wat doen jullie aan de waterpokken/windpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door peekaboo, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    wat doen jullie bij jullie dreumes met windpokken ?
    men meid heeft er nu heel erg veel en mij is door de dokter gezegd dat ik er eosine (rode variant) aan moet doen om uit te drogen en zo kan ik ook zien of er bij komen . verder heb ik druppeltjes tegen de jeuk gekregen en zetpillen tegen de koorst .
    maar moet aan elk pokje eosine doen en dat ziet er niet uit hihi

2. peekaboo

en ze zijn nog niet eens allemaal gedaan ;)

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    washandje met havermout in badwater
    daar komt slijmerig spul vanaf en dat droogt de pkjes sneller in

wat krijgt ie tegen de jeuk??
    wees asjeblieft heel voorzichtig met antihistamines

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    waarom moet dat spul erop?
    nog nooit van gehoord

5. peekaboo

tegen het uitdrogen misschien is dit weer typisch belgisch ofzo geen idee heb dit voorgeschreven gekregen van de dokter en ook de KA heeft me gezegd dit te doen

6. peekaboo

tegen de jeuk is het FENISTIL 0,1 procent druppels

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ken het ook niet.
    Ik heb idd ook veel badjes met havermout in een washandje gedaan.
    een van kidsclin?! een mousse tegen de jeuk... MOet zeggen dat hij erg onder zat maar weinig jeuk. alleen af en toe op de commode zag ik hem wrijven...

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Idd, wij hebben haar elke dag in bad gedaan met havermout in een washandje. Het werden wel wondjes, maar we hebben nooit blaasjes gezien eigenlijk, omdat die dus heel snel indroogden door de havermout.

Tegen de jeuk hadden we een soort schuim, van kidsclin, speciaal voor waterpokken. Vond het wel fijn, erg licht dus makkelijk in te smeren zonder iets kapot te maken, en plantaardig. Het zou ook licht bacterieremmend werken, dus preventief voor onstekinkjes.

Beterschap voor je schatje!

9. peekaboo

die havermoud badjes wat is dat ? en die mousse waar koop je die ? in de apotheek ?

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    gewoon havermout uit de supermarkt in een washandje stoppen. IN het badje steeds met het (nu natte) washandje de witte soort saus over je kindje gieten/wrijven. En daarna je kindje alleen afdeppen, zodat er een beetje een laagje op bijft.

de kidsclin heb ik bij de apotheek gehaald. Of hij ook bij de etos is te verkrijgen weet ik niet...

Beterschap..

11. peekaboo

dank je wel een etos hebben we hier naar mijn weten niet woon in belgie maar ik zal eens horen bij de apotheek , ik denk dat het daardoor is dat jullie dat roodsel ook niet kennen is misschien typisch belgisch ofzo

Deel Deze Pagina