3 weken weg en had ik wel mijn draai gevonden met kinderen, huishouden en werk en dan voelde die soms bijna als een indringer in mijn leven omdat ik ineens rekening met hem moest gaan houden.
    Nu gaat dat gelukkig allemaal weer goed en stiekem geniet ik er ook wel weer een beetje van als we wanneer hij weg is ongegeneerd met een bord op schoot op de bank hangen voor de tv ;)
    Maar ik vind het wel weer leuk als die thuis is haha

2. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ik ben veel zekerder van mezelf geworden. Durf te zeggen waar ik voor sta en op te komen voor waar ik in geloof. Heb ook veel meer mening kunnen vormen in plaats van maar een beetje oppervlakkig meelopen met de menigte, zoals ik voorheen deed. Ik durfde niet zo goed anders te zijn/denken.
    Ook is mijn politieke kennis vergroot, hoewel ik nog steeds in de war raak tussen woorden als 'regering', 'overheid', 'kabinet', enz. Voor mij allemaal hetzelfde :roflmao:
    Maar voorheen bleef ik ver weg van alles wat over politiek ging, nu weet ik er behoorlijk wat van. Voelt wel beter.

Verder heeft het me gebracht dat ik veel meer bewust geniet van fijne momenten met man en kids, omdat ik nu bij veel dingen niet meer weet of het wellicht voor het laatst was (bijv dierentuin). Ik leg een stuk vaker mijn telefoon weg als we thuis zijn en ben dan écht met de kids bezig, luister écht naar ze, enz. Deed ik voorheen natuurlijk ook wel, maar was ook best verslaafd aan mijn telefoon.

3. MissXray

MissXray Niet meer actief

Corona heeft ons als gezin hechter gemaakt dan ooit. Ik vond het bij vlagen fijn om in onze bubbel te zitten, al moest ik door mijn vitale beroep elke dag naar mijn werk tijdens de lockdowns. Sinds een half jaar werk ik thuis en wat een ruimte geeft dat binnen een gezin met kinderen, heerlijk!

Op gebied van gezondheid en overgewicht leek het me een goed plan om van mijn overgewicht af te komen om risico’s te verkleinen. In 9 maanden tijd raakte ik op eigen kracht 30 kilo kwijt. Ik ben al bijna een jaar op gewicht nu met mijn 57 kilo.

En verder heb ik ontdekt dat je niet zo veel luxe nodig hebt. Van drie keer per jaar met het gezin naar de zon vliegen, zijn we nu ook super blij met trips binnen Nederland.

Suzy85 vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.793
    113
    Lunch!

Vroeger, voor corona, hadden wij het personeelsrestaurant. Open tussen 11 en 2, maar half 2 was het meeste wel op. Dan kon je nog voor met name wat ongezonde dingetjes of een panini terecht bij de koffiehoek, en verder had je gewoon honger als je te laat was en niks mee had.
    Met het sluiten van de koffiehoek ivm coronaregels werd een bestelservice opgetuigd, waarmee je tot half 6 kan kiezen uit een uitgebreid assortiment dat op bestelling wordt klaargemaakt. Zelfs in het weekend, en dat was al helemaal nieuw.
    En deze service houden ze erin, ook nu het koffiehoekje weer open is :thumup:

5. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik heb Nederland en de natuur in Nederland meer leren waarderen.
    Waardering dat je in een natuurgebied woont waar rust is.
    Flexibiliteit van thuiswerken, geen files.
    Mooie initiatieven met de buurt voor eenzame ouderen tijdens lockdown.
    Toch je ouders kunnen zien met videobellen en samen zingen.
    Dat je, als je in een lockdown in een ander land komt vast te zitten, heel blij bent als je weer naar je familie en naar huis mag.
    Dat je dankbaar bent dat je in dezelfde lockdown in NL op de SEH geholpen kan worden voor een spoed tubectomie bij een EUG/bbz. Ook al is de uitkomst super verdrietig.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    De eerste lock down kwam ons eigenlijk heel goed uit.. We waren na een mislukte eerste poging ICSI-PGD meteen door gegaan voor een 2e poging. Dit was lichamelijk en mentaal veel te snel voor ons. Onze 2e poging werd afgebroken ivm afschaling van de zorg. Ik besloot psychische hulp te zoeken en tijd voor mijzelf te nemen (inclusief gezonder leven). Een paar maanden later, en 17 kg lichter voelde ik me weer top. We begonnen opnieuw met onze 2e poging en daar is onze dochter uit voortgekomen. Wie weet was ze er anders ook gekomen, maar ik zie het toch als iets moois was Corona ons gebracht heeft.

Zuul vindt dit leuk.
  7. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.851
    3.614
    113
    Vrouw
    Met stipt op 1 een heerlijke, rustige kraamtijd na de geboorte van onze dochter. Wat hebben wij ervan genoten om haar zo veel mogelijk voor onszelf te houden:D
    Veel meer waardering voor de kleine dingen in het leven.

8. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Dat we nu elke avond met het gezin aan tafel kunnen.
    Mijn man werkte voorheen 2 dagen thuis waarvan we maar 1 dag met z'n allen konden eten (1,5u reistijd van mijn man en 1 dag was hectisch vanwege sport van de oudste).
    Hij wilde altijd al meer dagen thuiswerken, maar dat zagen ze niet zitten op zijn werk.

Dankzij corona hebben ze gezien dat het wel degelijk prima werkt en is thuiswerken zelfs de norm geworden, ook als het straks niet meer hoeft :thumup:

Deel Deze Pagina