Hai dames, Mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte tot 3 1/2 maand flinke krampjes gehad. Gelukkig ging het na de 3 1/2 maand over. Sinds 2 weken slaapt ze erg slecht, niet in slaap willen vallen en continu wakker worden. Nu geef ik sinds een week in de laatste fles wat rijstebloem en maak in de ochtend een papje en geef dit met lepel. Sinds ik dit doe slaapt ze s'nachts wel weer door. Nu heeft ze sinds vanavond (tijdens laatste fles) weer last van krampjes... ik heb de helft van de fles weggegooid en maar een fles gemaakt zonder de rijstebloem. Wat zouden jullie doen, stoppen met de rijstebloem of toch er mee doorgaan, ik neem aan dat ze gewoon aan de rijstebloem moet wennen? Of is ze er nog niet klaar voor? Ik zit erg te twijfelen... Liefs Guusje
heb je het rustig opgebouwd de rijstebloem bijv 1 theelepel? mijn dochter kon er ook niet tegen, heb tot 6 1/2 maand niets meer toegevoegd aan de fles en ben toen begonnen met fijne granen
ik heb er niet heel veel door gegaan maar misschien moet ik het maar nog iets minder doen... probeer ik dat wel..thanks!
Tycho kreeg kramp en pijn van rijstebloem hoe langzaamaan ik ook opbouwde dus ik ben gestopt. Rijstebloem of pap door zijn fles voegde trouwens niks toe wat betreft (door)slapen of langer slapen. Dus Tycho krijgt nog steeds alleen een gewone fles melk die ik nu ook lanzgaam afbouw. xxx
Ik denk dat het inderdaad nog iets te vroeg is voor rijstebloem. Als je kindje pas sinds ze 3,5 maanden is van de kramp af is, en je amper een maand later al bijvoeding gaat introduceren is dat denk ik erg heftig voor de darmpjes. Ik zou zelf gewoon lekker wachten tot ze 6 maanden is. Het slecht slapen kan ook een fase zijn.
ja dat klopt, onze dochter ging korter slapen van de rijstebloem aangezien ze er heel veel last van had pap geven we nu 's ochtends trouwens..
ik denk dat ik de papfles van de avond maar inderdaad nog maar even niet doe.. de ochtend pap met lepeltje vindt ze leuk om te krijgen en heeft ze ook geen last van..
Ik geef ook al vanaf 4 maanden (zelfs 1 week eerder) rijstebloem. Lisa heeft altijd heeeel veel krampjes gehad en heeft hier met de rijstebloem geen extra last van gehad. Ik gebruikte ook nog infacol. Nu sinds 2 weken geen infacol meer en geef nog steeds rijstebloem. Misschien is het een fase? Bij ons hielp het wel met doorslapen trouwens. Misschien toeval
Helemaal mee eens. Mijn zoontje kon ook slecht tegen rijstebloem. Wij hebben het 2x geprobeerd (en ook pas met 5mnd), en dan gewoon gestopt. Overigens helpt rijstebloem niet vaak voor het doorslapen, meestal is het een combinatie van factoren. En waarom ben je gelijk begonnen met 2x pap per dag? Dat is echt veel te veel, al helemaal met 4 maanden.
Ik begn met alleen s'avonds een papfles. Daar doe ik trouwens maar 1 eetlepel rijstebloem bij, dus heel weinig. Daarna begon ik met een papje met lepel in de ochtend,met ca. 1 1/2 eetlepel. gewoon om eens te proberen hoe ze dit vindt, dit vindt ze fantastisch dus vandaar ben ik dit door blijven geven. Dus alles bij elkaar krijgt ze niet heel veel rijstebloem per dag hoor.