Ik vind het best wel moeilijk om te kiezen wat het eerste pakje word voor de kleine.. of ben ik de enige!? Niks lijkt tot nu toe goed genoeg...erg he.
Hoihoi, hier had ik zowel neutrale kleertjes als lekker fel roze, in maat 50. In maat 56 heb ik me dan meer uitgeleefd en echt voor meer kleur gekozen, maar in die maat was dat ook meer te krijgen, zonder dat ik kapitalen uit hoefde te geven. Achteraf paste 50 eigenlijk net niet meer, (Thirza was bijna 9 pond en 53 cm), maar ze heeft alles nog 1 keertje aangehad, omdat ik het anders zo jammer vond. 56 zat direct goed, Maar goed, Thirza was en is dan ook wel erg groot: op de site van TNO las ik dat maar 1% van de baby's groter is dan Thirza... en dan is ze nog een meisje ook! Dat neutrale vond ik hier wel handig voor het geval dat... Staat altijd leuk, alleen niet zo praktisch met de voedingen: het is direct vies. De gekleurde kleding was wat minder besmettelijk... Maar ze heeft dus ook veel neutraals aangehad, en had een aantal dezelfde pakjes als haar neefje die 6 dagen ouder is, In beide maten had ik trouwens vooral zachte pakjes, geen spijkerstof enzo. En waar je ook om moet denken bij het kopen van kinderkleertjes: vooral geen kraagjes! Gewoon van die ronde halsjes, geen dingetjes van kraagjes enzo die erboven uit steken: dat kruipt dan dus omhoog en dan ligt je kindje met z'n koppie erg in de verdrukking. Thirza begon iig direct te krijsen toen ik zoiets aantrok, dus dat leuke jurkje is gelijk ongebruikt in de kast komen te liggen Kraagjes komen er hier dus pas weer in als ze zelf kan zitten/lopen.
Ik had voor Finn ook geen neutrale pakjes gekocht. Wel 2 x een creme pakje gekregen. Erg lief hoor. Wij houden zelf ook van stoerdere kleertjes. Finn had dit aan met daaronder een bruin broekje. Was erg zacht allemaal. Heb wel een foto van het hele pakje maar daar staat m'n vader op en of die dat znou zo leuk vind om hier te staan
ff een paar dagen zonder internet gezeten! maar bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan. het is dus zeker niet gek om je pasgeboren kindje al wat opvallendere kleertjes aan te trekken. Het kan allemaal! leuke foto's ook van de kindjes!
Geen idee of dit werkt maar dit was Lotte haar eerste pakje: Ik had hier ook de romper en muts van. Het was trouwens maat 50 en zij was 4600 gram en 50 cm. http://www.petit-bateau.us/Floral_Velou ... /1088.html
hier was het eerste pakje ook wit..... maar niet omdat ik het zelf zo graag wilde...... Ik had namelijk een super gaaf knal roze met oranje pakje... Maar hij was gewoon te klein!... Mijn dochter was groter dan we hadden gedacht en kon dus het pakje niet aan...
hihi das ook wat nikster! zonde! had je een mt 50? het is niet eens zo'n gek idee om een heel leuk pakje in twee maten te kopen!
haha ja ik had 50 genomen omdat ze dachtgen dat het een klein beebje zou worden... maar ze was ruim 9 pond! haha probeer dat maar in maatje 50 te proppen!
Ik had als eerste pakje een pakje van nijntje. Creme kleurig met oranje nijntjes erop. Veel andere keus was er trouwens ook niet echt in maat 44
Wij wisten niet wat we kregen, dus ik moest wel wat neutralere kleertjes kopen. Ik had ook een zwart overslagvestje, deze heeft Tes de vierde dag aangekregen, stond heel leuk met een wit broekje eronder. Een wat oudere zuster had 'nog nooit een klein babietje met een zwart truitje gezien'. Ik denk nog wel meer mensen niet, maar ik vond het leuk en door het model was het niet te hard ofzo. Maar het liefst had ik haar toch wel iets met roze aangedaan. Toen ik na een week uit het ziekenhuis kwam, ben ik dan ook meteen gaan shoppen!
Wij hadden een zwart pakje als eerste pakje, daar stond iedereen wel ff van te kijken, maar het stond mijn zoontje superstoer en ook wel aandoenlijk lief! Meeste mensen doen eerste pakjes licht omdat babys dan schattiger zijn denk ik!