Hoi dames, Ik heb sinds 5 jaar een bril en deze was helemaal versleten. Dus naar specsavers ogen opmeten en een nieuwe bril kopen. Ogen waren minimaal achteruit gegaan (meting weeg ik niet) maar ik heb een bril voor ver weg. Vandaag mijn bril opgehaald; maar ik kan er niet door kijken? Ik zie alles wel, duidelijk en scherp, maar het is net alsof het té is. Ik heb er nu al hoofdpijn van. Die vrouw zei dat je hersenen/ogen moeten wennen. Nou ik kijk echt niet fijn en liefst zet ik mijn oude bril weer op. Ven bang dat als ik terug ga en nieuwe glazen moet alweer dat ik opnieuw geld moet betalen pff. Wie herkent dit?
Ja ik! Het lijkt mijn verhaal wel Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe bril opgehaald, en heb sinds vandaag dat ik denk "ja,dit kijkt best fijn" Nog even volhouden!
Hier ook gehad! Bij mij lag het aan mijn cilinderafwijking.. geen idee of jij dat ook hebt. Ik had alleen een bril voor erbij, ik kon er niet aan wennen.. hopelijk went het snel!
zoiets duurt hier altijd 2 dagen ongeveer. heb een flinke cilinder en ga elk jaar wat achteruit. zonder zie ik tot 20cm nog scherp en de rest is een flinke waas, dus dat is wel best bagger bijziend. helaas hoort dat er echt bij. hoop dat je er snel aan gewend bent!
Een nieuwe bril is altijd wennen, zelfs al is de sterkte helemaal het zelfde. Ik zou het echt een paar dagen geven!
Ik heb sinds kort een bril met minimale stertke. Ik kreeg ook na een uur hoofdpijn, alsof het te was. Na een paar dagen was het weg, ik denk inderdaad dat je ogen moeten wennen.
Ja had ik ook! Hoofdpijn, en het gevoel alsof m'n bril té scherp was. En de pootjes deden zeer achter m'n oren en op m'n neus . Maar het werd elke dag wat beter gelukkig!
Sochtends als je opstaat gelijk je nieuwe bril opzetten. Je ogen zijn dan nog niet aan het werk geweest om te corrigeren en zou dus makkelijker moeten wennen aan de nieuwe sterkte. Ik heb ooit bij een opticien gewerkt en daar zeiden ze dat altijd
Kan even wennen zijn, of de meting is niet goed genoeg gedaan. Kunt eventueel als het zo blijft eens een meting laten doen bij een wat luxere zaak. Kan ook dat je cilinder er scheef in is geslepen (als je die hebt)
Had ik ook beckje haha Duurde bij mij echt wel een week, maar ik had mijn bril niet de hele dag op. Was echt voor erbij. Ik heb em nu ook al weken niet meer opgehad bedenk ik me nu
haha zonder zie ik niets, dus dan ben ik helaas bijna dag en liefst nog nacht aan dat ding gekluisterd, en geloof me dan je bril kwijt zijn is niet tof (was ie achter het bed gevallen....) hihi
dat is normaal. toch ophouden en na een paar dagen is het over. ik ga zometeen mn nieuwe ophalen. ben benieuwd
Het is idd een kwestie van even wennen. Ik had het ook met mn lenzen. Nu nog steeds als ik nieuwe lenzen inzet, maar na een paar dagen is het weer prima.
Als het na tijdje proberen echt niet went gewoon teruggaan, als glazen niet goed zouden zijn krijg je op hun kosten andere. Zo ging het bij mij tenminste... draag normaal lenzen en wou bril ernaast, zou ineens cilinder inzitten. Nou werd echt mega duizelig en naar van die bril en alles is krom en bol. Ze bestellen nu nieuwe voor me zonder cilinder... hoop dat het dan beter is!
Ik herken het heel erg. Ik heb2 brillen ( 2e gratis) met precies de zelfde sterkte en gemaakt volgens de zelfde meting. Kan er weinig verschillen zou je denken. 1 bril kijkt heerlijk en gebruik ik dagelijks. ( overdag lenzen) Andere bril, gevoel dat ik scheel kijk, hoofdpijn na korte tijd en hij kijkt gewoon echt niet lekker. Heb hem dan ook nooit op. Mee terug geweest en hun zeiden dat ik moest wennen aan de nieuwe sterkte. Nou dat kan dus niet want andere bril is niks aan de hand. Volgens hun is er niks aan de hand. Ben blij dat ik een 2e gratis had gekregen. Waren bijde een duur merk en heb voor samen nog 245 betaald
Nou soms komt t niet goed hoor. Ik heb het twee keer in mijn tienjarige brillencarriere gehad en bij beide keren was of de pupilafstand niet in orde of de as waarde. Vooral bij cylinderafwijking is dit duidelijk en ook direct te merken.