Jeetje, schrik daar wel een beetje van, wat een achterlijk volk Als ik dat soort opmerkingen zou krijgen zou ik die mensen niet meer opzoeken, als je ze al met tegenzin ziet en je jezelf moet verdedigen.
och dat heb ik ook wel gehoord, jemig he een derde, en dan zeg ik ja, leuk he ook nog eens in één keer raak! belachelijk dat volk want je doet het toch nooit goed, ik wens je en hele fijne zwangerschap en hoop dat je er goed van gaat genieten!
Mensen kunnen gewoon zo dom uit de hoek komen, en vaak hebben ze het zelf niet eens in de gaten De dingen die je soms te horen krijgt zijn echt niet normaal meer! Zelf heb ik een paar dingen mee gemaakt, bij de eerste hoorde ik vaak of het een 'ongelukje' was, of ongewenst!! Hoe kan een baby nog ongewenst zijn, mijn God! Nu ben ik zwanger van de 2de, en zijn al 5 jaar verder, deze baby heeft een andere vader, waarmee ik nu helaas mee in scheiding lig. Mensen vragen nu vaak of ik geen spijt heb van mijn zw schap, en dat het zo erg is dat ze 2 verschillende vaders hebben. Nou, zijn 1,5 jaar bezig geweest om zwanger te raken, dus nee.. Spijt heb ik niet. En idd de kids hebben 2 verschillende vaders, maar 1 moeder! En die houd zielsveel van ze!!
Ik zit hier echt met open mond te lezen, wat een krengen van mensen zeg! Gelukkig hier geen van dat soort dingen, heb soms juist het idee dat ik nu als wandelende baarmoeder gezien wordt omdat iedereen zo heppy de peppy is, maar als ik dit zo lees hoop ik dat dat zo blijft haha.
mensen kunnen soms rot uit de hoek komen!!! maar eerlijk gezegd denk ik dat ik miss ook weleens een stomme opmerking gemaakt heb!!! natuurlijk niet expres, maar je zegt dan voor de grap iets en het valt jezelf dan niet op dat de ander het toch anders ziet.. maar sommige dingen die ik hier lees, zeg je ook niet!!!! dus kleine dingen kan ik begrijpen maar sommige mensen zouden niet in de buurt van andere mogen komen!!!!
Een derde is toch heel normaal? En al zou je een tiende krijgen, dat is nogsteeds hun zaak niet? Ik wil er ook 3, misschien wel 4... goed om te weten dat mensen zo achterlijk en bekrompen zijn als je een 'groot' gezin wilt. Lekker laten kletsen hoor.
Nou, uit veel reacties tijdens mijn zwangerschap (van mijn derde dus) heb ik wel gemerkt dat 2 echt de standaard is, en 3 dus echt al als 'veel' wordt beschouwd... Helemaal omdat we al een jongen en een meisje hadden, dan ben je toch klaar? Althans, zo is de algemene opvatting blijkbaar. Ben er toen maar zelf grapjes over gaan maken, om mensen voor te zijn. Dus zei ik: we gaan voor ons eigen voetbalelftal, of onze eigen 'Von Trapp-family' of zoiets...
Nou, ik ben 8 weken zwanger maar ik heb echt al een enorme buik 9zwanger van no. 2) en ik krijg nu al opmerkingen; zo dan, jij bent al behoorlijk aangekomen he? Of; zo dan, hoeveel zitten er bij jou in???? Nog een sterke die ik vorige week hoorde (wij zijn 3 jaar getrouwd, bijna 32 en 33, beiden vaste baan, dochter van 2,5); is het gepland???? Eh.....?????? Vooral die grote buik opmerkingen vind ik zo pijn doen... alsof ik er iets aan kan doen *neemt nog een hap van appel*, zeg dan; gefeliciteerd!
@ Seth: Wat een vervelende opmerkingen zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt...Heel eerlijk vind ik het onbeschoft om zulke opmerkingen te plaatsen!
