Onze zoon van bijna 7 slaapt erg vast en plast elke nacht in bed. Slaapt met luierbroekje om, maar ondanks dat is ook zijn bed nog geregeld nat. Hij wordt er niet wakker van trouwens. Hij begint zich er echt voor te schamen, dus ben eens aan het kijken om een plaswekker. Er zijn zoveel verschillende soorten, dus hoor graag jullie ervaringen. Daarnaast ligt hij samen met zijn tweelingzus op de kamer, als er elke keer een luchtalarm af gaat is die binnen een paar dagen compleet stuk. Werken de wekkers met trilding net zo goed?
Mijn 7 jarige is in 2 weken helemaal nachtzindelijk geworden met de plaswekker. We hadden de Dryly. Ik raad hem echt aan. Van regelmatig een nat bed (met luierbroekje aan) naar echt totaal zindelijk. Deze maakte flink herrie ja. Wij slapen zo'n 10 meter verderop, maar ik werd soms al wakker voor hij het zelf werd. Maar hier duurde het dus maar heel kort, dat vond ik wel te overzien.
Wij hebben de Mickey van urifoon. Je kan daar evt ook plaswekkers huren om uit te proberen, ook met trilding. Ik was ook bang dat we hele nachten wakker zouden liggen, maar in de praktijk gaat hij toch maar 1x per nacht af… wij hebben hem 4 maanden gebruikt, maar alleen de eerste weken ging hij iedere nacht af, de weken er na om de paar dagen. We hadden de plaswekker echt naast zn kussen staan, zodat hij de herrie het ergst hoorde en echt wel wakker werd. Soms als hij vast sliep dan duurde het even en was het hele huis wakker ja. Maar ja ik vond het gewoon echt heel belangrijk dat we allemaal mijn zoon hielpen om van dit probleem af te komen. En het is gelukt! We zijn nu net klaar! Misschien kun je beginnen in de herstvakantie ofzo, als het niet zo erg is om een keer wakker te worden als je de volgende dag kan uitslapen Of eventueel zus voor een paar weken in een andere kamer leggen?