Wat voor "roots" heb jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2augustus1992, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik wil geen Iraans paspoort, liever niet zelfs. Er is mij verteld dat dit een vereiste is om samen te kunnen reizen.

2. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Ik Nederlands. Ergens in mijn verre voorouders zit een Duitser, maar daar zal ik niet veel van mee gekregen hebben.
    Mijn vriend is half Duits half Nederlands.

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier precies hetzelfde, net zo saai dus

Lies1611 vindt dit leuk.
  4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ben zelf 100% Nederlands. We stammen duidelijk af van Germanen.
    Mijn familie is echter geëmigreerd, ik ben ook niet opgegroeid in Nederland.

Mijn vriend heb ik ook in het buitenland ontmoet, hij komt uit zuid oost Europa. Onze eventuele kinderen zullen dus halfbloedjes zijn. Ben benieuwd wat voor mengeling dat dan zou worden. Ik ben zelf namelijk heel blank en mijn vriend is ook redelijk licht, terwijl zijn familie echt donker is. Kan dus van alles worden...

5. louan

louan Niet meer actief

Mijn vader is Surinaams. Mijn moeder half Pools en Nederlands.

Mijn vriend NL.

Mijn zoon is dus een kwart bloedje. Hij lijkt wel een half bloedje. Is vrij donker met een mooie bos krullen.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Mijn opa was Duitser en diens fam.

Mijn vriend half nederlands en andere kant weet hij niet ( anoniem zaaddoner)

7. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Heb ik toevallig gisteren gezien, echt interessant vond ik het, met die 2 familieleden ( neef en nicht ) ook in de zaal

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Grappig, mijn man komt ook uit het Azerbeidzjaanse deel van Iran. Hij is ook tweetalig.

SDonya vindt dit leuk.
  9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Klopt, een reden voor ons om niet naar Iran te gaan (niet de enige reden hoor).

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Voor zover wij weten zijn zowel mijn man als ik helemaal Nederlands.

11. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik ben helemaal Nederlands, mijn vriend is Spaans (woont nu 6 jaar hier), en kind zodoende half/half.

12. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Iedereen heeft Afrikaans bloed. Mensen maken met stambomen heel snel de fout dat ze niet doorhebben over hoeveel mensen je eigenlijk praat. Dan volgen ze bijv. alleen de lijn van hun achternaam, maar bij elke generatie en iedere persoon die zich in die lijn voegt, krijg je er een hele stamboom bij. 'Wij komen oorspronkelijk uit.." is dus best een beetje onzin. Je naam kan inderdaad uit een bepaalde plaats komen, maar als je kijkt na het aantal voorouders dat je hebt als je zo'n 200-300 jaar teruggaat zit je al op 500 mensen. En die kwamen uit een hele hoop hoeken.

Do1981 vindt dit leuk.
  13. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier ook.

14. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Zigeuner vader en een Spaanse moeder:)

15. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik ben kwart Indisch en de rest NL, ik ben zelf getint. Mijn man is 1/8 Indisch en de rest NL, hij is gewoon blank. Onze kinderen hebben wel een beetje een tintje, alle drie, in de zomer zijn ze dus ook zo verkleurd als ze maar een beetje zonlicht zien maar ze hebben nog maar heel weinig Indisch erin zitten hoewel onze middelste echt een terugslag heeft.

16. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn vader is Zuid-Amerikaans (inheems, dus niet Spaans-koloniaal) en mijn moeder is uit een Scandinavische reizigersfamilie (het zijn niet allemaal zigeuners in die woonwagens). Ik voel me echter 100% Nederlands, ik heb hier altijd gewoond.

Cmt en Tord vinden dit leuk.
  17. Manque

Manque Niet meer actief

Wat is een terugslag? Wat bedoel je daarmee?

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben 100% Nederlands

Mijn vriend is 3/4 Nederlands en 1/4 Iers

19. Nimue

Nimue Niet meer actief

Leuk topic! Hier voor zover ik weet helemaal Hollands. Of nouja m'n oma is half Duitse.

20. veense

veense Niet meer actief

Man is een rasechte Achterhoeker, tot 1700 woonden zijn voorvaderen in hetzelfde dorpje (Hummelo). Zijn naam heeft wel een Duitse klank, maar dat moet dan al voor 1600 geweest zijn.

Ik heb mijn stamboom ook uitgezocht. Van mijn moeders kant denk ik echt Nederlands, uit Velp/Rheden eo. Mijn opa zou eind dit jaar 100 worden, dan kan ik pas verder met onderzoeken, heb niet genoeg andere gegevens helaas.
    Van mijn vaders kant ben ik Amsterdams. Heb de vier lijnen daar uitgespit tot rond 1600 en ben van alles tegen gekomen: veel bewoners van krotwoningen in de Jordaan, een kroegbaas op de Wallen, een straatventer op Terschelling en een in Vlissingen. Verder een steenhouwer uit de buurt van Namen (Belgie), en een Evangelisch-Lutherse glas-in-loodschilder uit de regio Hannover die naar Amsterdam is verhuisd (ben via een andere lijn ook in Hannover uitgekomen, wel grappig). Er is ook een lijn die eindigt in Friesland. Er gingen ook verhalen dat er ergens Joods bloed vanuit mijn oma's kant zou zijn, dat heb ik niet kunnen traceren. Zij heeft wel een Duitse achternaam, maar dat heb ik ook nog niet kunnen linken naar mensen in Duitsland.
    Stamboomonderzoek is erg leuk om te doen trouwens, vooral als je Amsterdamse roots hebt, die hebben werkelijk alles geregistreerd en bewaard. Ben zelfs de vergunning tijdens de oorlog van mijn stiefovergrootvader tegengekomen, hij was marktkoopman.

Deel Deze Pagina