Ben benieuwd welke roots jullie hebben. En je eventuele partner en kinderen? Zal zelf beginnen. Ik ben half Portugees/half Italiaans, op m'n tweede naar NL gekomen. Partner is half Nederlands/ half Indonesisch, geboren in Nl.
Leuk topic! Ik ben Nederlands en 1/8ste Spaans. Ik woon sinds 6 jaar in Belgie. Mijn man is Iraans en woont nu bijna 20 jaar in Belgie. Onze kinderen zijn dus half/half, maar alleen Belgisch van nationaliteit. Man heeft ook alleen de Belgische nationaliteit.
Mijn opa komt uit indonesie. Dus in theorie ben ik een kwart. Beetje jammer dat ik qua huid een halve albino ben haha. Mijn man is een rasechte nederlander.
Volgens het stamboomonderzoek van een familielid komen wij al 200 jaar uit dezelfde provincie/regio. Enorm saai dus! Mijn kinderen hebben er iets Duits in zitten, maar ik durf niet te zeggen hoe veel.
Weinig spannend... mijn man en ik zijn beide 100% Nederlander , net zoals al onze voorouders. Ik geloof dat we misschien ergens 4-5 generaties terug een Duitser kunnen vinden , maar dat vind ik qua roots niet echt anders dan Nederlands...
Ik ben door mijn moeders kant Duits. Mijn vaders familie komt héél ver terug (uitgezocht tot ergens in de middeleeuwen) ook oorspronkelijk uit Duitsland, hij is gewoon Nederlands. Wonen in het zuiden van het land maar familie komt oorspronkelijk uit de buurt van Abcoude en Vinkeveen
Leuk topic! Ik ben zelf half Frans, kwart Italiaans en kwart Nederlands. Ik woon sinds mijn zesde in NL. Mijn man is half Turks en half Nederlands. Hij is in NL geboren. En de kinderen zijn dus van alles wat
Mijn opa was half duits. Ik ben dus gewoon nederlander, mijn moeder en haar zusjes hebben ook nooit duits geleerd. Mijn man is half turks, half tsjetjeens. Maar hij is op z'n turks opgevoed. Zijn vader spreekt wel tsjetjeens maar heeft dat nooit aan z'n kinderen geleerd. Mijn man voelt zich eigenlijk ook alleen turks.
Ik ben helemaal Nederlands en heb altijd in NL gewoond. Mijn man is Iraans en is toen hij 11 was vanuit Teheran naar NL gekomen met zijn gezin. Mijn kinderen hebben nu alleen nog een NL paspoort, maar we gaan binnen nu en een paar jaar een keer naar Iran. Dan zullen zij en ik een Iraans paspoort krijgen
Ik: 100% NL Man: geboren in Suriname (hindoestaan) Dus eigenlijk ook roots in India Kinderen dus 50/50 Maar onze dochter lijkt helemaal geen halfbloedje! Ze lijkt sowieso niet op ons en al helemaal niet op mij! Ik ben heel blank rn blond haar. Ze lijkt echt 100% Surinaams en is al een stuk donkerder dan een hoop familileden.
Ik ben half nederlandse half Italiaanse en ben om mijn 14e naar NL gekomen met mijn ouders. Mijn man is moluks.
Gewoon Hollands. Al ligt de oorsprong van mijn eigen achternaam wel in Oost Europa. Tijdje terug heb ik een filmpje gezien van een Brits programma over de roots van mensen. Ze deden mee aan een dna test en daar kwam uit dat eigenlijk iedereen bloed uit verschillende continenten had. Was wel heel leuk om de reacties te zien van bijv iemand die dacht op en top Brits te zijn maar toch nog een beetje Afrikaans bloed had
Voor zover wij weten komt onze familie al heeel lang uit dezelfde regionen, en de familie van mijn man zeker weten, die hebben een stamboom tot heel ver terug kunnen maken. Kinderen ziJn dus ook 100% NL
Wat een leuk topic! Ik ben 100% Pools-Joods, maar wel in Nederland geboren. Het Joodse is alleen qua bloed en weet ik zelf pas sinds een aantal jaren. In verband met de omstandigheden in Polen in de afgelopen eeuw heeft mijn familie dit altijd wanhopig verborgen gehouden. Ik ben dan ook niet gelovig. Mijn vriend is 100% Nederlands.
Ik ben oprecht benieuwd waarom je een Iraans paspoort wilt als je maar 1x in een paar jaar tijd naar Iran gaat..?
Ik ben een hele mengelmoes. Mijn moeder is half Duits half Frans. Mijn vader komt uit het 'Turkse' gedeelte van Iran. Ik heb Frans, Duits, Iraans en Azerbeidzjaans bloed. Met mijn Duitse kant heb ik niet veel, ik ben opgegroeid bij mijn vader. Mijn man is geboren in Iran, zijn ouders zijn Afghaans. Hij is zelf opgegroeid in Iran en later naar Nederland gekomen.
Opa zei altijd Frans totdat iemand in de familie het eens ging uitzoeken. Blijkt Italiaans te zijn en gedeelte zit in de Italiaanse mafia. We hebben ook nog eens heerlijke Italiaanse rode wijn.
Nederlands. Verre roots komen uit Frankrijk, Java en Duitsland, zover ik weet. Wil altijd nog eens zo'n dna test laten doen waarbij ze kunnen uitzoeken welk bloed je precies in je hebt.