Hallo dames. De vraag zegt het al, vanaf wanneer moet je nu vit d druppels bijgeven? Mijn dochter is 10 maand en krijgt 2 flesjes, 1 van 120cc en van 150 cc en een brodje pap van 150 cc opvolgmelk. De laatste fles laat ze de ;laatste tijd vaak staan of drinkt maar een klein beetje. Ze eet ;s avonds goed warm eten en een flinke schaal yoghurt of kwark, dan kan die laatste fles er ook wel af toch? Gr Jet
Of het minder kan met de zuivel hangt van je dochter af. Wil ze het, wil ze liever andere dingen, eet ze genoeg? In elk geval, als je minder dan 500cc kunstvoeding geeft dan is het advies om 10 microgram vitamine D per dag bij te geven (en dan moet je even op de verpakking kijken hoeveel druppels dat zijn, omdat dat van merk tot merk verschilt).
Dirksmama en Adi bedankt voor jullie antwoorden. Zag vanochtend dat ik as donderdag naar het CB moet dus vraag ik het daar ook even. Maar volgens mij komt ze net niet aan 500cc opvolgmelk, maar ze krijgt ook yoghurt na het eten, ik neem aan dat je dat ook mee kan tellen alszijnde zuivel.
Yoghurt is inderdaad zuivel, maar aan yoghurt is geen vitamine D toegevoegd. Je moet gaan druppelen als je kind minder dan 500cc (15 schepjes) kunstvoeding krijgt, omdat aan kunstvoeding vitamine D is toegevoegd.
Dirksmama bedankt! Ze zit niet aan de 15 schepjes dan, maar heb gister al vit D gehaald. Dus vandaag maar beginnen dan! Bedankt voor je duidelijke antwoord!
Wat soms ook wel aangeraden wordt als je kleintje wat wisselend drinkt: Bij 500 cc geen vitD Bij 400 cc 2 microgram Bij 300 cc 4 microgram Bij 200 cc 6 microgram Bij 100 cc nog 8 microgram en bij 0 cc 10 microgram.. Dan kun je gewoon per dag wisselen hoeveel je geeft..