HELP! We worden gek hier van een gierende dreumes!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisszy, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Meiden,
    Elke nacht is het hier raak: onze dochter van bijna 16 maanden krijst het uit 's nachts!
    We hebben werkelijk alles geprobeerd: van fles tot bij ons in bed, schone luier tot zetpilletje. Ze blijft maar gieren, we zijn ten einde raad. Ik trek het slecht, ik ben namelijk bijna 27 wk zwanger maar ook mijn vriend die normaal zo geduldig is wordt er lichtelijk agressief van...

Help, wat moet ik doen?! Laten huilen en af en toe troosten? Of beneden op de bank gaan liggen en haar d'r gang laten gaan?

Wie herkent dit en heeft tips?

Een hele vermoeide Lisszy...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Moeilijk he.. weet je waarom ze giert? is ze dan echt wakker? of doet ze dit in haar slaap?

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    He begint in haar slaap huilen, dan een kusje en dan is ze weer stil om vervolgens na een paar minuten los te gaan. Niks is goed meer en giert ze het uit.
    Ze heeft hier ook wel 's nachts in bed gelegen, dan is ze aan het lachen en kletsen!
    We denken dat er niks aan de hand is, alleen dat ze heel erg zinnig is. Maar ja, ze kan nog niet praten in grote mensen taal...
    Mijn vriend ligt nu inmiddels op de bank beneden en ik lig me hier op te vreten in bed!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij zijn altijd heengegaan bij Justin tot een maand geleden.. hij is ruim 3,5 jaar nu. Hij werd s nachts of s avonds wakker en huilen. Soms in zijn slaap, soms niet. Nu hebben we gezegd dat wij komen alléén als er écht wat is.. en nu is het om de avond/nacht dat ie eens even huilt voor 5 sec en dan stopt (omdat ie weet dat we niet komen?) Ik voel me er vet schuldig over, maar hij moet gewoon leren om ook zelf weer in slaap te vallen. Ik geef sinds 3 weken ook homeopatische druppeltjes vanwege de giga drukte die er aan komt/ is.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    nou, ik ben er zo klaar mee. Ik ben net weer bij haar geweest maar er is echt niks aan de hand. Zoë snapt me denk ik wel, maar ik weet het niet zeker. En dat weet jij bij Justin natuurlijk wel omdat hij al wat ouder is. Maar respect, want ik trek het echt niet om zo langer door te gaan.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    oh meis wat herkenbaar!!
    hier is het de laatste weken ook zo'n drama, en ik weet ook niet wat ik er aan moe doen!!
    en ik word er ook lichtelijk gestoord van...

bij ons begint het iedere nacht vanaf een uur of 2 dan word hij wakker.( ik heb al vanalles geprobeerd, dus flesje luier bij ons liggen enzz)
    dan begint hij te gillen!! niet normaal..
    ik neem hem nu maar gewoon mee de woonkamer in,want hij gilt hier echt de hele flat bij elkaar zo hard gaat hij tekeer..
    me dochter word er ook wakker van..

gisteren was het b.v om 2 uur begon hij en om half 5 sliep hij eindelijk weer!! en dan gaat om half 6 mijn wekker weer:$

nu is het 04.45 en ik zit al vanaf 02.30 met hem!!
    en zo gaat het al 2 weken

ik weet het ook niet meer ik trek het ook niet lang meer en overdag ben ik nou ook niet zo gezellig voor mijn kids

hier word manlief er niet eens wakker van,dus daar heb ik weinig aan..

vanmiddag moet hij ook nog eens zijn inentingen hebben, dus ik vrees
    wat er dan nog komt
    maar ik ga wel even op het cb aankaarten of hun misschien tips hebben!!

mijn zoontje is trouwens 15 maanden!
    succes meid!! en als er iemand is wie tips heeft ze zijn welkom:D

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou het is 5 uur, en meneer ligt eindelijk te slapen;)

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @ikkelies
    Inderdaad precies hetzelfde als hier!! Volgens de boekjes zitten onze kids ook in de 15 maanden-sprong maar dat maakt het niet minder moeilijk!
    Als ik aan het werk moet, dan gaat de wekker hier ook weer om half 6, dat houd je niet vol...
    Uiteindelijk heeft mijn vriend Zoë in ons bed genomen en os ze vredig in slaap gevallen. Voor mij weer de bevestiging dat er dus echt niks aan de hand was, behalve dat mevrouw gewoon bij ons wil zijn. Overigens slaapt ze nu nog en zit ik klaar wakker maar nog zo moe beneden.

