Teruglopende melk bij baby

Discussie in 'Voeding' gestart door Elleke, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Bij ons meisje loopt heel vaak melk terug uit haar mondje, als ik haar in haar bedje leg, of op de zij. Soms heb ik haar al wel een half uur rechtop zitten, heeft ze geregeld een boertje gedaan, maar nog loopt melk terug. Ze spuugt ook geregeld. Niet in boogjes, maar een klein beetje melk. Heb het CB gebeld, en die vrouw vertelde dat zolang ze niet huilde ik me hier geen zorgen over moest maken. Ze slikt ook geregeld heel hard, net of ze wat melk weg moet slikken of zo. Nu huilt ze inderdaad niet, maar ik vroeg me af of iemand dit herkent. Volgens het CB was het overtollig melk wat dan naar boven komt?!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Klinkt mij in de oren als lichte reflux klachten. Zou het goed in de gaten houden of de klachten ook erger worden, dat was bij ons namelijk wel zo. Voor nu doe je alles goed en kan het ook wat teveel melk zijn maar hou goed in de gaten of ze geen last krijgt of dat er een hele zure lucht om haar komt te hangen. Het vaak en lang na de voeding aan het slikken zijn klinkt me heel bekend. Ik heb het bij mijn zusjes dochtertje uit de hand zien lopen dus ik stond al bij de HA en daarna KA voordat het echt heel erg uit de hand kon lopen. Als ze de heel dag huilt omdat de slokdarm verbrand is ben je te laat...maar nogmaals dat is als er sprake is van reflux. Jij kan het beste beoordelen of je kindje verder tevreden is of dat ze niet goed in haar vel zit.

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben het eens met Stefanie, klinkt als lichte reflux klachten. Onze meid heeft het ook, en bij ons gaf het cb het advies om het goed in de gaten te houden en als ze meer begint te huilen dan direct naar de ha te gaan.

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een beetje melk teruggeven is heel normaal. Zolang je kleintje tevreden is en er zelf geen last van lijkt te hebben is er geen probleem!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eens, daarom staan er zoveel spuugdoeken en hydrofiel lappen op je uitzetlijst en neem je bij die kleintjes reserve kleertjes mee, omdat ze heel veel melk spuugjes doen. Zolang je kindje verder vrolijk en tevreden is, is het heel normaal.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone gaf ook altijd een beetje terug. Soms zelfs een uur na de voeding. Zonder er bij te huilen overigens dus we hebben nooit actie ondernomen.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Zoals ze hierboven ook zeggen zolang ze gelukkig en tevreden is...lekker zo laten

Deel Deze Pagina