Wat voor soort coaching

Discussie in 'De lounge' gestart door 3rdwish, 10 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.232
    113
    Omdat daar vandaan ook wellbeing activiteiten kunnen worden aangeboden of een coach. Daarnaast vroeg ik mij af of de burn out werkgerelateerd is.

Ik herken je verhaal, ik wil ook graag die stap maken. Ik loop nu bij een psycholoog omdat ik eerst nog aan trauma’s moet werken dmv EMDR. Mij wordt vooral aangeraden leuke dingen doen, ontspannen, maar dat viel afgelopen jaar niet mee.

Wat mij wel in kleine stapjes helpt is wandelen/ hardlopen, muziek aan en dansen met de kinderen, drankje op ons terras in de zon.

3rdwish vindt dit leuk.
  2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    gz is gezondheids en ggz is geestelijke gezondheidszorg. Hier valt alles onder...

3rdwish vindt dit leuk.
  3. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik heb jaren geleden een assertiviteitstraining gedaan. Wat ben ik hier van opgeknapt!

Daarvoor altijd psycholoog, dokter en allerlei andere therapie.

De assertiviteitstraining heeft me leren grenzen stellen en naar mezelf leren kijken.

3rdwish vindt dit leuk.
  4. 3rdwish

3rdwish Actief lid

31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Mijn werk biedt dat niet aan. Ze willen wel helpen qua kosten. Werk speelt ook mee maar het is echt de combi werk gezin momenteel. Het is beide.

Emdr heb ik voor prikangst wel eens gedaan. Voor mij werkte dat niet. Al zal ik ook een aantal dingen eerst moeten verwerken waarvan ik merk dat het blijdt hangen. Het stomme is dat leuke dingen doen of even wandelen of even ergens alleen heen om even bij te tanken al stress geeft momenteel en ik niet weet hoe snel ik weer huiswaarts moet komen.

Dansen met de kids lijkt me super. En soms doe ik het maar het is een opgave ipv plezier het grootste deel van de tijd momenteel..

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.232
    113
    @3rdwish wat verdrietig om te lezen, al herken ik ook wel dat graag thuis willen zijn. Is het angst bij jou dat stress geeft, of is het iets anders? Heb je de huisarts al benaderd?
    Wat vind jij fijn om te doen? Een boek lezen? In bad gaan? Tuinieren? Krijg je van je man de ruimte om eigen tijd te hebben?

6. 3rdwish

3rdwish Actief lid

31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    De ha is op de hoogte. En stelde een psychologische praktijk voor en schreef me daar gelijk in. Effect was dat ik gebombardeerd werd met mails en vragenlijsten en dus nog meer druk voelde. Groepstherapie was daar ook verplicht. Geen goed gevoel erbij en dus ook stop gezet.

Angst speelt mee. Zeker ook in deze corona tijd. Veel ook over waar gaat de wereld naartoe en zorgen erover voor mn kids.

Wat er precies is geen idee. Merk nu al weer een hele avond dat ik me niet lekker voel. Minste of geringste het " schrik effect gevoel" heb en dat stapelt dan op. Gevolg is dan ook dat ik me er fysiek ziek door voel. In de ochtend is het vaak iets beter.
    Vermoeidheid speelt een rol. Mn vriend weet ervan en weet ook niet goed wat hij ermee aan moet. Hij is zelf ook erg moe momenteel. Hij neemt de kids wel over en zo nu en dan lukt even mijn tijd kort wel. Maar alles draait door.
    Tuinieren vind ik normaal heerlijk. Momenteel voel ik me opgejaagd met eigenlijk alles wat ik doe. Ook tijdens tuinieren.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.232
    113
    Vervelend dat je groepstherapie ‘moet’ en meteen allemaal vragenlijsten toegestuurd krijgt. Ik snap heel goed dat je daar niet op zit te wachten. Ik stuur je een PB.

3rdwish vindt dit leuk.
  8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    NLP misschien?

3rdwish vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina