Hallo moeders, Ik heb een vraag.. Mijn peuter heeft in november de griepspuit gehad omdat hij een hartruis had.. Sindsdien is hij ziekig.. steeds snotteren. Maar vooral heeft hij ook oorpijn. Met de kerst had hij oorontsteking en de eerste week antibiotica gekregen. Daarna weer terug maar dan aan beide oren en de tweede ab kuur. Nu is hij wéér verkouden en weer trekt hij aan zijn oortjes. Twee weken geleden bij de arts geweest en die heeft naar zijn oren gekeken en zegt dat het komt omdat hij veel oorsmeer heeft en daarom dus zoveel aan zijn oortjes zit. (omdat dat jeukt) Verders eet hij bijna geen groente en fruit. Fruit krijg ik er al helemaal weinig in. Af en toe een mandarijntje. Verders is het niks. Groente gaat af en toe wel beter als ik het prak en een beetje jus erover.. Ik maak me gewoon wat zorgen om hem. Hij krijgt wel zijn multivitaminen. Hij blijft gewoon kwakkelen.. Hebben jullie tips en trucs om het meer aan het eten te krijgen? En hoe kan ik zijn algemene gezondheid wat verbeteren..? Hebben jullie trucs bijvoorbeeld voor het eten van het fruit ofzo? Bah.. het voelt gewoon niet fijn dat je kleine man niet lekker in zijn velletje zit!. Alle tips zijn welkom!
mijn zoontje wilde vroeger ook geen fruit eten toen ben ik begonnen met elke ochtend bij zijn ontbijt gewoon fruit..nooit gedwongen ofzo maar het stond er wel elke dag of hij het at ofniet. na een tijdje werd het ook een gewoonte bij hem en eet hij zijn fruit nu zonder gezeur op. groenten kan hier nog steeds een drama zijn..als hij het ziet is het ieuwl niet zo lekker (niet eens geproefd) maar heb hem elke eer gezegd dat groenten bij het eten hoort en dat dat ook op moet, want dat is gezond en daar wordt je nog groter van. soms wilt hij het nog niet hoor maar dat komt niet zovaak meer voor. maar gewoon van alles een gewoonte en routine maken hij raakt er snel aan gewend en gaat het dan vanzelf eten.
Oke dan! Dat is een goede iedere dag gewoon weer opnieuw aanbieden. Nu betrap ik me er wel eens op dat ik niet genoeg in huis heb want hij eet het toch niet.. Slecht van me.. Ik weet het.. Ik push hem ook niet. Als hij eet is het prima als hij niet eet. Tja dan houdt het op voor mij.. Maar toch blijft het mama stemmetje dan toch een beetje knagen!.
Het kan zijn dat hij door de oorpijn minder eet, maar het hoort ook een beetje bij de leeftijd. Hij krijgt zijn vitamientjes, dus over een tekort hoef je niet bang te zijn. Je zou een yoghurttoetje met gepureerd fruit (uit een potje) kunnen geven en wat al geopperd wordt blijven aanbieden. Het komt vanzelf. Hier hebben we 2 jaar een slechte eter gehad, nu sinds een paar maanden gaat het beter en eet ze zowaar soms groente en aardappels.
Hier zijn smoothies een feestje. Fruit gaat soms goed en soms minder, maar een banaantje, paar druifjes, mandarijn etc. beetje yoghurt en/of karnemelk. En dan vooral het gezellige rietje niet vergeten.
Oh dat is idd ook een goed plan ja.. Een smoothy en dan met rietje dat is altijd feest! Dat is een goeie!! Dank je!