Wat overdreven zeg. En moet je dan als ouder zelf die schoenen aan en uit doen? En als ze dan naar buiten gaan staat iedereen dan in de rij bij de leidster om schoenen aan te doen? Dan gaan ze zeker niet vaak naar buiten?
Ze hebben allemaal een eigen mandje waar al zijn spulletjes in zit. Als ik hem breng doe ik inderdaad binnen zijn schoentjes uit en zijn slofjes uit. Als ze naar buiten gaan moeten de leidsters inderdaad zelf bij alle kindjes de schoenen weer aantrekken. Groepen zijn niet groot ongeveer 10 kindjes met 2 leidsters. Naar buiten gaan ze regelmatig hoor!
ik herinner me nu pas weer dat ik in dit topic heb gereageerd dus zie nu ook je reactie pas, ik bedoelde ook daar voor binnen. hij mag daar gewoon op zijn eigen schoenen lopen, als ze buiten bij de kinderboerdeij zijn geweest ofzo gaan de schoenen meestal wel uit, dan loopt hij op zijn sokken of blote voeten maar verder lopen daar zowel leidsters als dreumesen peuters en kleuters op hun eigen schoenen die ze buiten ook dragen. ik vind dat juist wel prettig, geeft mij weer het idee dat mijn kindje zich daar thuis kan voelen, wij thuis doen nl ook geen blauwe zakken over de voeten. ( maar dat is mijn mening )