Jeetje wat een achterlijke opmerkingen idd!! Net of je tegenwoordig maar iedereen moet opvolgen, om te stoppen bij 2 kindjes.. beetje jammer! Hier wel steeds de opmerking: jullie hopen zeker op een meisje en als ik dan zeg nee het maakt me echt niet uit, dan staan ze echt zo te kijken van.. wie wil er nou niet een jongen en een meid?? Zoals ik al zei, ons boeit het echt niet en we hopen gewoon dat het gezond is Van de week bijv: had ik op hyves gezet 'ik ben zo blij' kreeg ik gelijk reacties.. hoezo dan krijg je een meisje?
ja dat van een jongen en een meisje.. 'dan ben je klaar' vind ik dr ook zo één. En zul je natuurlijk zien dat stellen met 2 meisjes of 2 jongens en zwanger van de derde de opmerking krijgen 'ja jullie willen natuurlijk nog graag een meisje/jongen he'
mijn schoonzus zei, toen ik vertelde dat we nog een derde zouden willen, uhhhm nou ik heb niks met drie hoor maar je moet het zelf weten. vond dat ook zo´n rare opmerking. en nog een van mijn zwager dus man van schoonzus, Helin was geboren en toen zei mijn zwager tegen ons zoontje, Nou Mert het maakt niet uit je kunt nog altijd met je neefjes spelen. uhhhhm sorry hoor maar hij kan gewoon met zijn zusje spelen.
jeetje wat een reactie's allemaal zeg Ik kom hier vanavond mn verhaaltje denk ik even doen. 3e kindje terwijl mn dochtertje nog geen 8 maanden is dus dat zal ook wel reactie's gaan geven. Zeker met mijn manier van met kinderen omgaan... was donderdag even naar de kapper met mn vriend en toen kwam mn schoonvader dus ff langs terwijl mn moeder op mn kids paste was t van: loop je nu met dr? Doen hun dat ook altijd? Ze word wel erg verwend he? (ja als ze huild troosten we haar... ze heeft vaak moeite met in slaap vallen... mag het?:x) later zei hij ook: je kan haar gewoon in de box leggen hoor... gewoon even laten huilen valt ze vanzelf in slaap. Schoonmoeder weet het al en die zei dat ze een soort van schutting geen bouwen tussen mn vriend en mij in want 3 is toch wel genoeg dan he en nog een jochie en een meissie ook dus...:x Mn moeder reageerde gelukkig wel normaal... ze zei alleen dat het haar wel druk lijkt hihi. Nou vanavond kom ik de rest wel ff vertellen... Heb er nu al zin in Liefs mij
Zwaar irri dat soort opmerkingen. hier na lange tijd pas zwanger geworden van de eerste, wat onderzoeken enzo gehad en vlak voor het beginnen met hormooninjecties zwanger geworden, dus ik ben erg blij dat het nu gelukt is en ik over de 13 wk heen zit. Niet iedereen op mijn werk weet wat mijn voorgeschiedenis is, maar degene die het wel weten komen dus wel eens even vragen hoe het nu met me is enzo. Krijg ik ineens de opmerking van iemand die dus niet weet hoe het zit, dat ik niet zo met mijn zwangerschap te koop moet lopen, pfffffffffff. Deed net of ik het niet had gehoord.
Ook raar. Zou het misschien kunnen dat zij zelf ook al lang kinderen wil en dat het niet lukt? Dan zou ik het me nog kunnen voorstellen dat je zoiets zegt. Anders is het gewoon bot!
OOK heel herkenbaar....!! toen ik zwanger was van nummer 2 zei een tante tegen mn schoonmoeder.. "zij wou zeker een tweede omdat ze eigenlijk liever een meisje had gehad.."....:x Net alsof ik niet blij ben met mn zoontje....!! en mij maakte het bij de tweede ook ECHT geen fluit uit.... nu ook niet trouwens...
Ik kreeg opmerking van schoonzus over mn leeftijd. Ben 21, maar vriend is 29. Sorry, maar vind dat als we het kunnen ik best een beetje rekening met de leeftijd van mn vriend mag houden. Hij wil niet na z'n 40ste vader worden, maar als ik nu al geen kinderwens had gehad had hij echt wel gewacht. We hebben alleen voor een gulden middenweg gekozen. Helaas bij vorige zwangerschap miskraam gehad, ben benieuwd wat de reactie op deze is... *zucht* laat dr lekker met dr eigen leven bemoeien.