Wat voor peuter drama's hebben jullie vandaag al gehad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dens, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Geweldig! Dit soort dingen kan k uren lezen!
    Vooral omdat t ook zo herkenbaar is 😂

2. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Papa wilden van zoon zijn slap pap af halen. Dit deed hij dus maar dat mocht niet van zoon lief, moest mama doen. Daarna helemaal boos en wat papa deed was de rest van de avond niet meer goed. :D

3. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    We hebben vandaag alweer de nodige 'issues' gehad ;)
    - Mag ik melk? Neeheeee ik wilde yoki zei ik toch!
    - Ik wil die broek niet aan, ik wil een jurrrrrk (met échte kinderen voor kinderen rrrrr uitspraak)
    - Mag ik mn toetje? Nee lieverd, het is 10:00 uur 's ochtends.. Ik wil mn toetjuhhh!

4. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hier ook:
    -ik ga naar de dierentuin (van het weekend geweest). Nee we gaan niet naar de dierentuin, daar zijn we al geweest.
    - ik ga naar de auto en dan ga ik naar de dierentuin. Prima, veel plezier!
    En vervolgens staan stampen en driftbui bij de deur (10min)

- ik lus chocomel. Nee je krijgt geen chocomel, je mag wel gewone melk. Hij: Nee gewone melk, ja chocomel!
    Je kunt kiezen, melk, water of niks.
    - korte driftbui in de keuken op de grond

we gaan aankleden.
    -Nee!
    jawel we gaan nu eerst aankleden.
    -Nee aankleden, ik ga buiten spelen!!
    Je mag buiten spelen maar eerst aankleden.
    -Nee aankleden, ik ga met de poppetjes spelen (playmobil).
    Dat mag maar we gaan nu aankleden. (driftbui tijdens het aankleden, daarna meteen over!)

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John was te laat bij de wc bij de speeltuin dus alles nat en vies, dus moesten we naar huis, nou dat heb ik geweten en de rest van de mensen ook, want dat ging natuurlijk gepaard met een hoop geschreeuw

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    -drama op kdv, omdat niet iedereen naar haar zwaaide toen ze weg ging
    -drama op kdv, omdat ze niet nog en keer op mn rug mocht en de hele tijd aan me hangen werd ik een beetje gek van ;)
    -MAMAAA ik mag toch 3 snoepjes, niet tweehee
    -zelf aankleden, en vooral als het shirt niet zo snel over dr hoofd heen gaat, dan wordt ze helemaal gek

Als ik na 10 x zeggen 1 knuffel en kusje het nog niet krijg, zeg ik, nou dan ga ik wel weg, dag emma.. ''NEEEE MAMAA MOET NOG KNUFFEL KUSJE NEUSJE NEUSJE, en vervolgens alsnog niet doen en wordt ik toch beetje geergerd, en dan doet ze het uiteindelijk na een potje huilen, omdat ik bijna(nog geen meter) weg was, en dan gaan we deken goed doen.. haha ja goed doen... ;) na goed, na 5 minuten, lamp uit.. en gister was t zo erg dat ze ging gillen :$;) de lamp mag niet uit hoor, dan ga ik weer weg en moet ze slapen... oeii..

Nou ik vergeet vast nog tig dingen wat echt een drama was voor mevrouw..

Morgen weer een nieuwe dag :D

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik belde vanmiddag naar huis en hoorde zoonlief keihard krijsen. Dus vroeg ik mijn man of zl misschien gevallen was.
    Welnee, antwoorde mijn man, we zaten broodje te eten en nu is het broodje op :D

Hij is er lekker op tijd bij met veel gevoel voor drama ;)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Na 40 min rijden wilde hij nog niet uit de auto. Geen drama maar hij zei wel 'nog auto zitten'
    Als hij maar een auto in zijn handen heeft en in een auto zit. Of combinatie ervan, dan is hij zo gelukkig haha

