Welke eetkamer stoelen, tips gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruity90, 27 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    #1 Fruity90, 27 jan 2023
    Laatst bewerkt: 27 jan 2023
    Situatie:

    Een muur met de onderste helft met behang, daarboven gewoon wit geschilderd maar een paar van die "vintage" platen en kentekenbordjes aan de muur.
    Het is zeg maar dit patroontje in het behang: https://nl.aliexpress.com/item/32819618698.html?gatewayAdapt=glo2nld
    maar dan meer dit soort behang: https://www.behangkoopjes.nl/Noordwand-Kitchen-Recipes-G12297

    Daartegenaan staat een rode bank (lijkt op het rood uit de stoelen die hieronder staan), die is kapot en aan vervanging toe.
    Dan een witte eettafel.
    En aan de andere kant 3 stoelen: https://nijhuismeubels.nl/products/eetkamerstoel-ritz-kunstleder we hebben een gele, groene en blauwe.
    Nu hadden we bedacht de bank te vervangen door 3 dezelfde stoelen die er al staan.
    Die zijn echter niet meer leverbaar.

    - We willen de 3 huidige stoelen liever niet vervangen, die zijn nog prima, zitten lekker en zijn we gewoon erg blij mee.
    - Behang blijft!
    - In plaats van de bank willen we 3 stoelen, het is nu nogal een onhandige situatie met meerdere eters omdat je je echt even op de bank moet wurmen. En ook als die ene helemaal in de hoek dan eruit wil..


    Wat voor stoelen passen hier bij?

    De huidige inrichting in bijlage.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Dat gewurm hou je ook met stoelen denk ik? Als je in het hoekje zit tenminste, met stoelen is het nog chaotischer. Of kunt je de boel dan iets verder van de muur af zetten, zodat je er bijv. achterlangs kunt lopen? Of alles een kwartslag draaien zodat je aan beide kanten beter bij de stoelen kunt?
     
    Dubbelgeluk en Fruity90 vinden dit leuk.
  3. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Kwartslag draaien past helaas niet :).

    We kunnen de tafel nog ietsje van de muur afhalen zodat er net wat meer ruimte voor achterlangs is. Dan is het misschien nog steeds een beetje wurmen als je er uit wil maar wel minder dan nu, en zeker met gaan zitten wordt het een stuk makkelijker (die gene in de hoek moet maar voor het eten naar de wc :roflmao:). We zijn meestal met z'n 2-en en dan maakt het niet uit want dan zitten we vaak helemaal rechts.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben 3 verschillende soorten stoelen aan onze eettafel. Bewust zo gekozen, vinden we lekker speels staan. Moet je ze wel een beetje doorelkaar zetten natuurlijk.
    Ik zou dan voor een heel andere kleur gaan. Misschien rood?
    Ik krijg een beetje een “American Diner” gevoel van je plaatjes… zoiets misschien?
    https://www.levaleva.nl/canvas-studios-aanbieding-voordelige-brovst-rib-buisframe-eetkamerstoel-rupert-corduroy-chroom-frame-rood/?utm_medium=organic&utm_source=google_shopping&gclid=EAIaIQobChMIn_yzv7_n_AIVC_lRCh0RAgLZEAQYCyABEgIStfD_BwE
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Kan je niet een foto maken van de situatie dat maakt het makkelijker kijken.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.605
    3.852
    113
    Ik zou 3 andere stoelen erbij zoeken die qua kleur passen en ze dan door elkaar zetten de modellen.
     
    hibiscusje en Fruity90 vinden dit leuk.
  7. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    @hibiscusje
    Huidige situatie in bijlage.

    Zat net mijn beschrijving na te lezen en toen dacht ik al, dit klinkt echt als een grote kleurenbende :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    hibiscusje vindt dit leuk.
  8. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.725
    4.715
    113
    Vrouw
    Ridge rib stoelen..?
     
  9. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Kijk dat maakt t logischer!

    Persoonlijk zou ik toch een bank doen en met 6 eters de tafel een stukje verschuiven.
    En de bank dan in 1 van de kleuren van de stoelen.
    Ik ben bang dat met andere stoelen het super chaotisch word.
     
    Dubbelgeluk en Fruity90 vinden dit leuk.
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.021
    113
    Vrouw
    Ik zou toch weer een bank doen. Mensen die komen snappen het principe, denk niet dat deze bezwaar hebben als ze op moeten staan omdat iemand moet plassen. Het zal toch vaak (aanname) in een familiaire of vriendschappelijke setting zijn.

    Zou wat je zelf leuk, fijn en prettig vind niet aanpassen voor de "visite". Want dat zijn ze "visite" en geen kostgangers. Buitendat, in restaurants moet je vaak ook op staan als iemand naar het toilet moet.

    Zou het praktisch zijn, omdat je er slecht bij kunt met serveren of omdat je graag 3 stoelen wilt dan is dat gewoon een keuze natuurlijk :)
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  11. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    De visite hebben we al keihard genegeerd met onze woonkamer bank :D, op zich hebben we daar geen problemen mee. Dit is niet alleen voor de visite.

    We hebben wel weer een bank overwogen (of deze laten herstofferen), alleen deze heeft het maar 6 jaar volgehouden tot het punt dat er echt scheuren in het zitgedeelte kwamen (en het beginnen met kapot gaan begon dus al eerder). We zitten hier heel veel (en ik dus ook altijd op hetzelfde plekje), dus we denken dat we bij een volgende bank weer tegen dit probleem aanlopen.
     
  12. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Daar zitten we ook mee.
    Ik dacht net nog, als we nou juist stoelen nemen met een grote rugleuning maar zonder armleuning en die dan tegen elkaar kan zetten als bank gevoel, en dan voor visite uit elkaar schuiven.. Hmmm
     
  13. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Wordt dat niet te chaotisch dat we dan ook nog een ander stofje erbij hebben?
     
  14. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.021
    113
    Vrouw
    Maar scheuren door barsten of is het leer, niet soepel meer en had het een behandeling nodig?

    Eitherway hoop dat je wat leuks tegenkomt en we showen he ;)
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  15. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk beide. Waar ik zit is het helemaal gaan barsten en schilferen (onze schuld gok ik) daar is echt het toplaagje er vanaf aan het gaan (je zie het op de foto op de hoek). Maar op de helft (bij de middelste knoop en dan op het zitvlak) zit een naad en die is echt door de stof heen gescheurd, waarschijnlijk omdat ik altijd op dezelfde plek zit en daar dan continue de druk op staat.
     
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.042
    113
    En een bankje zonder rugleuning? En dan toch iets van de muur af. Dan kan iedereen gewoon vanaf achter eroverheen stappen en gaan zitten.
    Wij hebben aan 1 kant 2 bankjes zonder leuningen en ik vind het ideaal. Opa en oma gaan gewoon aan de andere kant op de stoelen en iedereen die jong is of zich voelt zit op de bankjes. Zo kan ik 6 kinderen kwijt op de bankjes terwijl er maar 4 stoelen zouden passen, met een beetje proppen 5.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  17. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Heb je die 6 zitplaatsen nodig? Je kunt ook een tafel voor 4-personen overwegen, of een ronde tafel. Die kun je iets van het muurtje afzetten, waardoor je er ook van de andere kant bij kunt komen.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  18. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Meestal maar 2.
    Met visite wordt het al snel wel 6. Ook vanwege bordspelletjes spelen is zo'n grote tafel wel fijn :)
     
  19. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.725
    4.715
    113
    Vrouw
    Ja als je de andere stoelen laat staan, wordt het misschien een beetje een bonte boel.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Evt drie krukjes?
     
    Fruity90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina