Wat voor "roots" heb jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2augustus1992, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ben benieuwd welke roots jullie hebben. En je eventuele partner en kinderen?

Zal zelf beginnen.

Ik ben half Portugees/half Italiaans, op m'n tweede naar NL gekomen.
    Partner is half Nederlands/ half Indonesisch, geboren in Nl.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuk topic!

Ik ben Nederlands en 1/8ste Spaans. Ik woon sinds 6 jaar in Belgie.

Mijn man is Iraans en woont nu bijna 20 jaar in Belgie.

Onze kinderen zijn dus half/half, maar alleen Belgisch van nationaliteit. Man heeft ook alleen de Belgische nationaliteit.

2augustus1992 vindt dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn opa komt uit indonesie. Dus in theorie ben ik een kwart. Beetje jammer dat ik qua huid een halve albino ben haha.

Mijn man is een rasechte nederlander.

Zonnebloem92 en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Volgens het stamboomonderzoek van een familielid komen wij al 200 jaar uit dezelfde provincie/regio. Enorm saai dus!

Mijn kinderen hebben er iets Duits in zitten, maar ik durf niet te zeggen hoe veel.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Weinig spannend... mijn man en ik zijn beide 100% Nederlander :cool:, net zoals al onze voorouders. Ik geloof dat we misschien ergens 4-5 generaties terug een Duitser kunnen vinden :p, maar dat vind ik qua roots niet echt anders dan Nederlands...

6. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik ben door mijn moeders kant Duits. Mijn vaders familie komt héél ver terug (uitgezocht tot ergens in de middeleeuwen) ook oorspronkelijk uit Duitsland, hij is gewoon Nederlands.
    Wonen in het zuiden van het land maar familie komt oorspronkelijk uit de buurt van Abcoude en Vinkeveen :)

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.889
    5.146
    113
    Leuk topic!

Ik ben zelf half Frans, kwart Italiaans en kwart Nederlands. Ik woon sinds mijn zesde in NL.

Mijn man is half Turks en half Nederlands. Hij is in NL geboren.

En de kinderen zijn dus van alles wat :p

Chocolat en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn opa was half duits. Ik ben dus gewoon nederlander, mijn moeder en haar zusjes hebben ook nooit duits geleerd.
    Mijn man is half turks, half tsjetjeens. Maar hij is op z'n turks opgevoed. Zijn vader spreekt wel tsjetjeens maar heeft dat nooit aan z'n kinderen geleerd. Mijn man voelt zich eigenlijk ook alleen turks.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nederlandse, maar in een heel ver verleden Roemeens bloed. Zigeunerbloed :)

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik ben helemaal Nederlands en heb altijd in NL gewoond. Mijn man is Iraans en is toen hij 11 was vanuit Teheran naar NL gekomen met zijn gezin. Mijn kinderen hebben nu alleen nog een NL paspoort, maar we gaan binnen nu en een paar jaar een keer naar Iran. Dan zullen zij en ik een Iraans paspoort krijgen :)

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    #11 blossom85, 21 jun 2017
    Laatst bewerkt: 21 jun 2017
    Ik: 100% NL
    Man: geboren in Suriname (hindoestaan) Dus eigenlijk ook roots in India
    Kinderen dus 50/50

Maar onze dochter lijkt helemaal geen halfbloedje! Ze lijkt sowieso niet op ons en al helemaal niet op mij! Ik ben heel blank rn blond haar. Ze lijkt echt 100% Surinaams en is al een stuk donkerder dan een hoop familileden.

butterblue vindt dit leuk.
  12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik ben half nederlandse half Italiaanse en ben om mijn 14e naar NL gekomen met mijn ouders.

Mijn man is moluks.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Gewoon Hollands. Al ligt de oorsprong van mijn eigen achternaam wel in Oost Europa.

Tijdje terug heb ik een filmpje gezien van een Brits programma over de roots van mensen. Ze deden mee aan een dna test en daar kwam uit dat eigenlijk iedereen bloed uit verschillende continenten had. Was wel heel leuk om de reacties te zien van bijv iemand die dacht op en top Brits te zijn maar toch nog een beetje Afrikaans bloed had

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nederlands..

Mn vriend is 3/4 duits.

Beetje saai hier ;)

15. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Voor zover wij weten komt onze familie al heeel lang uit dezelfde regionen, en de familie van mijn man zeker weten, die hebben een stamboom tot heel ver terug kunnen maken.
    Kinderen ziJn dus ook 100% NL

16. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Wat een leuk topic! Ik ben 100% Pools-Joods, maar wel in Nederland geboren. Het Joodse is alleen qua bloed en weet ik zelf pas sinds een aantal jaren. In verband met de omstandigheden in Polen in de afgelopen eeuw heeft mijn familie dit altijd wanhopig verborgen gehouden. Ik ben dan ook niet gelovig. Mijn vriend is 100% Nederlands.

Hommeltje, Chillin en Nescio vinden dit leuk.
  17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben oprecht benieuwd waarom je een Iraans paspoort wilt als je maar 1x in een paar jaar tijd naar Iran gaat..?

Nikki88 en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben een hele mengelmoes. Mijn moeder is half Duits half Frans. Mijn vader komt uit het 'Turkse' gedeelte van Iran. Ik heb Frans, Duits, Iraans en Azerbeidzjaans bloed. Met mijn Duitse kant heb ik niet veel, ik ben opgegroeid bij mijn vader. Mijn man is geboren in Iran, zijn ouders zijn Afghaans. Hij is zelf opgegroeid in Iran en later naar Nederland gekomen.

Tord vindt dit leuk.
  19. Msee

Msee Niet meer actief

Opa zei altijd Frans totdat iemand in de familie het eens ging uitzoeken. Blijkt Italiaans te zijn en gedeelte zit in de Italiaanse mafia. :cool::eek: We hebben ook nog eens heerlijke Italiaanse rode wijn. :D

20. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nederlands. Verre roots komen uit Frankrijk, Java en Duitsland, zover ik weet.
    Wil altijd nog eens zo'n dna test laten doen waarbij ze kunnen uitzoeken welk bloed je precies in je hebt.

Deel Deze Pagina