Hoi allemaal, Mijn zoon slaapt van 13-15u ongeveer (soms iets korter). Als hij wakker wordt en ik naar hem toe ga, wil hij niet uit bed. Hij wil ook niet in bed blijven, want als ik dan wat dingetjes ga doen in zijn kamertje (bijv. beetje opruimen) gaat hij harder huilen . Als ik hem dan toch uit bed pak, en ik hem mee naar beneden neem (ik kleed hem dan al extra niet aan en wacht ook met luier verschonen <-- is vaak ook niet nodig na zijn middagslaapje) en dan ga ik samen met hem op de bank zitten, baby tv op, wat drinken en een koekje eten. Maar soms, wil hij dat niet. Hij blijft dan een half uur ontroostbaar huilen. Maakt niet uit wat ik doe, hij blijft huilen. Lijkt ook wel een driftaanval te zijn (maar waarvoor?) Dan raakt hij op een gegeven moment afgeleid en dan is het in één klap weer goed. Ik snap er niks van.... Herkent iemand dit?
Heeft Finley ook een tijd gehad en Aiden destijds ook. Geen idee wat er was. Ik had altijd het idee dat ze boos waren, omdat ze wakker waren geworden ofzo. En eigenlijk nog wel verder hadden willen tukken, maar ook weer niet. Zoiets.
Lol ja, dat kwam bij mij inderdaad ook al op Hij heeft het inderdaad meestal als hij een wat korter slaapje gehad heeft. Maar er is dan echt geen land met hem te bezeilen
Uk heeft het hier ook gehad rond die leeftijd, kon op mijn kop gaan staan maar ze was ontroostbaar. Geen idee waarom, en na een tijdje was het opeens weg. Nu heeft ze het soms nog als ze op de bank in slaap valt als we bvb een dag weg geweest zijn, maar dat is dan 5 minuutjes.
Dl heeft dat ook soms, als ze eigenlijk nog had willen slapen. (Maar die is wel altijd snel blij dat ze wakker is en stort zich dan op speelgoed.)
Mjjn oudste van 3,5 heeft dat eigenlijk altijd 70% van de tijd gehad (en nog steeds). Tegenwoordig is het uiteraard niet meer ontroostbaar huilen, maar opstandig gedrag, zoals niet aan willen kleden of alles extreem langzaam willen doen. Ze is echt altijd vrolijk, behalve net na het middagdutje. Volgens mij komt het, omdat ze dan net op het verkeerde moment in een slaapcyclus wakker wordt- eigenlijk te vroeg dus of te laat, het is maar hoe je het bekijkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit zelf ook wel heb, als ik bijvoorbeeld in de trein in slaap gevallen ben en wakkee wordt. Ik wordt dan eigenlijk altijd heel groggy wakker en heb echt even een half uurtje (of een kop koffie...) nodig om weer mens te worden. Alleen de jongste heeft het totaal niet. Maar zij is pas 5mnd, dus wat niet is kan nog komen .