wat voor soort eten op welke dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Apart, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier totaal geen vaste dagen. Vriendinnetjes vroeger hadden dat ook. Op vrijdag spaghetti, zondag friet, dinsdag aardappels, groente en gegaktbal. Yak nee, vreselijk idee! :D

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#22 MMarianne, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2016
    Geen vast eetschema hier maar zullen nooit gekookte aardappels in het weekend eten, eten we sowieso niet veel...zijn meer van de pasta/rijst/ovenaardappeltjes/broodjes/wraps/soep.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier geen vaste dagen, wel 2 keer per week 'makkelijk' wanneer ik niet zo'n zin/tijd heb om te koken.
    Onder makkelijk valt:
    - kant en klare pannekoeken
    - diepvriespizza
    - of gebakken eitje met brood

De andere 5 dagen kook ik op basis van waar ik zin in heb, wat er in de koelkast ligt, en wat het eerste op moet.

Ik was vroeger altijd jaloers op kinderen die elke dag een vaste patatdag hadden! Mijn vader kookte álle dagen door de week, en élke avond agv. Ik heb een gekookte aardappelen trauma :$ Wil dochter wel meer variatie geven.

4. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier ook geen vaste dagen. Maar ook geen aardappelen in het weekend.
    En op vrijdag makkelijk ivm de vele sporten.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja dat klopt;)
    Nu zijn wij daar zelf ook geen enorme fans van hoor.
    Maar onze jongste eet sinds enkele maanden eindelijk(door medische omstandigheden) heerlijk met de pot mee vandaar dat we dat doen.
    Op de friet/pasta dag kook ik wel gewoon vers voor hem:)

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.800
    7.394
    113
    Het enige wat vastligt is op zaterdag iets makkelijks, dan zijn we altijd de hele dag druk en heb ik geen zin in koken. Dan wordt het iets van patat, shoarma pizza. En soms als er veel mensen rondlopen bak ik pannenkoeken tussen de middag, en dan meteen 3 of 4 pakken. Dat kost wel veel tijd, dus doe ik maar af en toe.

De overige 6 dagen eten we groenten. Meestal 1 of 2 keer 'verstopt' in pasta, lasagne, rijstgerecht o.i.d. en de rest aardappels (op allerlei manieren) vlees en groenten

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Wij hebben totaal geen vaste dagen, eten heel gevarieerd.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Nee hier niet, vriend werkt onregelmatig dus ik eet soms alleen en dan eet ik iets simpels (brood/soep/magnetron). Dochter krijgt dan een potje voor zover ze dat wil
    Als we samen zijn eten we zoveel mogelijk aardappels vlees en groente maar de frituurpan is ook favoriet :D

9. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Geen vaste dagen hier. Maar op de vreemde reden hebben we nu in de winter vaak maandag stamppot (zodat ik nog een hapje over heb op dinsdagavond voor kids) ik werk dinsdagavond vaak. En zondag meestal pasta. Verder niet.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nee geen vaste dag voor iets...
    Wij werken allebei onregelmatig,dus daar passen we het een beetje op aan

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Zondag, Sunday roast... Hele kip in de oven, aardappels uit de oven, aardappel purree.. Drie groentes, stuffing, yorkshire puddings met jus..

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee niets. Enige wat vaststaat is dat we in het weekend vaak een avond uit eten gaan.

13. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Woensdag vaak pasta of groententaart
    Vrijdag altijd frieten
    Zaterdag en zondag noooit aardappels, vaak iets gemakkelijks, zoals vleesbrood, of gebakken ei, of tosti
    De andere dagen lekker saai aardappels + groenten + vlees

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.929
    5.240
    113
    Home
    nee, hier geen vaste dagen voor eten

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Wij hebben een drukke dag en avond. Dus vriend moet even snel eten. Vaak hebben we broodje ei/gezond/gehaktbal/unox/tosti/sandwich. Dat soort dingentjes dus wel echt uitgebreid.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Ik wou "neeeee". Typen... Maar ehhh...
    Op vrijdag eet ik alleen met de kids dus dan kook ik niet uitgebreid. Iets makkelijks. Of soep. Of pannenkoeken etv

Op zat/zon eten we frietjes. De andere dag waar ik zin in heb. Geen aardappels of dtamp. Maar vaak een flansinelkaariets. Of juist iets bewerkelijks omdat ik de tijd heb.

Op ma-di-woe-do eten we van alles. Ik stem het af op hoeveel tijd ik heb, of iedereen tegelijk eet, op de aanbiedingen en op waar ik zij in heb. Haha

17. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hier elke dag wat anders en wel altijd warm.
    Ik hou niet bij wanneer we wat eten

18. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij eten op woensdag altijd bij vrienden waar mijn man dan gaat klussen en wij vrouwen een filmpje of serie kijken :D
    En op zaterdag frietjes.

19. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Ik zit net zomaar uit te rekenen dat ik maar 4 van de 7 dagen kook! 😱
    Alleen zondag t/m woensdag (hier is vrij/za weekend). Ik heb geen vaste dagen voor maaltijden, maar wekelijks gezien eten we elke keer gemiddeld 1x pasta, 1x avg, 1x rijst en 1x wat anders (ovenschotel, stamppot, wraps e.d.).

Wij zijn maar met z'n 3en, maar ik eet als enige geen vlees en vind eens in de week vis eten ook erg belangrijk.
    Dus met koken blijf ik wel bezig, ook omdat ik hier lang niet altijd dingetjes kan vinden waar ik NL graag mee kookte. :)

20. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Nee dat hebben wij niet. Vroeger bij mijn ouders wel altijd op zaterdag brooddag, maar wij eten elke dag wat anders.

Deel Deze Pagina