Wat voor negatieve opmerkingen krijg jij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seth, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ja dat eeuwige, ´Wanneer ga je weer werken?'

En nu er een tweede aankomt de opmerking 'Goh, als je straks weer wilt gaan werken zal je vast moeilijk een baan vinden, want je bent er dan al zo lang uit.'

2. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    herkenbaar allemaal.

hoor ook wel eens van mensen.. nou 1 kind is genoeg voor jou. of ook van was zeker een ongeluk..

ik ben getrouwd met een marokkaanse man, en hoor echt zo vaak toen ik zwanger was. nu gaat hij er zeker van door, want buitelanders laten altijd hun vrouw in de steek als die zwanger is

3. Alita

Alita Niet meer actief

pffff erg he?! Vindt ik niet normaal om zoiets te zeggen:x

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ohja! Mijn man is Turks en nu moest ik natuurlijk wel uitkijken want hij zou misschien ons kind wel ontvoeren naar Turkije!

5. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hier ook ervaringen met rot opmerkingen. Ik heb straks 3 kids kort op elkaar, kan je nagaan wat mensen dan soms te zeggen hebben. Mijn dochter is van februari 2008, mijn zoon van september 2009 en ons derde kindje word rond oktober 2010 geboren.

Ik kreeg bij deze zwangerschap zelfs de opmerking Oooh wat verschrikkelijk zo kort op elkaar! En laat je er wat aan doen (abortus).

Waar halen mensen het lef vandaan. Ik laat het maar gewoon langs me heen gaan. Wat anderen ervan denken kan me niks schelen. Het is ons gezin en ons leven.

6. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Hier ook heel erg vaak de opmerking: 'jij bent/was er vroeg bij' Was 25 jaar toen de eerste kwam! en had al 9 jaar een relatie.

Dit zijn vaak mensen die zelf pas op latere leeftijd (lees 35 jaar of ouder) aan kinderen zijn begonnen.
    Ik zeg dan altijd tegen deze mensen 'zo ik vind 25 jaar eigenlijk al te oud' en dan mogen ze zelf bepalen wat ik daar mee bedoel ;)

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wat een opmerkingen! Echt niet normaal wat sommige mensen denken zomaar te mogen zeggen!

Met onze tweeling kregen we vooral opmerkingen over het tweeling zijn
    * jee wat ga jij het druk krijgen!
    * dan ben je wel mooi in 1x klaar!
    * Je hoopt zeker wel op een jongen en een meisje?
    * of ze in de uitverkoop waren (ze moesten eens weten hoeveel moeite ze gekost hebben!)
    * zeg maar nee dan krijg je er 2 (Schreeuw heel hard ja en als je geluk hebt krijg je er ook 2)

Verder viel het wel mee. Ja toen de gyn zei dat ik nu vast opmerkingen ging krijgen of ik al uitgeteld was begon dat inderdaad echt zo. Als ik dan zei dat ik pas ... weken was (na de 24/25 ongeveer) keken ze eerst erg verbaasd, tot ik erbij vertelde dat ik een tweeling kreeg :D Dan snapten ze mijn buik ineens weer.

8. Alita

Alita Niet meer actief

pff ik was ook 25 ik vindt dat helemaal niet jong?

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik was zelfs 24 haha.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ik zou echt ZO pissig worden om dit soort opmerkingen! Als iemand dat tegen mij zegt heeft ie ruzie :D . Gelukkig heb ik dat soort dingen nooit gehoord! Sowieso heb ik eigenlijk geen negatieve opmerkingen gehad. Iedereen vond het juist superleuk....behalve mijn baas, maar goed, laten we daar nu eens niet mee zitten ;)

11. Alita

Alita Niet meer actief

heerlijk ik ben straks 26 en moeder van twee kids!!!:D
    Fantastisch vinden wij dat zelf!!!

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Haha ik ook, ik red het nog net op m'n 25e als het goed is, of ik ga er net overheen. Verwacht ons ukkie deze week, en ben zelf de 14e jarig.

13. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

dat ook ja..

14. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

goed zo, gewoon een steek onderwater geven

ik snap niet dat mensen zulke dingen kunnen zeggen.. soms kunnen mensen beter gewoon hun mening voor hun houden

15. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Even tussendoor... Spannens onsukkie!! Alvast veel succes!

Ik word gewoon zo kwaad van dit topic!!! De meeste vrouwen voelen een zwangerschap toch als de meest fantastische, bijzondere tijd van hun leven en worden dan gewoon genadeloos onderuitgehaald door stomme mensen. :x :x :x

De opmerkingen van thuisblijfmama's herken ik ook hoor. Ook werd bij de eerste heel vaak aan m'n moeder gevraagd of ze op ging passen als ik weer ging werken en als ze dan zei dat ik niet werkte werd ze ook raar aangekeken. Gelukkig zei mijn moeder dan dat ik zelf voor mijn kind wil zorgen en dat ze daar trots op is! Maar dan m'n schoonmoeder... Bij m'n eerste zwangerschap raakte ik m'n baan kwijt en nu heb ik een nieuw baantje inmiddels (1 dag in de week) En toen wij het leuke nieuws vertelde was het eerste wat ze zei, als je je baan maar houd zeg. En dan aan m'n man vragen of hij niet teveel druk voelt om alleenverdiener te zijn. Zucht... Gelukkig heeft mijn man dan wel z'n woordje klaar. En steeds vragen wanneer ik weer meer wil gaan werken terwijl zij niet voor vast op wil passen. (zou niet eens willen dat ze oppast voor vast)

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    - Zit daar een kindje in?
    - Zwanger? Weet je ook van wie?
    - Zo snel?

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mensen kunnen zo dom reageren, niet normaal.

Ik was destijds zwanger van onze tweeling, en kwam een oud bekende tegen. Hij zei wat leuk je bent zwanger. Dus ik ja klopt van een tweeling. Hij keek me eens dom en zei oh nou daar zit je ook niet op te wachten. Lijkt me helemaal niks.... Ben maar direct doorgelopen wat een sukkel zeg.

En nu mijn tweeling er is krijg je ook de meest rare opmerkingen.... Veel mensen wensen ons sterkte, vind dat zo raar. Zeg ook vaak: Wat nou sterkte, je weet niet hoe geweldig het is om een tweeling te hebben, wens me liever veel geluk...Dan weten ze vaak niet wat ze moeten zeggen.

18. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn eerste kindje is op mjn verjaardag geboren:Ddus ja het scheelde net, 25 of 26 jaar oud zijn en maa worden hahaha..
    Nu ben ik 16 sept uitgerkend en eigenlijk zou het theoretisch weer kunnen dat ik op nu onze verjaardag kan bevallen:D

19. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ach sommige mensen vinden zelfs dat ik er vroeg bij ben. Ik ben nu 28 jaar en ik ben 29 als de kleine wordt geboren. Dat lijkt mij 'normaal'. In de toekomst zullen wij ook wel te horen krijgen dat we te snel weer zwanger zijn. Want als alles lukt willen we graag snel een tweede, zodat de kids qua leeftijd leuker op elkaar aansluiten zeg maar. Ik ben nu al voorbereidt dankzij jullie verhalen.;)

20. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben getrouwd met een Iraakse man, en ik kreeg dit ook te horen toen ik hem net had leren kennen! echt he...

Deel Deze Pagina