Hoi Eveline, Mijn zoontje van bijna 7 maanden wil vrijwel niks van een lepel eten. Hij krijgt al vanaf 10 dagen de verplichte vitamine D van een lepel, dat gaat wel goed. Maar met groente en fruit (daar oefenen we nu bijna een maand mee) blijft het ook maar bij 1 hap. Als hij dus de lepel voor het eerst ziet, dan gaat z'n mondje wel open, maar zodra hij de smaak proeft (die anders is dan bv) dan gaan z'n kaken en lippen stijf op elkaar. We hebben nog maar weinig smaken aangeboden, peer, banaan, wortel, bruine bonen met appel, en sperzieboontjes, en dat allemaal al zeker 5-10x maar het blijft hetzelfde. De fles weigert hij ook, op het kdv krijgt hij sinds deze week afgekolfde melk uit een spuitje (soort van fingerfeeding maar dan zonder finger ) en daarmee krijgt hij zo'n 150 cc op een dag binnen. Hij komt niet echt genoeg aan dus hij lijkt eigenlijk de bijvoeding wel nodig te hebben. Kort gezegd is mijn vraag dus: hoe lang mag dit 'slechte' eten duren voordat ik hulp zou moeten inschakelen van bijv. een prelogopediste? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes, abcd1234
Oh, vergeten te vermelden: rapley is nog geen optie, omdat hij nog niet zelf kan zitten en nog niet zelfstandig, gericht dingen in z'n mond kan stoppen.
Hallo, Ik denk dat je het nog wel even aan kunt kijken met je kindje, veel kindjes beginnen met 6 maanden met bijvoeding. Heb je al eens geprobeerd om pap met een lepeltje te geven? Wanneer het lastig blijft, of je maakt je zorgen, kun je het beste even contact opnemen met je consultatie bureau. Succes. Groeten Eveline