Wat vinden jullie van Maxim als jongensnaam (afgekort: Max)? En hoe zouden jullie het uitspreken: Maksiem of Maksim? Is het niet raar dat zoveel honden al Max heten? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Leuk! Niks aantrekken van hondennamen. Mensen geven hun hond sowieso veel te vaak mensennamen Vriend van m'n zusje heet Max en ik denk nooit "goh, zo zou ik m'n hond hebben genoemd". Mijn moeder heeft een kennel en zij geeft haar hondjes steeds namen die wij (mijn zusjes en ik) leuk vonden voor onze evt kindjes! Namen als Fenna en Sterre. Zo irritant! Want dan ga ik natuurlijk niet meer voor die naam, als m'n moeder's hond zo heet....
Ja heel leuk en ik spreek het uit als Maksiem. Maksim klinkt mij vreemd in de oren Ik zou z'n mooie naam niet afkorten... Max vind ik niet per definitie een hondennaam. Ik "ken" ook honden die Kaj, Lasse, Jules, Luca, Storm, Pleun, Noortje, Jara, Noa, Britt etc heten, zo kan je bezig blijven.
Ik stemde voor dat ik het topic las. Ik heb gekozen voor niet leuk. Maar als afkorting Max of Siem vind ik het eigenlijk toch wel leuk. Waardoor Maxim ineens ook weer leuker klinkt Maxim spreek ik overigens uit als Maksiem
Vind dat je geen rekening moet houden met eventueel een hondennaam want wat er al vaker gezegd is er zijn zoveel namen die tegenwoordig aan honden worden gegeven dat je niks meer kan kiezen! Ik vind dat je het uitspreekt als Maksiem alleen vind ik zelf persoonlijk Mexim meer voor een jongen dus met de "e" en dan de uitspraak Meksiem!
Mooie naam, ook leuk afgekort als Max. Ik spreek het uit als Maksim omdat ik Maksiem meer voor een meisje vind= Maxime.
Bedankt voor alle reacties!! Heb gisteravond ook nog een paar andere namen bedacht, dus ik ga die ook nog even in een poll zetten (jeetje, wat is het bedenken van een jongensnaam moeilijk)!