domme opmerkingen. Wat is mis met Gefeliciteerd tegenwoordig? Nu moet er altijd wel een opmerking achteraan, als ze niet weten wat ze moeten zeggen, dat ze dan gewoon niks zeggen! Dat is minder kwetsend en dom dan sommige dingen die ik hier lees! Echt erg hoor, dat mensen blij zijn voor elkaar is er niet meer bij blijkbaar
Ja dat vind ik ook zo erg !! Ik was dolgelukkig dat ik de eerste x op de echo zag dat we een jongetje zouden krijgen.. Ik had echt niet anders gereageerd als het een meisje zou zijn geweest. Wij zijn met allebei net zo gelukkig
Ook een leuke, na twee miskramen en nu een zeer gewenste zwangerschap, gemaakt door een nieuwe collega (man, tweede keer dat ik hem zag) die mij verder niet kent , maar evengoed.... "Ben je wel gewenst/ gepland zwanger?" Het drong eerst niet tot me door, maar s'avonds in bed had ik zoiets van dat zeg je toch niet?
wat een rot opmerkingen allemaal!!... Ik heb het alleen mijn ouders/schoonouders/schooonzusje verteld.. Allemaal blij gelukkig alleen ik weet dat mijn schoonmoeder heeeeel graag ziet dat wij een jongen krijgen .. maar ja ik kan het niet bepalen .. en weet neit als ik straks een meissiej krijg hoe ze daarop zal reageren .. hopelijk niet teleurgesteld.. en ben zelf 20 .. bijna 21 maar ben wel bang dat ik van andere een rare reactie krijg.. maar we zien wel..! ook heb ik het gevoel nu wij ervoor hebben gekozen dat iedereen ineenkeer gaat.. vreemd genoeg lijkt me dat helemaal niet leuk .. waarom? k weet het niet zijn er meer mensen die dat hebben of ben ik dan erg arogant..? ( verhaal zit zo: ik weet dat de beste kameraad van mijn vriend zijn vriendin kinderen wil.. hij zelf niet .. nog niet aan toe.. en belt mij steeds op en jij bent er ook nog niet aan toe he enz.. enz.. maar ik ben bang als ik nu zeg dat ik zwanger ben dat hun ook gaan .. ? want is met alles zo .. zelfde tegels in huis zelfde laminaat mijn vriend zei een witte badkamer vind ik niet zo mooi als ik iets nieuws wil wil ik met donker er in en nu hebben zei dus zo;n badkamer enz.. maar is het dan arogant om zo te denken ?? van hopelijk lukt het niet zo snel bij hun? )
Oh ja, van schoonvader, na het woordje gefeliciteerd, 'je moet niet denken dat je nu voor 2 moet eten he' (heb van mezelf maatje 44, dus niet de dunste...)
Wat een onbeschofte mensen allemaal! Nee, gelukkig hier nauwelijks last van (misschien ben ik er doof voor).. het enige wat ik tot nu toe gehoord heb: - nu word je echt een gezin (vind ik ook een rare maar ach...) - tjonge, jonge... dat is al een aardige buik (altijd mannen!) - Ah, een meisje. Dan heb je een koningskoppel en ben je gelijk klaar... Ik vind ze niet getuigen van enige intelligentie en zeg dat dan soms ook wel maar meestal hou ik mijn mond dicht en glimlach minzaam.
ik heb nu al een paar keer de vraag gehad of het gepland of gewenst is?!? vind dat zo`n belachelijke vraag en zo onbeschofd en vraag me dan af waar ze zo`n vraag op baseren, ik heb 2 jaar een relatie en zijn allebei in de dertig.... zo`n vraag zou ik echt nooit aan iemand stellen.
Jeetje, wat een K*T opmerkingen.. Heb zelf nog maar één kindje maar de nodige opmerkingen zijn al gemaakt toen hoor.. - is zeker een ongelukje? (uh wat gaat jou dat aan) - nou jij bent er vroeg bij (allebei 21) - Nou, nu maar voor een brusje he (sorry waarschijnlijk niet) - hopen dat de volgende dan maar een meid is.. (wie zegt dat er een tweede kindje gaat komen? Zal mij een zorg zijn of het een jongen of meisje word) Vond één opmerking echt niet kunnen.. Mijn man zit in de zeevisserij en verdiend goed, maar hebben wel aardig wat maandlasten dus hebben het niet veel breder thuis dan een gemiddeld huishouden.. Het enige wat iedereen denkt is dat vissen goud geld is.. "Je bent zeker uit op je man zn geld dus maar snel zwanger worden" Heb haar een klap verkocht (tja, die hormonen ook) en heb haar nooit weer gezien.. Kende haar ook niet goed ofzo, bleek een vriendin van manliefs ex te zijn.. En ja, we zijn getrouwd, hebben een prachtig zoontje en ben dolgelukkig met mn twee mannen..
nouuuu vind sommige opmerkingen wel meer als brutaal!!! zou echt vragen waar ze het lef vandaan haalt om dat aan me te vragen!!!!!!! en wie ze wel niet denkt dat ze is!!! kan daar zooo boos om worden en hoe goed ze het ook bedoelen dat kan me niet schelen zoiets zeg je toch niet!!! ik heb een MA gehad en krijg wel s te horen en ben je al zwanger?? van sommige kan ik het hebben hoor maar sommigen grrrr... (heb daar mn redenen voor hoor) dan zeg ik nee en blijf ik ze aankijken een tijdje lang nou die hebben die vraag nooit meer gesteld haha en weten ook niet dat ik alweer zwanger ben hoeft ook niet vertel aan mensen waarbij ik het nodig vind dat ze het moeten weten
jeetje mina, zit hier gewoon met mn oren te klapperen (als ik dit allemaal zou horen ipv lezen dan he! haha) Wat kunnen mensen vreselijk brutaal zijn zeg.... Gelukkig heb ik er geen last van. enige achterlijke opmerking die ik heb gehad is van een nieuwe collega, had dr net 1x gezien (totaal mn type niet, maar dat terzijde) en ze zei: Jemig je krijgt echt dikke tieten!!! Nou ja zeg, stond gewoon met mn mond vol tanden dak er niet eens op kon reageren.... Ik werk in de zorg (gehandicapten) en heb gelukkig verder allemaal heel lieve collega's die heel leuk reageren... Maar jemig, echt, kan er met mn hoofd niet bij dat mensen kunnen oordelen of jij wel of niet gepland zwanger bent, of je liever een jongetje/meisje had gewild en dat een schoonmoeder kan zeggen dat ze een jongentje wil..... Waar haalt ze het lef vandaan.
