kma-ish?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vero0504, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    kleine man is de pineut met reflux en zuslief had ook dr lactose issues (ze kan t wel hebben maar niet te veel).

Bij hem zijn de krampen echt niet grappig meer, gilt in de avond of nacht uren achtereen, aanval na aanval. Hoort er een beetje bij helaas en daar zijn we al doorgewinterde veteranen op zowat, niet dat ook maar iets lijkt te helpen.

Wat ons wel opvalt en wat we niet herkennen: elke keer vlak na een fles of zelfs al tijdens klinkt ie strontverkouden, heel zijn neus is aan het snotteren zonder daadwerkelijk een loopneus te hebben.

Dat is al vanaf zn 3e dag (dat gillen en krijsen liet ook al niet lang op zich wachten). We dachten eerst dat het van zijn zus een verkoudheid was, maar tussen de flessen door verdwijnt het, dat maakt het ook zo apart.

Net zo goed als dat we 2 uur na een voeding nog een plons melk terug kunnen verwachten, terwijl we m ruim een half uur overeind houden na een voeding en m gekanteld houden (maag naar darm in zwaartekracht lijn) zodat zn maag sneller leeg is. Lijkt me stug dat zijn neus melk uit zijn maag is...zeker met die kleine flesjes die wij geven... :s

herkent iemand dat verkouden gedoe?

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Kan wel typisch bij koemelkallergie horen. In combinatie met de rest van de klachten zou het me ook niets verbazen. Komt hij wel goed aan? En hoe is zijn ontlasting?. Heb je met consultatiebureau overlegd?

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier is dat snotteren wel een symptoom, net zoals prut dat uit haar ene oogje kwam. Huisarts had druppels voorgeschreven voor oogje, maar die hielpen niet. Ik ging op dieet en paar dagen nadien was het volledig weg.

Het krijsen van de krampen is ook oh zo herkenbaar. Ze heeft ook moeite met stoelgang en een gezichtje vol eczeem gehad.

Misschien proberen met andere voeding?

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    cb is de 20e pas, hij komt netjes aan en ontlasting is oke.

Maar bij dochter lag t ook niet aan de voeding...(dus wel, kind krijste 6 wkn 18-21 uur opgeteld van de 24. Andere voeding uit wanhoop, probleem nog maar een uurtje mekkeren zij is geen kma overigens of heeeel licht (als dat kan)).

CB ervaring is niet heel best...kma kan heel sneaky zijn vandaar dat ik m hier ook pols, dit is anders dan mn dochter. Alles wat we in kunnen zetten zit er al in enkel jhbpm nog over, mja dat wordt geen feest voor de krampen en die zijn erger dan de reflux issues nu volgens mij.

Heb t gevoel iets te missen, intuitie klopt vaak wel...nu nog uitvogelen wát.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Neig ik idd ook naar maar wil die stap dan wel in overleg met huisarts doen omdat we dan toch richting kma bewegen. Zit nu op frisolac, lager lactose is er niet. Anders kan je weer processtappen herhalen...

ohja hoesten heb ik er ook bij, vlak na voeding.

S2909 vindt dit leuk.
  6. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Zou voor flessenvoeding ook niet zomaar wat kiezen en het in overleg doen. Er is op fb een groep en daar zie ik als eerste stap pepti voorbij komen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Daarom wacht ik nog met de jhbpm ook, anders wordt t chaos, elke verandering in voeding kost 2 weken voor die darmen. Als je die erbij gaat doen kan je weer 2 weken wachten...nee bedankt hoe eerder dat manneke content is hoe beter.

Momenteel is t gillen van nagenoeg direct de fles tot 1.5 / 2.5 uur na de fles (avond of nacht net hoe t valt, logica ontgaat me nog), bonuspunten als je nog een poepluier er tussen scoort en een half uurtje later is t fles tijd, dat schiet voor zn rust en groei ook niet op.

En allicht is t gewoon alleen heftig darmkrampen dat kan uiteraard, maar ik weet niet iets is "apart" maar krijg mn vinger er nog niet op.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kan prima kma zijn hoor, 2e dochter had subtiele klachten, pepti gaan geven en ging een stuk beter

laat je alsjeblieft niet afschepen door t cb en HA of waar je dan ook heen gaat dat het niet kan

overigens kan je pepti gewoon zelf bij de apotheek kopen om het te proberen

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja herkenbaar ook uit mijn omgeving.. Hier ook veel krampen en onrust/huilen gehad. Ben met 6 weken gestopt met melk producten en binnen een week was ze al een stuk rustiger! Mijn vriend is lactose intolerant dus we hadden al een vermoeden. En toen nog zei cb dat t dat waarschijnlijk niet was. (Ze had alleen krampen en ontlasting die er niet netjes uit zag). Maar heb nu toch een kind wat niet meer de heel dag onrustig is en huilt. Ik hoop hier, net als met jouw dochter, intolerantie en geen echte kma.

