iemand verstand van tijdspaarfonds bouw en loonberekening

Discussie in 'De lounge' gestart door lizab, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo meiden,

Wij zitten met het volgende en ondanks mijn oorspronkelijke P&O/intercedenten achtergrond kom ik er nog niet helemaal uit.

Manlief werkt sinds een periode voor een grote aannemer in de technische infra. Omdat je voor werken met gas etc. veel diploma's nodig hebt is hij ondergebracht bij een stichting die deze opleidingen aanbied en de werknemer (mijn man dus) vervolgens onderbrengt bij de betreffende aannemer (een soort detachering gekoppeld met opleiding dus) Bij deze stichting valt mijn man onder de CAO bouwnijverheid en kennen ze dus het tijdspaarfonds.

Nu heeft hij ondertussen alle opleidingen afgerond en komt hij in vaste dienst bij de aannemer. Prima natuurlijk, alleen gaat hij nu over naar de cao klein metaal, en deze cao kent geen tijdspaarfonds.

Donderdag heeft hij het definitieve gesprek over zijn salaris etc. en nu willen wij dus uitrekenen wat hij minimaal aan salaris moet vangen om er niet op achteruit te gaan.

In dit geval dus zijn bruto loon + vaste prestatietoeslag + compensatie tijdspaarfonds.

Bruto loon en prestatietoeslag heb ik zo voorhanden, maar ik kom er niet achter hoeveel procent het tijdspaarfonds nu precies bedraagt. Netto is het één keer per jaar een verschrikkelijke bak geld, de belasting betaald hij per maand al van zijn loon maar bruto heb ik geen idee. Is het 16% van het jaarinkomen of zelfs meer.

iemand enig idee??

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Laat maar, ben er al uit!

Ik moet salaris + prestatietoeslag + Tijdspaarfonds overige bronnen bij elkaar optellen en vakantietoeslag deel eruit laten. :D

Hier kan wel weer een slotje op.

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina