Wat erg zeg..sommige opmerkingen!!Schrik daar echt van!Kan me niet voorstellen dat ik hier van die opmerkingen ga krijgen maar je weet nooit natuurlijk.. Wel denk ik dat sommigen mensen misschien er wel iets van gaan zeggen als we een derde zouden verwachten, iets in de trant van: is 2 niet genoeg? of: gaat je dat wel lukken ,wordt wel erg druk? Ik snap echt niet waar mensen zich mee bemoeien en zulke opmerkingen durven te maken! Liefs Pantoefje
Wij krijgen gelukkig vooral leuke reacties. De enige negatieve reactie die ik gehad heb, kwam van iemand die zelf al een paar jaar zwanger probeert te worden. Die reactie had ik dus wel zien aankomen en neem ik haar ook niet kwalijk. Ik ben wel een beetje bang voor de reactie van mijn schoonvader, als hij straks de naam van onze spruit hoort. Hij gaat er namelijk vanuit dat we onze zoon gaan vernoemen en dat doen we niet. Mijn vriend vond het vroeger namelijk vreselijk om dezelfde naam te hebben als zijn vader, dus onze spruit krijgt een andere naam. Hoewel het dus mijn vriend is die niet wil vernoemen (ik heb geen probleem met mijn vriends naam), weet ik zeker dat ik er straks de schuld van krijg (zucht... schoonouders).
" ik heb hem laten spuiten mijn vader is schilder" haha geweldig! heb nog geen nare opmerkingen gehad en moet eerlijk zeggen dat ik mijn mondje wel kan roeren dat zodra en iets gezegt word wat me niet aan staat ik er echt wel wat van zeg. snap ook niet dat mensen zulke opmerkingen kunnen maken, kom op zeg. o ja wel laatst toen iemand tegen me zei, goh wat ben je dik geworden. Ja je bent er zelf ook niet smaller op geworden maar ik ben zwanger wat is jou excuus! was meteen stil vanuit de andere kant
haha die opmerking heb ik ook gekregen toen ik zo'n 18 weken zwanger was.. was niet echt duidelijk dat ik zwanger was haha.. was tijdens een dansoptreden, draaide me daarna om en huppelde zo weg
Tegen mij zeggen ze als ik zeg dat ik zwanger ben: gefeliciteerd!! toch??? was het wel gepland? wat is dat voor domme vraag!!!
Toen ik 42 was en weer zwanger raakte terwijl we al twee zoons van 21 en 23 hadden, waren de meeste mensen echt helemaal perplex! We kregen reacties als: -Ongelukje zeker? -Jeetje, dat was zeker wel even schrikken? -Dat was zeker niet de bedoeling geweest? Maar: ik moet erbij zeggen, die opmerkingen verdwenen als sneeuw voor de zon als ik vertelde dat wij bijna 20 jaar hadden gewacht op dit derde kindje en dat we er zo ontzettend blij mee waren dat het nog een keertje gelukt was. En toen vonden de meeste mensen het opeens zo leuk en zo'n wonder!
Ik heb tot nu toe nog geen enkele negatieve reactie gehad, alleen leuke! zoals gisteravond tijdens mijn werk, ik werk in de thuiszorg en kom bij een heer thuis van 93, 3 weken geleden had ik het verteld tegen hem en zijn dochter en zoon die er ook altijd zijn. Wat denk je wat hij gisteravond zei?? ach meisje ik had het allang gezien hoor, maar soms moet je optijd je mond houden, maarre wat heb je deze keer besteld?? ik heb zo gelachen! Of bij een echtpaar waarvan de man gisteravond zei, "je kunt wel zien dat deze mevrouw in den blijde is" zo leuk allemaal... De clienten zijn ook allemaal zo bezorgd, krijg constant te horen, lukt het nog wel? niet te ver bukken hoor! zo lief.
Wat raar hoe mensen kunnen reageren op een derde kindje.. bij mij is het juist andersom, iedereen vraagt me juist wanneer een derde kindje komt.. hihihi.. hopelijk volgend jaar!
