Hoi meiden, Binnenkort heb ik examen voor mijn opleiding pedicure die ik volg. En ben nu al zo zenuwachtig! op 6 juni heb ik 2 theorie examens. Best heel veel leren. Soms is dat lastig als je aan het verbouwen bent thuis en een kleine meid hebt rondlopen. Op 10 juni heb ik mijn theorie examen. Heb niet het idee dat ik het al helemaal onder de knie heb. En ik moet ook nog een model vinden om mee te nemen. Als ik daar aan denk word ik helemaal nerveus en misselijk. Hoop echt dat het gaat lukken.
Nou als het niet te ver is, wil ik je model wel zijn hoor... of oefenpersoon Ik moet eigenlijk regelmatiger naar de pedicure.
Het examen is in Schoonrewoerd. Maar er worden aardig wat eisen aan een model gesteld dat is het lastige. Het model moet aan de volgende eisen voldoen: -nagels voldoende lang om te knippen. -voldoende eelt om te verwijder aan de voorvoet of onder de hiel -een van de volgende klachten: likdoorn (eksteroog), ingroeiende nagel of een kloof (meestal bij de hiel).
Nou ik voldoe aan alle eisen hoor Ik zie dat Schoonrewoerd een half uurtje rijden is. Woon je daar zelf ook? En is het praktijkexamen 10 juni overdag of savonds?
Succes! Ik heb het examen 3 jaar geleden gedaan. Je moet echt zorgen voor iemand met rampenstampers! Toen ik examen deed, werd er iemand weer naar huis gestuurd, want haar model's voeten waren niet erg genoeg. Ze kon dus pas weer een half jaar later examen doen. Misschien kun je wat pedicures in je woonplaats bellen om te vragen of ze klanten hebben met erg slechte voeten en die mee willen naar het examen. Zorg in ieder geval dat je ruim van tevoren begint met zoeken. Theorie-examens waren niet zo moeilijk, maar je moet er wel belachelijk veel voor leren, daar hebben mensen geen benul van.
Hmm dat is jammer... die dag moet ik gewoon werken dus dat red ik dan niet. Mocht je nog iemand weten hier in de buurt die een model nodig heeft, dan hou ik me aanbevolen.