Wat voor soort drank en fris ?

Discussie in 'De lounge' gestart door josianne, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ja, ieder zijn ding, ik geloof je dat je de "pest" niet krijgt van het kraanwater :) , maar het is dus niet fijn als gast als je water uit de kraan krijgt.
    mineraalwater kost bijna niks, kom op zeg, waarom is mineraalwater onzin en alle andere chemikalien niet?ik vind het onzin als ik kinderen zie die kilos suiker naar binnen gieten met fris, dubbelfris,cola,fanta en andere chemikalien.
    ok , ieder zijn keuze, ik kom ook niet uit de rimboe geloof me, ik ben echt niet de enige die niks anders dan schoon mineraalwater drinkt en geen cola, sappen, drank, wijn, etc.
    persoonlijk heb ik altijd in huis (als ik gasten heb) een paar flessen mineraalwater(met of zonder prik).ik ga gewoon niet moeilijk/gierig doen om een paar flessen water.
    maar iedereen denkt er gewoon anders over.mineraalwater is geen onzin, is gewoon water uit een fles, lekker koel uit de koelkast. :p ;)

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Op een feestje drinken de meeste mensen drank of sap, geen mineraalwater. Je haalt in huis wat de meeste mensen drinken, niet wat de meeste mensen niet drinken.
    Als ik iets zou drinken wat niet gebruikelijk is neem ik zelf wel een fles mee.

3. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ja, ok, kom op zeg...het is niet gebruikelijk om mineraalwater te drinken? :) interessant.
    ok, ik heb maar gezegd wat ik (persoonlijk) drink op een feest(mag dat? :D ), het is voor niemand verplicht natuurlijk om mineraalwater in huis te halen.je kan dus ook niet iedereen tevreden stellen, ook waar.
    :) ;)
    :p

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gooi het eens bij tonic en bitterlemon....

wordt 1 grote harde klont...

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :idea: Meer dan honderden miljoenen waterflessen worden jaarlijks op vuilnisbelten en stortplaatsen weggegooid, en het aantal neemt nog steeds verder toe.

:idea: Flessenwater kan al maanden in
    winkels en warenhuizen staan voordat je het drinkt. Zelfs de uiterste verkoopdata zijn doorgaans vastgesteld op een periode van tenminste zes maanden!

:idea: Kraanwater wordt 57 keer getest voordat je het drinkt. Flessenwater hoeft maar vijftien testen te ondergaan. Bron- en tafelwaters hoeven helemaal niet te worden getest. In heel Europa zijn de normen voor flessenwater lager dan die voor kraanwater in Nederland.

:idea: Plastic flessen worden gemaakt van ruwe materialen afkomstig uit petroleum. Goedkoop, maar niet vervangbaar, en de fabricage van de flessen veroorzaakt vervuiling.

:idea: Uit testen is gebleken dat sommige flessenwaters meer bacteriën, nitraat en natrium bevatten dan kraanwater (en jij nam geen chemicalien tot je?) in veel Europese landen, bijvoorbeeld Spanje en Italië.

:idea: Flessenwater is zwaar, neemt veel ruimte in en je moet het naar je huis sjouwen. Vers water uit de kraan is steeds binnen handbereik in je eigen keuken.

:idea: De distributie van water in flessen door het hele land is erg duur. Vers water uit de kraan wordt thuisbezorgd tegen een fractie de prijs die je betaalt voor flessenwater in de winkel.

Ik heb gewoon een mooie water fles die met eten en feestjes op tafel komt met gekoeld kraanwater ;)

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    nogsteeds een broodje aap verhaal...in je maag zijn de reacties anders dan in een glas! (ivm maagzuur)

7. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    eingelijk jij zegt iets beastie...ik moet toegeven.

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Maare als jij flessenwater wil drinken wie zijn wij omdat stom/flauwekul/onzin te vinden.... ;)

9. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    precies, haha, :) .ik vind mineraalwater met prik gewoon lekker ;) , ik heb altijd een fleske binnen handbereik :) .
    als ik op een feest ben uitgenodigd dan wil ik mijn fleske op tafel hebben, slik slik, :) , ik drink als een otter. :) .
    maar jij zegt ook iets, ja, is waar, ik moet ook toegeven.
    maar ok, wat men thuis doet is iets anders, op een feest(met 100 gasten) , restaurant, etc, verwacht je toch mineraalwater en geen kraanwater, om steeds naar de keuken te moeten lopen. :D .
    op sommige feesten ben je bijna verplicht om cola te drinken, of appelsap, of ijsthee(die stinkt vreselijk vind ik, bah) , of weet ik veel wat andere smaken :oops: ).
    :D

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij een feest met 100 gasten zou ik een deal sluiten met de supermarkt en/of de slijter. Zodat je onaangebroken flessen weer terug mag brengen.

Ik zou zelf in huis halen:
    Bier
    Wijn: rood, rosé en wit

Cola
    Sinas
    Seven Up of Sprite

Sinaasappelsap
    Appelsap

En verder erg afhankelijk van het gezelschap. Ik weet b.v. dat mn schoonvader graag berenburg drinkt. Verder haal ik alleen sterke drank in huis als het feest en de gasten er naar zijn. Meestal vind ik bier en wijn genoeg.

11. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Nou sorry maar als ik een feest geef is er ook geen mineraal water in huis hoor.
    Ik vind het onzin en als ik alles in huis moet halen wat iedereen lekker vind is het einde zoek.
    Vind het gewoon een rare instelling dat je VERWACHT dat mensen dat dan in huis hebben.

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ? daar heb je toch het bonnetje voor? :rolleyes:

13. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ik vind het gewoon een rare instelling dat je andere meningen/wat mensen denken en hun antwoord op een vraag niet kan accepteren zoals het is ,zonder commentaar: onzin, rare instelling , etc. ;) .
    het is voor niemand verplicht, het was maar een suggestie. :(

jeetje het was maar een suggestie ! iedereen bestelt, haalt in huis wat hij/zij wil en einde verhaal, maar mag ik ook een suggestie geven zonder commentaar? beastie heeft heel mooi geschreven waarom ze pro kraanwater is !het doet me aan het denken.
    ;)
    ongelooflijk ...onzin, rare instelling... :D

14. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik accepteer jou mening wel maar gaf daar dan weer mijn mening over :rolleyes:

15. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    hihi een storm in een glas water, :) .(kraanwater).hihi

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    En nu allemaal aan de Spa, dat zuivert! ;)

17. hahahaha een discussie over water :) ongelooflijk zeg :)

ik zou in huis halen:

wijn (rood, wit, rose)
    bier
    cola
    verschillende soorten frisdrank
    bitterlemon
    rivella
    chocolademelk
    thee/koffie

enneh.. een Spa fles vullen met kraanwater voor de mensen die graag denken gezonder water te drinken :)

18. Haha dat is een mooie rach84.
    Nou ik heb tot nu toe de volgende in huis gehaald:

Bier
    7up
    cola & cola llight.
    Fanta.
    Appelsap & Sinasappelsap

Ik twijfel alleen nog over de alcohol.
    Als iemand water wilt drinken,denk ik ook echt dat ze gewoon kraanwater krijgen met ijsblokjes erin,zij mogen geloven dat het spablauw is,ga dit niet apart halen.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het erge is ook nog dat de 'bron' van bar le duc een paar meter van de 'bron' van het Utrechtse waterleidingbedrijf zit..

20. Haha lekker is dat zeg.

Deel Deze Pagina