Ik hoef pas weer met 2 jaar naar. Het cb, maar misschien ga ik vanmiddag wel even langs het inloopspreekuur. Ik weet het namelijk echt niet meer!

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien moet ze overdag meer energie kwijt raken,aktief zijn?

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bij ons gaat zoonlief ook niet bij ons in bed slapen..dan gaat hij alleen
    maar liggen klieren.

bij mij sliep zoonlief om 5 uur, en hij was om 7 uur weer wakker.
    dus hij is onwijs shaggie..

als ik op het cb nog tips heb gekregen,plaats ik ze wel even..

en over die energie kwijt raken, dat is hier zeker niet aan de orde!
    hij slaapt overdag maar 1 uurtje en stort om 7 uur savonds in..

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Teveel energie is het hier ook niet. We hebben er namelijk op gelet wat voor dagg ze heeft gehad en het naakt niet uit of we de hele dag rustig thuis zijn geweest of dat ze zich heeft vernaakt in een indoor speelparadijs.

@ikkelies
    Ik ben benieuwd wat jouw cb zegt! Ik ben nu ziek thuis met een buikgriep, dus ga liever niet de deur uit maar als ik me vanmiddag redelijk voel, ga ik even heen.
    Meisje is hier ook weer wakker, supervrolijk, loopt hier blij rond te brabbelen...
    Overdag een engeltje en 's nachts een draakje!

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Klinkt gek, maar hier hielp het echt wonderbaarlijk goed door haar te vertellen wat we wilden: Julia, nee, niet meer huilen, het is nu klaar, je gaat nu lekker slapen. Vooral nee, het is klaar maakte erg veel indruk en na een dag was het compleet verdwenen, helemaal over, terwijl we daarvoor meer dan een week ons hebben afgevraagd wat er hielp. Mijn man was trouwens ook wel streng hoor, hij zei het wel heel duidelijk en dat had ze blijkbaar nodig. Niet fysiek ofzo, maar gewoon even duidelijk zeggen, nee!

13. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik wilde maar dat dat het bij ons was:D
    dit hebben wij ook gedaan. maar maak echt geen indruk op zoonlief gaat alleen maar harder gillen daarvan..

14. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Er is natuurlijk wel degelijk iets aan de hand. Alleen kom er maar eens achter wat!

Vaak checken we luier, koorts, speentje, honger, pijntjes en als dat het niet is, dan is er dus "niks aan de hand".

Maar kindjes huilen, omdat ze niet "blij" zijn. Dus voor hen is het een big deal. Nachtmerrie? Dag verwerken? Gewoon even willen huilen?

Niet dat je dus bij elk huiltje moet rennen, maar ik merkte dat ik zelf (onze dochter is 16 maanden en ook geregeld wakker 's nachts) gefrustreerd raakte wanneer ik zei: "Jee, er is echt niks aan de hand!" Pas toen ik me erbij neerlegde dat er vanalles aan de hand kan zijn en dat friemeltje dat uit door te huilen, kon ik er wat relaxter mee omgaan.

Maar vermoeiend is het wel!!!!!!

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft dit tot nu toe elke sprong wel gehad. Soms duurde het een paar weken en vorige keer maar een paar nachten. Dan wordt hij wakker en is met geen 10 kuddes paarden meer in bed te krijgen om te slapen.
    Wij hebben toegegeven en wisselden elkaar af. Anders krijste hij met gemak anderhalf uur alles bij elkaar. Ook streng toespreken werkte toen niet. Werkt normaliter wel redelijk.

Sterkte meis!

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

onze zoon is dan wel 19 maanden maar die doet dat sinds zijn bmr enting ook. hij begint in zijn slaap ter snikken op het moment dat je normaal gezien je hoofd even zou omdraaien in je slaap ofzo zeg maar. dan schopt hij met zijn benen en dan gaat hij huilen en is niet meer te bedaren. gelukkig helpt het hier nog wel om hem bij mij in bed te nemen. maar inmiddels wordt ik er na 5 weken wel moedeloos van.

hoelang doet jou dochter het al misschien last van de 15 maandensprong is mijn eerste gedachte. toen droomde onze zoon ook zo verschrikkelijk maar kreeg ik hem nog wel stil in zijn eigen bedje door te zingen. maar nu dus niet meer. als het een sprong is dan gaat het in ieder geval weer over. ik hoop voor jullie dat dat snel is. want zeker met een dikker wordende buik heb je je rust meer dan hard nodig.

sterkte.

17. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    misschien is er inderdaad niets aan de hand, zou ze het niet koud kunnen hebben?
    Dit was hier wel het geval van telkens wakker worden s nachts.

Mocht je echt denken, dat er niets aan de hand is, dan zou ik toch proberen om haar te laten huilen, hoe moelijk dit ook is, zelf vind ik het ook echt heel moelijk, en gelukkig tot nu toe nog niet gehad hier s nachts dan.
    Maar zelf merk ik wel op een moment dat we haar eens hebben laten huilen, ook bv als ze beneden is aan het zeuren of zo omdat we haar niet op pakken of weet ik wat, (is natuurlijk niet zo lang al s nachts) maar het helpt wel door minder in herhaling of niet meer in herhaling te vallen, en het volgende huiltje is meteen al een stuk korter.

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Mickys
    ik ben ook bang dat ik iets over het hoofd zie. Mis ik iets waarom zo zo huilt?! Lichamelijk is het in ieder geval niet, voor zover ik kan zien.

@Boefjesmama en Blup
    Ik denk ook zeker dat dit te maken heeft met die 15maanden-sprong. Alleen van de 8,5-mnd sprong heeft ze ook zoveel last gehad, 3 weken achtereen elke nacht uren huilen. En toen ik op het punt stond om bij het CB aan te geven dat ik het echt niet meer trek, sliep ze weer door.
    Maar ik vrees dat ik die 3 weken nu niet ga redden...
    Laten huilen hebben we dus vannacht geprobeerd, met het resultaat dat ze het 2uur volhoudt. Niet gewoon huilen maar alsof ze erin blijft. Dus wij en beide buren (vrees ik) wakker.

@Schaapje
    Het laten huilen overdag, is hier ook geen probleem. Want zodra iets niet lukt begint ze te jammeren en te jengelen. Daar geven we zo min mogelijk aan toe! En dat gaat goed!

Wel moet ik zeggen dat ze overdag ineens veel meer lijkt te kunnen en dat ze veel meer begrijpt.
    En vannacht ga ik de strijd niet meer aan, zodra ze begint en we krijgen haar niet stil, neem ik haar in bed. Misschien niet het verstandigste maar wel even het beste voor mijn energie... ;)

19. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    zelf neem ik haar ook wel eens in bed, kan er ook echt niet mee als het nachten aan een stuk zijn die onderbroken worden. Vind helmaal niet dat dit een slecht idee is, bij ons is het alleen dat ze niet echt gaat slapen als ze bij ons in bed ligt, wel wordt ze rustig en kan vaak dan toch wel weer slapen in haar bedje.
    Moet eerlijk zeggen dat heet nog weinig is geweest, echt alleen als er iets was, koud of tandjes of verkouden.
    Wel denk ik aan ons meisje kennende dat ze heel goed begrijpt dat huilen geen zin heeft, ze heeft dit trouwens wel gehad met het slapen gaan, we gingen elke keer om de beurt terug voor het speentje te geven, totdat we het idee kregen dat het niet helemaal alleen meer hier om ging, toen zijn we terug gestapt naar 2 x terug gaan en niet meer, mocht ze daarna huilen, helaas maar zelf in slaap leren in slaap vallen, dit is erg goed gegaan, na 1 week was alles over en was het niet eens nodig om het speentje terug te komen geven.
    Inmiddels kan ze het nu zelf al aardig terug doen in haar mondje (erg fijn in de ochtend, krijg er nu vaak een half uur tot 1 uur kado bij:D
    Hetzelfde isee heb ik bij het niet willen slapen s nachts deze zelfde manier zullen we zo nodig ook toepassen voor de nacht mocht het nodig zijn, hopelijk niet, nu begint ze het wel een beetje te begrijpen, maar als ze echt helemaal overstuur is, zijn we er meteen voor haar, dit is wel duidelijk te horen.

Hoop dat jullie toch snel de nachtrust kunnen vinden, saapt ze bij jullie lekker, neem ze dan fijn bij jullie, de tijd dat ze alleen beter gaat slapen komt dan ook echt wel, iedereen is er beter aan toe als ze uitgerust zijn ben ik van mening.

20. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    zie trouwens net op je banner dat je 1 week verder in de zwangerschap bent dan mij, kan heel goed begrijpen dat je het echt niet langer trekt zo.
    Hier is het lichamelijk ook zwaar moet ik zeggen en dan hebben we nog niet eens echt grote problemen of zo, het is intensief gewoon vermoeiend, ons lichaam heeft al zoveel energie nodig, hoop dat het snel goed komt.

Deel Deze Pagina