Wat voor plant is dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

lijkt me ook heel erg sterk dat dit in dat potje zo gegroeid is hoor!

2. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dit is n soort doornappel.
    Stond hier vorig jaar opeens in de tuin.
    Vorige bewoonster was nogal van de heksen ed...
    Zeer giftig, zeker voor kinderhandjes...
    Zelfs het stuif wat van de bloemen af komt in de ochtend is al niet goed voor je. (moet je er wel heel veel van bij elkaar hebben staan wil je er iets van merken, maar toch)...
    Dus zou het zsm verwijderen!!!!!
    Kun je zo hard van gaan trippen dat het niet goed afloopt....

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    is het geen jonge eikenboom? met een eikel eraan

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hij is niet gaan groeien in het potje hoor. Ze had hem eerst in een kasje staan volgens mij en zag toen dat dit er niet uitzag als haar groente/kruiden die ze geplant heeft. Ze heeft hem daarna in de pot gedaan.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Kastanje. Hij lijkt idd op een kastanje.

6. Ellen291982

Ze hebben zelf geen kinderen die erbij kunnen komen gelukkig. Volgens mij wou ze hem verpotten maar ze kan hem beter helemaal wegdoen dus?

7. Ellen291982

Als het wel de datura is dan kan ze hem beter niet openen toch? Omdat de kastanje ook genoemd word?

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

vind de fotoos die ik van een datura kan vinden trouwens wel echt heel mooi... maar ik begreep ook dat het misschien niet de ideale tuinplant is als er af en toe dieren/kinderen door je tuin kruipen :)

overigens vind ik het wel een plantje wat ik zou willen houden...
    maar dus wel dusdanig op een plek waarbij er niet per ongeluk iets zou kunnen gebeuren.
    (met een kleine kleuter en 2 katten die graag bloemen eten.. zit dat er dus niet in vrees ik... maar stel je woont alleen of enkel met volwassenen.. )

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Het absoluut geen kastanje, ik ga ook voor een Datura (er staan diverse foto's met dezelfde bladeren en vruchten). Als ik zo de gevaren lees dan zou ik hem gelijk in de kliko dumpen.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#30 Saskia78, 20 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2012
    maj het is familie van de nachtschade... en meestal is dat niet een hint dat het heel goed voor je is.

maar then again... een aardappel en een tomaat is ook gewoon familie van de nachtschade.
    daar lopen we ook niet met een boog omheen uiteindelijk.. die planten we in onze eigen tuin omdat het zo leuk is voor kindjes om eigen groenten te eten :)

11. Ellen291982

Zo leer ik weer bij:)

Hij is van de buren die geen kinderen hebben. Als ik hem had met onze kinderen had ik hhem weggedaan als ik dit zo lees.

12. Ellen291982

Ik vind de plant ook erg mooi als ik die zo zie op google.
    Als hij bij ons had gestaan had ik hem weggegooid, het idee dat de kinderen er toch bij zouden kunnen komen.

Maar hij is van de buren die hebben geen kinderen.

13. Ellen291982

Wel vaag hoe die er tussen heeft kunnen zitten. Tussen gewone zaadjes, raar toch?

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ja als ik de buurvrouw was zou ik wel even terug gaan naar de winkel waar ze de zaadjes van heeft.. Misschien dat die persoon voortaan iets bet op kan letten met zo'n gevaarlijke planten..

15. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

dit is een datura stramonium

Deel Deze Pagina