Wat voor soort badje aanschaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Friesin, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier is de bad inzet juist een superaanschaf geweest. Ze kunnen zo al vroeg 'zelf' het badje liggen. Je staat er natuurlijk naast maar ik vond het anders zo'n onhandig gedoe met je arm in dat badje.
    Nu zit hij nog steeds niet helemaal stevig dus de bad inzet wordt nog steeds elke dag gebruikt!

2. SJAZS

SJAZS Lid

30 apr 2014
    34
    0
    6
    Ik bedoel uiteraard als ze zichzelf strekt. Ik wacht gewoon weer tot ze goed kan zitten en dan gebruik ik hem weer. Nu ligt ze er zo zielig in vind ik. En ze is heel beweeglijk dus ze bonkt iedere keer met haar hoofdje tegen het badje aan. Geen succes vind ik zelf.

3. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Badje. Gaat veel langer mee

Tip: een badstoeltje!!! Was echt een uitkomst na heel vaak rugpijn omdat je je toch verhoudt bij het badderen. En dat stoeltje kun je in het badje, de badkuip zetten of douchecabine (heeft zuignapjes) . Dan heb je je handen vrij om te wassen, sproeien enzo. Is gewoon bij prenatal te koop

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Grappig dat iedereen verschillende ervaringen heeft! Hier was de tummytub geen succes en het badje wordt nog steeds gebruikt, staat in het grote bad en zo hoeft niet elke keer dat hele grote bad gevuld te worden (wij hebben een extra groot bad namelijk dus zelfs een laag water is al heel veel water!)
    Mijn zoontje is doodsbang voor de douche trouwens...

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Bij mijn oma werden we vroeger altijd in een afwasteil gewassen en toen dat niet meer paste, gingen we ook de speciekuip in :).
    Was stiekem van plan om nu ook de speciekuip te gaan gebruiken als ze wat groter is.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij hebben een gewoon badje, veel gebruikt. Ook zittend als 2 of 3 jarige in de douchecabine in het badje. Lekker even spelen.
    Bij de oudsten heb ik een gewone (luier)emmer als tummy tub gebruikt. Dat ging ook prima.
    Daarna heb ik bij de Kruidvat een ruime emmer gekocht. Soort tummy zeg maar. Die is ook fijn in gebruik.
    Een van onze kinderen wilde met 5 weken niet meer in de emmer. Die hield zijn beentjes gestrekt. Met geen mogelijkheid kregen we die in het water, dus toen maar in het badje. Dat vond hij heerlijk.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Het is dat ik de Tummy tub nog heb van de vorige keren maar anders had ik dit keer niets aans geschaft qua bad spul,

Bij de eerste aangeschaft nooit gebruikt, bij de tweede ook nooit gebruikt dus de deur uit gedaan, en bij de derde niet opnieuw aangeschaft.

Wij gebruiken een bad maar heel zelden, de kleine gaat gewoon met ons mee onder de douche, de 1 doucht de ander pakt aan en droogt af en kleed aan, alleen als mijn man avond dienst heeft en de kleine heeft zich helemaal verscheten en ik dus niet kan douchen met de kleine dan is het wel fijn dat ik op de Tummy zou kunnen terug vallen.

Vanaf 1 jaar zitten ze bij ons ook weleens alleen onder de douche terwijl er op een stoel naast zitten

8. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hoppop badje gekocht via marktplaats voor weinig en gebruik hem nog steeds voor mijn dochter van 2,5. Beste koop ever. Ik vond de badinzet ook wel fijn trouwens, alleen moet je kind er maar net normaal in passen. Ik vond dat ze zo opgevouwen zat en met dr kin helemaal op dr borst. Maar met een opgerolde hydrofiel in dr nek was dat ook opgelost.

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hoppop badje. Ideaal. Als ik geen zin had om het bad te vullen, mocht dochter in het kleine badje. Ze was toen 2 en speelt er nog lekker in.

Deel Deze Pagina