Hey meid, Nou het is voor mij ook heel herkenbaar! Dit is ons 2e kindje en ons zoontje is bijna 14 mnd en ben bijna 28 weken zwanger. En bij mij is mn zus ook zwanger en die woont vlakbij, dus dan zeggen ze.. -Jullie hebben zeker niks beters te doen daar -of...Hij gebruikt hem niet alleen om mee te pissen -of...idd Niet gepland zeker -..elke stommerik kan da...zwanger worden (Die heb ik wel flink de waarheid gezegd!!!) Dan zeg ik altijd een kindje kan je niet plannen Of..Je kan er beter 1 bijkrijgen als er 1 af moeten staan, dan dimmen ze ook wel in! Heb daar gelukkig geen ervaring mee Of ik zeg gewoon dat ik het kwetsend vindt, zulke opmerkingen!! Maar sommige hebben echt geen verstand! Geniet er lekker van het is jullie wondertje!! Liefs..
Sommige opmerkingen ..niet te geloven. Ik vind iedere zwangerschap een wonder op zich, zeker na zelf met 2 miskramen te zijn geconfronteerd. En dan krijg je ook van die dooddoeners te horen hoor; -ach joh, als het niet lukt neem je toch gewoon een hond! -kinderen hebben is ook niet alles hoor (terwijl ze zelf wel kinderen hebben :x) -als je een goed stel bent, wordt je 'gewoon' zwanger Nu ik, heel gelukkig, een goede zwangerschap heb zijn er mensen (met name 1 collega) die iedere keer meent te moeten melden dat ik aardig dik ben geworden! (draag maat 40 nu, toch niet heel wereldschokkend gezien het feit dat ik al een eindje op weg ben). Het is gewoon afgunst, dat weet ik best, maar toch niet leuk om te horen. Als is het niet zo schokkend als wat sommige mensen voor opmerkingen krijgen...... Gewoon lekker genieten van de zwangerschap meiden en die onbenullen lekker links laten liggen.
kan niet geloven wat ik hier allemaal lees! Ik hoor dit soort dingen helemaal niet of misschien durven ze het niet recht in mijn gezicht te doen heb nog al de reputatie dat ik geen katje ben die je zonder handschoenen aanpakt Het enige wat ik soms wel hoor is oh gefeliciteerd ben je alweer zwanger ( alweer ??? mijn zoontje wordt 2 over 2 maanden) en een vriendin die zegt "het zou wel erg burgelijk zijn als je nu een meisje krijgt, een jongen en een meisje is zoooo burgelijk alsof je het voor het uitzoeken hebt.. Het enige wat ik kan zeggen is bijt lekker van je af onder het moem van ik ben een bitch en nu ook nog hormonaal watch out!!!
waar sommige mensen het lef vandaan halen snap ik nog steeds niet..Denken doet iedereen over een ander, maar hou het gewoon lekker voor jezelf denk ik dan ik heb nog niet veel opmerkingen gekregen eigenlijk.. wel omdat myn zoontje getint is hoor ik wel vaak opmerkingen van " de vader is zeker weg" of je bent zeker alleenstaand? Laatst vroeg iemand het me nog in het ziekenhuis, is hy geadopteerd? hahahaha lag helemaal dubbel... Ik zei nou als je er beter door kunt slapen vannacht... NEE.. heb em laten spuiten me vader is schilder... vandaar dat ie donker is en ik blank en nu de 2e zwangerschap heb ik tot op heden nog geen " commentaar" gehad.ben benieuwd haha..
Hier ook fijne opmerkingen in de omgeving. Onze kindjes schelen straks precies 1 jaar. Schoonmoeder zei tegen me, ik ga er maar van uit dat je het niet expres gedaan hebt(denkt ze dat haar zoon er niet bij was ofzo) En mijn man kreeg van zijn fam te horen het wordt nu wel eens tijd om je te laten steriliseren Of je kan beter tv kijken ipv van zoveel te s*xen waar bemoeid iedereen zich mee!!! Het is ons leven en het gaat ander geen f*ck aan hoeveel kinderen wij krijgen. En wanneer!!!
Hier roept iedereen ook,jullie zijn klaar nu he!2 is mooi,een jongen en een meid helemaal compleet etc etc.... ze moesten eens weten dat nummer 3 in de maak is haha....Het enige waar ik wel tegenop zie is het mijn werkgever vertellen... Die riep vorige week nog tegen klanten(die gewoon uit intresse vroegen of er nog een 3e komt) dat hij mij verbied om een derde te krijgen omdat hem dat absoluut niet uitkomt en hij niets heeft aan personeel wat contstant zwanger is(ivm verlof,van de miskramen tussendoor weet hij niets)......PARDON de laatste keer is al 3 jaar geleden! Het is een man die kickt op de baas zijn en dat graag laat zien vandaar dat ik een beetje huiverig ben voor zijn reactie....