Ooo bij sokjes aandoen. Ik vroeg welk voetje eerst, hij twijfelen en gaf zijn rechtervoetje. Sokje aan en toen was hij boos want hij had zich bedacht, wilde toch eerst linkervoetje.
    tja, dikke pech, ik ga die sok niet uittrekken om die weer aan te doen bij het ander voetje en dan een sokje weeeeer aan dat voetje :p

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Alles is momenteel drama geloof ik ;) met name de dingen die ze moet van mij, maar waarvan ze zelf dat ze dat niet hoeft ...

zoals "hoef niet bed toe", "hoef niet eten", "hoef niet slapuh doen", thee krijgen terwijl ze sap bedoelt ... en andersom. Probleem een beetje is dat ze, om haar punt kracht bij te zetten, zich dramatisch ter aarde laat storten languit op de vloer. Ze doet dat echter ook, althans probeert dat, als ik met haar de trap oploop. Dat vind ik dan weer iets minder, want ze duikt zo uit mijn armen als ik niet oppas ...

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Laatste dagen gaat het hier erg goed, volgens mij heeft ze weer een soort fase gehad. Dan luistert ze niet en is dwars. Ik geniet nu ook veel meer van haar. Even afkloppen want het kan zo weer omslaan, haha!

Maar hier ook drama's om "niks" hoor, de meeste idiote dingen; zelf iets willen doen maar het lukt niet en dan vraag je of mama moet helpen en dan krijg je een snauw, of ze zegt ja, en dan help je haar, word ze ook kwaad! Soms moet je echt op eieren lopen, doodvermoeiend!

11. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hij was gister aan het kleuren en was met zwart bezig en zei zelf mooi, ik zeg ja dat is een mooie zwarte wortel, nou meneer meteen in tranen, kwam ineens tot de ingeving dat een wortel niet zwart hoort te zijn :p

En vandaag omdat hij weer naar huis moest en dus niet meer met vriendje kon spelen

12. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hier is toch wel standaard dagelijks het drama:
    'Mama ik ben niet zo groot als jou en papa' en dan huilen.

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn dochter was errug boos dat ze niet in haar pyjama naar KDV mocht...
    Eenmaal bij het KDV wilde ze op de knopjes duwen (code bij deur om binnen te komen), maar dat hoefde niet omdat iemand de deur al voor ons open deed. De wereld verging :cool:...

14. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hier beginnen de drama's ook al errug vroeg ;) Vooral als we naar buiten gaan en meneer wilt ze jas niet aan ;):x Nou duurt een eeuwigheid op een gegeven moment heb ik geen geduld meer jas moet gewoon aan klaar! Fase fase fase

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hier wat het vandaag hard krijsen en drama omdat ik de euvele moed had om de baan (banaan) te pellen zodat ze 'm kon eten ... zo fout van mij om te doen blijkbaar ... lol

16. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Komt dit jullie bekend voor? Fase van alles; mama doen. ( ze is 2 jr en 10m d)
    Nu zijn we bezig om bepaalde dingen gwn ook papa te laten doen. Kleren aan, schoenen aan, drinken pakken.
    Bedritueel etc blijft nog wel bij mij.

Maar drama vandaag. Ze wou met klei spelen en dan leg ik zo n mat ook op de grote tafel. Nu wilde papa dat doen.. nouu drama. En ik heb uitgelegd dat ik het niet ging doen en dat papa dat ook kon en anders maar niet met de klei spelen.
    Heeft ze dus ook niet gedaan, koppige tante..

17. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik: "Goedemorgen lieffie?" Zij: "NEEEEEE ik wil papa!!!!" Ik papa is al werken, heb je lekker geslapen?.. geen antwoord. Even later: Mama we gaan vandaag naar de stad he (met een grote glimlach). Inmiddels zet ik mij schrap.. Nee schatje vandaag hebben we een dagje school. BRULLLLLL!!!!! Uiteindelijk rustig wanneer ik beloof de dag daarna met haar naar de stad te gaan. Volgende obstakel: Kom we gaan even kleren aan doen. Ik pak de jurk van gisteren en weer: BRULLLL!!!! Die wil ik niet! Van papa mag ik zelluf kiezen! Ik: vandaag doen we deze aan en morgen mag je weer wat anders kiezen, anders blijft mama aan het wassen. Uiteindelijk aangekleed met een hoop gemok.. loopt ze naar de spiegel: BRULLL!!!! Ik vind het niet mooi!!! (Helaas pindakaas dus) Volgende obstakel: Tanden poetsen... Ik: Poets je tanden.. Zij: draai draai, speel speel.. Ik: Poets je tanden schat.. na 4 keer: mama niet zo mopperen. Ik: wil je dan luisteren? Enfin.. uiteindelijk gepoetst en naar beneden.. Eenmaal beneden.. Ik: Kom je aan tafel? Zij: nee ik wil nog even spelen. Ik: maar we moeten zo naar school anders komen we te laat. Zij: mok mok mok en schuift aan. Volgende obstakel: Wat wil je op je boterham? (na 4 keer vragen.. uiteindelijk pindakaas.) Dan volgt de: grote stukjes, kleine stukjes, dubbelgevouwen discussie (grinnik) om te eindigen in de "korsten worsteling".. En dit gaat eigenlijk wel heel de dag door.. mama vraagt iets.. rustig.. meerdere keren. dan iets luider en directer.. en dan een flinke brul met de mededeling: Mama je mag niet mopperen want dan krijg je geen cadeautjes van Sinterklaas. Ik weer: maar ga je dan luisteren? Ja mama ik ga heel lief zijn.. zwijmel.. om vervolgens weer helemaal opnieuw te beginnen haha. Wat ben ik blij dat ze smiddags nog slaapt en ik met mijn zwangere buik neerplof op de bank en even.. helemaal.. niks.. doe :)

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Mijn bijna-peuter probeer ik hier ook mee om de tuin te leiden:D
    Ik: Ga je mee boodschappen doen?
    Zoon: nee!
    Ik: ga je mee appels kopen?
    Zoon: jaaaa

Ik: ga je mee, we gaan naar de crèche
    Zoon: nee nee nee
    Ik: ga je dan mee naar de kindjes?
    Zoon: Jaa

Voor nu werkt dit meestal nog, ben benieuwd hoelang dat zo blijft;)

19. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Och, hou op. Mevrouw is van het slaan vandaag. Papa heeft al een paar flinke petsen te pakken gehad. En ik ook.

*dame komt met haar armpje opgeheven naar mij toe gestapt.*
    "Harley! Wat ben jij van plan, meisje?"
    *twijfelt even en deelt toch een tik uit.*
    " zo zeg! Mama slaan! Ben jij helemaal!"
    Ik pak haar op, en zet haar even op de stoel. BOOS als ze was
    "Ga jij maar eens even nadenken. Je kunt er vanaf als je sorry kunt zeggen en weer lief kunt doen."
    "SORRY" snauwt ze.
    "Dat is niet lief, harley. Denk maar eens eventjes na.kun je alweer lief doen?"
    .........."nee mama, ik moet nog even wachten."
    :$ "okeee...;) dan hoor ik het wel van je."

Na twee minuten was het dan zover. Ik zag dat ze oogcontact zocht.
    "Mammie? Sorry voor het stout zijn. Nu ben ik lief."
    "Fijn meid. Kom er maar af, en geef maar eens een dikke kus. Hoe kwam het nou dat je zo veel slaat vandaag?"
    Snikkend vloog ze me in mijn armen.
    "HUHuHUUUUHU, sorry voor BOEHOEHOE voor het slaan. HUHUHUHUUH. Arme mama heeft pijhijhijhijnnnnn...OHOHOOH...sorry"

Wist eventjes niet wat ik moest zeggen.:(

20. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hier ook zo'n drama. Heb hem een keer zonder jas weglaten gaan. Toen ging het regenen.... Sinds dien heeft die jas aan.

Vanmorgen wilde het zelfde doen met schoenen
    Ik zeg prima dan ga je zonder schoenen. Keihard lachen , nee mama dan krijg ik natte voetjes

Deel Deze Pagina