opeens reflux op flesvoeding 7 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kaatje k, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hoi, mijn dochter is sinds een paar weken aan de fles, nu ruim 7 maanden, daarvoor kreeg ze volledig bv. Ik moest helaas stoppen omdat ik medicijnen moet, en ook al is het mijn derde kind heb ik niet veel ervaring met flesvoeding.

Ze is sinds ze flesvoeding krijgt veel huileriger, spuugt veel en slaapt slecht. Ik denk dat ze krampjes heeft, en dus dat spugen. Het lijkt op reflux, maar op borstvoeding had ze daar nooit last van. Ik ben al een keer weer begonnen met bv, maar omdat ik echt medicijnen nodig heb (ik heb reuma en zit midden in een heel nare aanval) wil ik nu echt volhouden met de fles.

Ze krijgt nu Comfort voeding, dat is speciaal tegen krampjes, en dat gaat al een stuk beter dan gewone voeding vanaf 6 maanden, maar ze is toch nog niet helemaal de oude. Is er iemand die dit herkent en tips heeft welke voeding ik het beste kan geven? Is johannesbroodpitmeel toevoegen om de melk te verdikken een idee?

Ze krijgt nu 4 flessen per dag, en 3 maaltijden vaste voeding. Ze eet stevig en is een grote baby. De meeste flessen (van 180 ml) drinkt ze niet leeg.

2. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mischien heeft ze last van koemelkallergie?
    dat kan ze langzaam ontwikkeld hebben met de bv, maar omdat ze nu fles krijgt reageert ze mischien ineens erg heftig?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me eerder allergie dan reflux. Reflux is met deze leeftijd meestal wel over, en dat had je aan de borst al moeten merken.

Jammer zeg dat er geen bv-vriendelijke medicijnen voor je zijn!

Deel Deze Pagina