Zijn er meer mensen die zo heftig op cafeïne reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hallo allemaal,

Ik drink altijd erg graag cola, maar heb al een tijdje het idee dat ik me daar niet goed door voel. Lijkt nu ook erger dan anders. Alhoewel ik toch altijd al een beetje mijn twijfels had.
    Ik krijg hartkloppingen, word heel opgejaagd en ben duidelijk minder goed gehumeurd.
    Dan heb ik het uiteraard niet over hele liters per dag, maar gewoon één of twee glaasjes.
    Nou vroeg ik me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben?
    Ben benieuwd.

Groetjes An

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Zou je niet op de hoeveelheid suiker reageren?

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Drink wel altijd light en reageer dus ook zo op koffie. Dus denk echt dat het de cafeïne is.

4. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik reageer tamelijk sterk op caffeïne. Mijn allereerste kop koffie was het type slootwater uit een automaat. Trillen dat ik deed ervan!
    Nu drink ik het alleen als ik door moet werken terwijl ik eigenlijk te moe ben (maar echt maar één voor het middaguur). Dat werken na 20.00 gebeurt als zzp'er hier nogal eens na een dag ook voor de kids zorgen. Maar ja, ik zie koffie dus wel als een echte drug..

Maar iedere dag een glas cola vind ik lekker wakker worden. Meer dan twee vermijd ik liever in verband met gezondheid en gewicht. Je kan ook reageren op de vele suikers, als je geen light drinkt.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja ik reageer er ook heftig op

Vandaar dat ik in de ochtend altijd 1 kopje met cafeine drink en de rest van de dag cafeine vrij.

Dat geldt ook voor mijn thee. Groene en zwarte thee alleen in de ochtend en de rest van de dag kruidenthee of witte thee.

Cola drink ik niet.

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Mijn vriend reageert ook vrij heftig op cafeïne, daarom haal ik altijd cola zonder cafeïne (want hij vindt cola zo lekker af en toe). Hij wordt er vooral opgefokt door en slaapt gelijk niet. Dus je bent niet de enige :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik reageer ook heel heftig op cafeïne. Vooral op 'gewone' koffie ( een latte of cappu heb ik geen last van ).
    Cola drink ik bijna niet. En heb daar weinig last van.

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik gebruik geen cafeïne, niet in thee, koffie of frisdrank. Maar eens een flesje water gekocht en gedronken in het buitenland, ik werd helemaal gek. Mijn man maakte zich ernstig zorgen, zat er blijkbaar cafeïne in het water toegevoegd. Ik snap het nut niet van, maar heb me er wel halve dag raar door gevoeld.

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.692
    1.862
    113
    Ja heb ik ook, weleens koffie gedronken 's avonds dan reageer ik er nog sterker op lijkt wel. En ik voelde me heel raar en ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen. Tijdje erna nog een jeer uitgeprobeerd en weer hetzelfde. Van thee heb ik geen last en ook niet van cola, maar dat drink ik sowieso bijna nooit.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Same here. Ik slaap ook niet meer 's nachts, als ik koffie drink. Maakt niet uit hoe vroeg ik die koffie neem: 1 kopje koffie en ik kan fluiten naar m'n slaap 's nachts. Ik drink alleen nog cafeinevrije.

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    1 slok koffie en ik kan niet slapen.

1 slok energiedrank en ik ben de hele nacht wakker.

Ik reageer er ook heel slecht op, omdat ik de dranken waarin het zit nooit/zelden drink.

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.208
    513
    113
    Ik drink geen koffie, en na de middag geen cola meer en zeker niet teveel thee. Want dan val ik niet in slaap en moet ik vaak plassen 's nachts.

13. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Zo te lezen, ben ik niet de enige. Nu 2 dagen helemaal niks op en ik merk echt een groot verschil. Veel meer rust in mijn lijf. Slapen doe ik momenteel toch erg slecht, maar dat is na de zwangerschap hopelijk weer verdwenen.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Ik heb het ook, terwijl ik vroeger liters koffie en thee dronk. Zat op kantoor en daar gingen heel wat bakken doorheen. Nergens last van. Tot ik opeens hartkloppingen kreeg enzo. Wist eerst niet waar het aan lag. Daarna legde ik de link, aangezien ik er eerst nooit last van had, had ik er niet zo aan gedacht.
    Tegenwoordig kan ik niet meer dan 1 kop koffie/zwarte thee per dag drinken en het liefst nog minder. Energiedranken gaan ook net goed, maar daar geef ik toch niets om. Ik drink nu caffeïnevrije koffie en kruidenthee enzo. Ik merk ook duidelijk verschil, veel meer rust.

15. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ja ik.
    van koffie kan ik erg onrustig/angstig/chagrijnig worden. ik neem dus niet veel.

van cola schijnt bewezen te zijn dat je je er down van kunt voelen.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik drink geen koffie/ energie drankjes meer na 2 uur s middags. Anders slaap ik niet of heel warrig/licht. Dus ik dacht altijd dat ik vrij heftig erop reageerde. Maar als ik zo de reacties hier lees valt dat dus wel mee. Dat opgejaagde, paniekerige gevoel krijg ik pas na twee blikjes red bull. Dus dat doe ik niet meer (drink ik sowieso weinig meer).

Als ik zwanger ben drink ik geen van beiden trouwens. En cola drink ik eigenlijk nooit.

17. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb altijd koffie en cola gedronken. Tijdens mijn zwangerschap van de eerste ben ik gestopt met drinken hiervan omdat het niet smaakte. Toen mijn zoontje 2 was kreeg ik na bijna 3 jr een kop koffie. Na een half uur begon mijn hart flink te kloppen en was ik in zware ademnood. Ben naar de hap gegaan en daar bleek ik een zware hyperventilatie te hebben. Man man wat een hel! Het is in 2003 gebeurt. En dat kwam dus Door dat ene bakkie koffie. Sindsdien drink ik geen koffie,thee,cola en eet ik niets waar chocolade in zit. Thee drink ik cafeïnevrij. Ook Let ik heel goed op producten waar oa ook taurine inzit.

18. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik word er heel chagrijnig of depressief van. Ik krijg ook wanen en word er heel angstig van. Dood eng. Ik drink al jaren geen koffie meer. Cola laat ik ook staan.

19. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Ik krijg er altijd paniekaanvallen van. Sinds ik er achter ben gekomen dat het door cola komt drink ik het helemaal niet meer (dronk het alleen als er visite was of als we zelf ergens waren). En nadat ik het heb laten staan ben ik paniekaanval vrij. Tegen koffie kan ik ook heel slecht dus daar probeer ik ook zo weinig mogelijk van te drinken.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.719
    2.524
    113
    Ik heb het vooral op nuchtere maag.voel me dan hartstikke beroerd. Trillerig, misselijk. Ik ga dan wat eten en veel ranja of thee drinken om het zo snel mogelijk weg te laten trekken. En als het dan weg trekt word ik mega moe.

Deel Deze Pagina