Probeer erop te hameren dat je dit kent van je dochter en speciale voeding wilt proberen.. Is geen doen zo voor jullie als hij alleen maar huilt. En super sneu ook nog voor zo’n kleintje :(

10. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier gingen de nachten vaak ook oké qua krampen. Waarschijnlijk was ze gewoon zo moe van overdag niet slapen en veel huilen dat ze erdoorheen sliep..

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Ja hij is vannacht tot twee keer toe half uurtje voor zn volgende fles in slaap gesukkeld, spierwit koppie. Het is dat ik bij die eerste gesmak had, die tweede heb ik maar een uurtje uitgesteld toen begon hij ook te smakken dus was ook wel t matje. Manneke heeft ook zn slaap nodig.

Mja ook zn voedingen en het is nou ook weer niet dat we zoveel capaciteit over hebben. Meer dan 60 past er gewoon nog niet in dan krijg je een golf terug en die krijg je er ook niet ff tussendoor nog gepropt. Dus qua rekken en omschuiven is t ook erg beperkt.

Eindelijk praktijk toepassing hogere wiskunde :roflmao:

Een baby heeft een maagcapaciteit van x. Hij moet y ml voeding per 24 uur hebben en z uur slaap. Vervolgens hebben we na elke voeding een krampaanval voor de duur van a. Wat wordt de interval van de fles? :confused:

Vervolgvraag: grote zus is van b tot c inpandig met haar persoonlijke fanfare. Hoe ziet nu het fles schema er uit??? :roflmao:

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja het houdt je wel van de straat hè zo’n baby :roflmao:
    Hopelijk snel andere voeding en een tevreden baby’tje. En dat cb maar eens mag leren luisteren..

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Ja je hoeft de fitness ook niet meer op te zoeken voor je zwangerschapskilo's...drillmeister in the house

xxmoixx vindt dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Het zou me in ieder geval niets verbazen.. heeft hij toevallig ook eczeem?
    Ik zou het cb lekker laten en even via de huisarts het gaan spelen. Het ligt maar net aan wie je bij het cb hebt hoor, maar de kans dat je te horen krijgt; het hoort er gewoon bij en je moet je flessen ophogen en je moet je kind niet zoveel aandacht geven want dan raakt hij verwend, is behoorlijk groot. Dus lekker laten zou ik zeggen en je eigen plan trekken als je gevoel dat zegt.

15. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat naar die krampen, hier ook 3 baby’s die dat erg hadden, hier hielp ortiflor start heel goed, krampen waren na week gebruik compleet verdwenen! Het is het proberen waard!

Vero0504 vindt dit leuk.
  16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.770
    7.348
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu @Vero0504? Nog overgestapt naar andere voeding?

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    We zitten nu op 1 frisolac en 1 omneo, het is aanzienlijk rustiger geworden op t buikje. In elk geval een stap in de goede richting, even aankijken (zijn nog niet op de 2 weken) en allicht volledig omneo, werkt dat ook niet dan toch maar huisarts.

Hij groeit nu wel beter doordat hij zn energie in kan zetten voor groei ipv gekerm. Zat vandaag op de 3700, dat is een toename van 620 in 4.5 week.

Maar hij laat scheten...bizar. Ook serieus geen idee waar hij de lucht nog vandaan weet te vissen. Dr browns flessen, rollend aanmaken en evt met vork zachtjes na roeren, steken 45 minuten in t boeren (niet altijd met evenveel succes) hebben krampjes druppels (kruidvat, zelfde idee als infacol). Beperken huilen waar mogelijk...houdini der scheten als je t mij vraagt (zn zus kan er ook behoorlijk wat van, gok dat we eigenlijk alleen gasvorming in darmen overhouden).

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Orthiflor hebben we hier ook, maar merk er nog niet heel veel van en zijn toch al ff bezig ermee...

19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Oh dan heb je dat ook al geprobeerd, lastig hoor, hoop dat t snel over mag zijn, zo zielig voor die kleintjes. (En de ouders)

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    Ja vind t vooral lastig voor hem en zo oneerlijk, ben je zo klein en heb je zowat weeën...Voor ons is t gewoon uitzingen, waar je met de eerste nog wanhopig bent, weet je met de tweede dat die mantra "ook dit is een fase die voorbij gaat" ook daadwerkelijk klopt.

Het gaat wel beter met m en dat is t voornaamste, ligt ook nu te slapen in zn wiegje bij mn dochter was dat wel anders. Die ervaring heb je gelukkig ook en dan bekijk je dit toch weer anders en ben je minder hulpeloos, plus dat je sneller in een hoek gaat zoeken. (misschien te snel en de verkeerde hoek, maar globaal in elk geval in de goede richting)

Vandaag had hij een kleef dag, niks was goed. Om beurten boven in de slaapkamer met m gelegen en de ander deed dingen met dochter. Niet de dagindeling die je voor ogen hebt in de vroege ochtend, maar we bewegen maar mee en planning, ach die gaat overboord er komt vast wel weer een andere dag voor die planning. Zo relaxed mogelijk maar, het is al druk genoeg met dochter alle dagen thuis en die wil (nouja eist) ook terecht gewoon haar aandacht.

Nu nog uitvogelen hoe we dit soort dagen in ons uppie door gaan komen...dat wordt wel een dingetje...

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina