Zalmgerecht

Discussie in 'De lounge' gestart door Pruts27, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Dag dames (en enkele heer),

Ik ben op zoek naar een hoofdgerecht met zalm. Ben zelf geen viseter, maar manlief vind het zo lekker. Graag niet al te moeilijk, want uren in de keuken hou ik niet zo van ;)

Alvast bedankt!

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm jah weet alleen een sausje wat lekker is over de zalm hahaha

dus gewoon de zalm in een pan boulin gaar maken {ik kan niet op het woord komen} en dan lekker worteltjes erbij en aardappel puree

en dan een pot boursincusin {geen idee hoe je dat schrijft} en een klein flesje witte wijn... de saus goed roeren en dan over de zalm scheppen... mmmmm

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat ik altijd maak is zalm in een jasje ;)

Zalmmoot insmeren met boursin, inpakken in bladerdeeg, beetje eigeel erover strijken en 30 minuten in de oven... heerlijk met frietjes/aardappeltjes en een frisse salade.

Kijk anders ook eens op www.receptenverzameling.nl

Eet smakelijk!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Pasta koken
    Groente roerbakken (zelf snijden of gewoon zakje gesneden roerbakgroente ofzo kopen), paturain of boursin erdoor doen, opwarmen en dan zalmsnippers erdoor doen, goed meeverwarmen en dat over de pasta. Erg makkelijk en erg lekker :p

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    hihi zalm met boursin is nogal hip ;)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    en errug lekker ;)

7. Eva R

Eva R Niet meer actief

klinkt heel erg goed :D die met boursin en bladerdeeg .. denk dat ik van het weekend zalm eet hihi

8. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Dat vond ik ook een goede tip. Lijkt me ook errug lekker en vooral makkelijk ;)

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik heb altijd 3 verschillende manieren:

manier 1: Zalm insmeren met wat olie, zout, peper, komijn, en wat paturain, in de grill ( niet in folie papier ) .... dan krijg je namelijk een lekker knapperig randje ... en dan een heerlijk vis sausje er over heen.. mmm

Manier 2 : Op de zalm peper en zout doen, in een schaal wat zoete schili saus mengen met wat Ketjap Manis daar de zalm in doen en even goed laten in trekken ik doe het meestal s'ochtends er in en dan kan het de hele dag intrekken.... En dan bakken in de pan of grill ... Zo krijg je een beetje een oosters tintje aan je zalm..
    En de zalm serveren met heerlijke tagiatelle ...

Manier 3 : Zalm weer peperen en zouten en bakken in de grill of pan met wat olie. Dan tagiatelle maken en wat spinazie koken, klein beetje room door de spinazie doen en dan het geheel heerlijk bij elkaar doen... Zo heb je een heerlijke zalm pasta...

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zalm met kokos en een salade ernaast met mango. De zalm eventjes bakken en dan bestrooien met geraspte kokos....zoooo lekker!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh wup dat klinkt ook erg lekker zeg!

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik denk dat ik ze allemaal wel wil proberen! zal me mannetje niet leuk vinden maar kyana en ik wel! mmmm

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik doe dat altijd makkie.

Zalm bestrijken met zout, peper en wat citroensap. In de oven, lekker grillen.

Komkommer snijden in dunne plakkies.

griekse yoghurt daarin 2/3 tenen knoflook en wat olijfolie. Goed roeren.

Allemaal apart serveren, zalig!

14. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Mijn favoriet (en super snel! en kan bijna niet mis gaan... behalve de wraps te lang verwarmen :()

Wraps (opwarmen)
    Salade maken van:
    Zak sla (ijsberg sla of veldsla)
    Tomaat
    komkommer
    Pijnboompitten
    avocado
    (of maar net wat je lekker vind)
    gebakken zalmsnippers

lekkere dressing (bijvoorbeeld honing mosterd) doe ik dan lekker dik op de wrap, grote schep van de salade erbij
    Wrap dichtvouwen en smullen maar!

Hmm ga ik morgen maar maken ;)

15. Female

Female Niet meer actief

Stuk zalm. Insmeren met mosterd. Peper/ zout. Royaal verse peterselie/ kervel erop leggen. Stuk zalm helemaal omwikkelen met ontbijtspek en dan bakken...

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    De gemarineerde zalmspiesjes van de aldi zijn ook heerlijk!
    Kant en klaar! :D

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik doe ook altijd een makkie ;)

Zalm bestrooien met peper en zout en besprenkelen met wat citroensap. Even laten liggen en dan lekker bakken op half vuur in de roomboter, ongeveer 2 1/2 minuut aan iedere zijde..Heeeeeeerlijk :D

18. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Niet van mezelf maar wel heerlijk:
    Kook penne pasta en giet af en zet onder koude kraan, maak pasta helemaal koud.
    Giet over de pasta een zakje Dille dressing (Knorr) meng dit goed en laat tenminste 10 min intrekken.
    Neem plakjes gerookte zalm en maak deze in reepjes en meng erdoorheen.
    Cherrytomaatjes door de helft snijden en erdoorheen mengen, stukjes komkommer snijden en erdoorheen mengen.
    Afmaken met wat verse bieslook erover, klaar is een makkelijke en superlekkere koude zalmpasta salade!

19. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Ben net naar de winkel gesjeesd met op mijn boodschappenlijstje: Zalm!
    Ga vanavond het heerlijke recept met roerbakgroenten proberen. Ik zie nog veel meer lekkers staan, dus kan voorlopig nog vooruit!
    Krijg honger als ik dit lees....

20. Niet meer actief

Kook pasta (liefst grote bijv penne)

Doe wokgroenten in een pan samen met lekker wat cherry tomaten. Snij zalmfilet in reepjes of kleine stukjes en voeg dit toe. Voeg vervolgens creme fraiche toe en goed doorroeren en warm laten worden.

Klaar is kees. Makkelijker en lekkerder kán niet :D

(ps. ook lekker is om nog garnaaltjes erbij te doen..)

Deel Deze Pagina