Ik kreeg een brief Dag ik porto kosten moest betalen Verkoopster had 2.92 betaald Wn ze hebben het in de brievenbus gegooit.. Nu krijg ik dus een een brief dat ik nog 5,84 moet betalen Heeft iemand hier ervaring mee? Vind best raar dat ik zoiezo meer verzendkosfsn moet betalen En dat het dan alsnog Zo door de bus gooien..
Hier precies hetzelfde gehad. Ze had schijnbaar ook te weinig gefrankeerd en toch hebben ze het door de bus gegooid en moet ik het tarief voor pakketpost betalen... Ik heb wat gegoogled en las dat als je niet betaald ze er ook vaak niet meer achteraan gaan. Ik heb dus niet betaald (is inmiddels 2 maanden geleden) en tot nu toe niets meer gehoord.
Dat is wel raar. Volgens mij betaal je nooit meer dan 3.95 voor brievenbuspost. Ik zou even contact opnemen met Postnl. Is het toevallig een aangetekende brief geweest ? Of komt het uit het buitenland ? Alle tarieven van brieven en postzegels | PostNL
Je hoeft dit niet te betalen. Ze kunnen dit alleen verhalen op de afzender maar als de afzender niet bekend is dan proberen ze het te verhalen op de ontvanger, maar ze hebben geen poot om op te staan als je niet betaalt. Want hun hebben de dienst tot bezorging uitgevoerd, jij hebt hier geen opdracht toe gegeven. Waarom er portokosten bij betaald moeten worden durf ik zo ook niet te zeggen. Misschien is het eigenlijk te dik voor door de brievenbus en zo bestempeld in het distributiecentrum maar past het toch door de brievenbus. Of misschien aangetekend.. Of wellicht een foutje..
Stond wel bij dat je kan weigeren dan moet pakketje terug geven maja dat was vorige week en nu pas die porto kosten... Vind maar vreemd
Het is het gewone tarief + resterend wat te kort was. Soort straftarief dus. Ik had het laatst met een brief van mijn man zijn oma. Die was iets te zwaar. Dus moest ook portokosten betalen. Was normale tarief + wat te kort was geplakt op de envelop.
hier ook gehad. en ergste was dat je niet kan nagaan waar het echt van is. Ik had toen meerdere dingen ontvangen van voetbalplaatjes. Nu een bericht 2,91 betalen. Echter niet van wanneer of waar de brief kwam. Ik dacht ook niet betalen je hoort er niets meer van, maar kreeg vandaag toch een herinnering binnen dus zit te dubben of ik het betaal of toch afwacht
Heb ik ook gehad, ging om kleding in envelop maar doordat het kon bewegen in envelop eigenlijk te dik. Maar postbode wel gewoon bezorgt en later inderdaad ook zo n brief. Netjes achteraan gebeld omdat ik eerst niet begreep waarover het ging. Hoefde niet te betalen maar de brief terug sturen met bepaalde zin erop.
ok dan wacht ik gewoon nog af. als ik niets meer hoor betaal ik ook niet. vind het gewoon onzin dat ik moet betalen omdat iemand te weinig frankeert
Je krijgt inderdaad één herinnering, daarna hoor je niets meer. Ze zijn niet eens bevoegd om de kosten op jou te verhalen, dus ze hebben geen poot om op te staan. Als ik weer eens zoiets ontvang, mail ik altijd dat ik best wil betalen, als zij de pakketjes met de nummers *paar trackingcodes van pakketjes die kwijt zijn geraakt* nog even komen bezorgen Ik hoor er nooit meer wat van.