Jaaaa, die over dat je bij de tweede hoopt dat het niet dezelfde is als wat je al hebt... GRMBL. Ben zwanger van de tweede en nog voordat ik zwanger was kreeg ik al de vraag of ik nu niet heel erg op een jongen hoopte. NEE! Bij Sarah maakte het me niet uit, en nu weer niet! Ben wel al bang voor de reacties als we het weten idd... En waarschijnlijk willen we er graag 3. Als dit nu weer een meisje is gaan mensen vast ook al zeuren dat we er nog 1 willen omdat we per se een jongen willen ofzo. Kreeg tijdens mijn vorige zwangerschap heel vaak de opmerking dat het wel een jongen moest zijn, omdat ik naar voren droeg. En als ik dan zei dat het een meisje was zeiden ze: 'nou, wacht maar, de echo's hebben het vast fout' Oh ja, de paar mensen die ik nu verteld heb over deze zwangerschap vinden het idd allemaal te vroeg. En dan komt standaard de vraag of het gepland was.
Gelukkig krijg ik niet van die tactloze opmerkingen tot nu toe, maar wel een jaloerse opmerking van een vage vriendin. Ik vertelde dat mijn vriend nu veel meer in huis doet omdat hij wil dat ik het rustiger aan doe. Ze zei, je bent toch niet ziek??? Dus ik had zoiets van... Nee? Hoezo? Zij vond dat maar onzin en zij zou niet willen dat haar vriend dingen van haar overnam. Ik begrijp wel waarom ze het zegt want haar vriend doet nooit wat in huis en nu zit ze met haar bekken van de derde zwangerschap, dus ze zal wel balen dat haar vent niks doet
haha, ja, mensen die ook ineens een opleiding voor echoscopie hebben gedaan. hahahaha Wij weten hier wel wat het wordt maar hebben het niemand verteld. Zoooo leuk om te zien dat mensen echt heel zeker weten wat het gaat worden, en wij weten gewoon dat ze het dan mis hebben......
Die opmerking heb ik ook gehad, maar daar moest ik eigenlijk vooral om lachen. Zelfs nu ik al 5 echo's gehad heb waarop duidelijk een piemeltje te zien was, heb ik nog steeds een collega die ervan overtuigd is dat het een meisje wordt, alleen maar vanwege de stand van m'n buik. Ik heb mijn kans maar gegrepen en er een weddenschap over afgesloten met hem
Ten eerste gefeliciteerd!! Ik kan me wel voorstellen dat je die opmerkingen irri vind. Ik ben zwanger van de eerste. We krijgen vaak de vraag, hoeveel kinderen wil je; of hoeveel tijd wil je er tussen laten voor de 2e, weet je dat al. Als we dan zeggen dat we maar 1 kindje willen krijgen we juist van die rare opmerkingen dat mensen dat zielig vinden of dat ze dat egoistisch vinden... Snap je dus wel een beetje.
mijn schoonmoeder wilde zelf graag een dochter vroeger, maar kreeg 2 zoons. toen ik zwanger was had ze het er steeds over dat ze zooo graag een kleindochter wilde. vanaf het moment dat ze erachter kwam dat we een jongen kregen zei ze: `ja maar jullie kunnen ook nooit een meid krijgen want de broers van je schoonvader (die ook 2 zussen heeft) hebben alleen maar jongens verwekt` nou en??!! dat is zo ver weg, en betekent dat dat we gelijk nooit een meid zouden kunnen krijgen? en ze is stapelgek op ties, maar ik ben wel bang dat als hier ooit een meisje komt, dat ze die zal gaan voortrekken. ik weet zeker dat ze in ieder geval jaloers zal zijn..
Ik kreeg vandaag de volgende opmerking van mijn collega (die weet dat ik zwanger ben want mja, ik kan het niet verbergen heb al een behoorlijke buik); 'Zo dan, wordt jij met de dag vetter ofzo????' ??????????
Even hoor! Ik loop net naar Personeelszaken om te vragen waarneer ze de zwangerschapsverklaring moeten hebben, zegt de vriendelijke meneer "Ben je nu ALWEER zwanger" !!!! Houd toch je kop ik ben niet alweer zwanger sepp wordt al bijna 2 .. ahhhhhhhhhh bemoei je lekker met je eigen zaken
Die buikreacties ken ik helemaal, ik wordt ook helemaal spuugzat van mensen die mijn buik toch zo groot vinden (en hij heeft heel normale afmetingen volgens de vk en mijzelf ). Vooral schoonma kan het niet laten om elke keer als ze me ziet te gaan roepen over hoe gigantisch mijn buik nu wel weer niet is. Vermoeiend...