De vervelendste reactie die ik heb gekregen was niet eens een negatieve. Het was geen reactie. M'n schoonvader zei helemaal niks toen we vertelden dat ik zwanger was. De opmerking van m'n schoonmoeder staat met stip op 2. Of ik niet kon wachten op m'n schoonzusje. (die is half mei uitgerekend, ik half juli).
Bij de kapper: ''Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? je hebt wel een grote buik voor 24 weken'' of ''Dat je nu al zo'n dikke buik hebt komt zeker omdat je van nature al niet mager bent'' Maar dan hebben ze met zulke opmerkingen aan mij een verkeerde, en zeg dan gewoon: Ach, ik ben zwanger, en wat is jou excuus? Of; ach nee jij trekt volle zalen.. Of bij de kapper zei ik: Gelukkig heb jij verstand van haren verven en knippen en niet van zwangerschappen!?
die heb ik idd ook vaak gehad. als mensen vroegen of het twee waren zei ik weleens: nee, 4! moest je ze eens zien kijken
nou wat een rotopmerkingen idd! Wat zijn dat voor mensen! ik heb zelf niet van die opmerkingen gehad,en zowel, dan zeg ik er gelijk wat van! en ook altijd dat oordeel, je hebt er toch al 2? Nou en, we nemen er nog 5 bij ,nou goed! Moet iedereen toch zelf weten! Den ene wil 1 kind,ander 5.! BEMOEIALLEN! BHAA.. EN volgens mij zijn die mensen die zo doen , gewoon JALOERS! XXX Lekker genieten en zelf doen wat je wilt!! en s...t aan anderen!XXX
Oooooh, vreselijk zeg... Wat zijn er toch eigenlijk een hoop domme mensen. Ik herken het ook wel hoor. Idd vinden mensen het snel. (zit straks bijna 2 jaar tussen) Zo snel vind ik dat nou ook weer niet. En waarom zou dat een nadeel zijn?? Heeft vele voordelen in mijn ogen. En heel vaak of ik nu zeker op een meisje hoop. Of mensen zeggen gewoon, als het nu maar een meisje word he! Of dat mensen vragen, hoeveel wil je er eigenlijk. (moet ik dat nu al beslissen?) Maar vooruit, deze kan ik nog inkomen Veel mensen zeggen ook geen gefeliciteerd maar vragen meteen hoe ik dat ga doen met de babykamer enzo en de kinderwagen. Grrrrr En dan ben ik ook nog zo'n muts die d'r eigen altijd alles aantrekt en dus soms m'n dag laat verpesten door rotopmerkingen van een ander!
Ja die opmerking krijg ik ook regelmatig. Iedereen gaat er maar vanuit dat er 2 kinderen komen. Mijn man weet nog niet of hij een tweede kinde wil, ik denk ik wel maar goed dat zien we dus nog wel. Als ik dat zeg dan kijken mensen me echt aan of ik gek ben. Want dat is zo "zielig". Alleen ben ik zelf ook enig kind en heb ik juist een hele fijne jeugd gehad. Ik wilde zelfs geen broer of zusje. Alleen dat schijnt niet te kunnen in de ogen van heel veel mensen.
bij mij word vaak gevraagd of het wel gepland was omdat ik 23 ben en nu nog een opleiding volg. en als ik zeg dat ik straks als het kindje er is even tijdelijk stop om voor ons kindje te zorgen kijken ze me ook raar aan, nou ik wil dan gewoon lekker thuis blijven en zelf voor mijn kind zorgen, is dat zo gek?
Ja thuisblijven om voor je kind te zorgen is uit deze tijd he Ik ben ook thuismama weliswaar niet gekozen ervoor maar krijg ook altijd afwijzende blikken als we vertellen dat ik niet werk:x Zo stom alsof je dan gelijk lui bent, terwijl de hele dag voor je kindje zorgen, 24/7 wat veel zwaarder is, is blijkbaar niet zo zwaar als een baan hebben
lees hier alle opmerkingen.... en ik begrijp het nu.... ik heb alles tegen... -mijn eerste 2 kindjes schelen "MAAR" twee jaar, dat is te snel - derde scheelt dalijk 20 maanden met nummer 2.... dat is veel te snel.. - ik heb dalijk 3 kinderen....dat is TE veel.... - EN ik ben thuisblijfmama...... moet trouwens zeggen dat NIEMAND bij de eerste heeft gevraagd of het gepland was..... kende mn vriend net 5 weken... dus denk niet dat ze dat durfde...
Hihi en je doet aan je banner te zien nog iets verkeerd: je hebt al een jongen en een meisje, dus dan ben je klaar! Tenminste dat kreeg ik zo nu en dan te horen toen ik zwanger was.
dat zeggen ze dus ook.... STERKER NOG... DAT ZEIDEN ZE IN HET KRAAMBED VAN NR 2 AL!!! (en niet één persoon... maar verschillende) dus deze MOET in hun ogen wel ongepland zijn..... misschien maar een buikband met mn temperatuurstaatje laten maken.... hahahahaha ja, gepland!!!
ik vind het juist heerlijk dat het gewoon kan dat ik straks thuis blijf, lekker voor je kindje zorgen je nergens druk om hoeven maken, je kind niet weg hoeven brengen, tuurlijk weleens logeren want dat deed ik vroeger ook. maar gewoon lekker thuis aan elkaar wennen!
Hm ik had vandaag iemand die zich afvroeg wat ik nou ging doen met al die vrije tijd nu ik gestopt ben met de winkel. Want waarom zou je in godsnaam stoppen met werken voor een kind? Omdat wij dat willen en vervelen doe ik me niet, ik heb een erg veeleisende man (man zal ze nu wel te horen krijgen, de opmerkingen, maar ik ben er vanaf)
Oh ja, wat ik ook jammer vind zijn de opmerkingen over dat ik het te snel vertel. Nee, ik kan m'n mond niet houden tot 12 weken Maar kreeg vooral van m'n zwager echt een beetje jammere reactie: hij had echt zoiets van dat we maar terug moesten komen als ik 'echt' zwanger ben Omdat het 3 keer is misgegaan wil hij er niets over horen totdat het zeker is. Hij zei dat dat voor ons ook beter is, want als je het nog aan niemand verteld hebt voelt het toch nog niet echt... ??