wat voor soort eten op welke dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Apart, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wij eten elke dag net waar we zin in hebben. Brooddag doen we niet aan... Elke dag wel warm eten, maar het verschilt per dag...

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.914
    5.177
    113
    Op maandag eten we altijd pasta of rijst. Geen reden voor

3. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Bij mij thuis was het ook vrijdag 'pizzadag' en zondag maakte mijn moeder altijd iets uitgebreid met zelfgemaakte brood.

Nu heb ik mijn eigen gezin en ik maak waar ik zin in heb. Zoals patatdag/pizzadag/snackdag/brooddag zal bij ons nooit inzitten doordat wij op onze eten letten haha.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, absoluut niet.

Ik ben wel nieuwsgierig naar dagen dat mensen 'brood' als avondeten eten.
    Zijn ontbijt en lunch dan ook brood? Of eten jullie op een ander moment op de dag een andere (warme) maaltijd niet zijnde boterhammen?

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb voor mezelf alleen de regel dat het vrijdags iets makkelijks mag zijn. Dan bedoel ik pizza, friet of kant en klaar iets. Maar soms heb ik toch energie om te koken dus dan maak ik toch wat.
    Verder probeer ik wel wat af te wisselen met aardappels, rijs, pasta. Maar geen vaste dagen. Ik maak wel een maaltijdplanning omdat ik het liefst maar 1 keer per week boodschappen doe.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Vrijdag patatdag en verder geen vaste dgn.

Trauma vroeger thuis.
    Maandag tm vrijdag agv
    Zaterdag nasi spaghetti macaroni of pannenkoeken
    Zondag patat

7. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben dat niet.
    Wel eten we op maandag en woensdag iets wat later in de oven of pan nog een keer opgewarmt kan worden (geen agv dus), mijn man eet dan later.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Op maandag eten we een salade omdat we allebei gaan sporten.

En meestal op donderdag soep omdat het spitsuur is dan met zwemles en sporten van dochters

9. tuc

tuc Niet meer actief

wij eten "brood" altijd icm met een (maaltijds)oep dus dat is al warm, vaak ook met aardappel en veel groenten erin (niet altijd) dus dan is het ook niet echt brood eten denk ik. Brood hier kan ook bestaan met een warm iets erbij, bv: stokbrood en dan met zelfgemaakte sate erbij.

10. Luja

Luja Niet meer actief

Hier is vrijdag P-dag.
    Dan heb ik mijn langste dag college en ben ik pas rond 18:30 weer thuis met mijn kindjes. Dan is patat/pizza/pannenkoeken zoooo fijn :)

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #51 Strandbal, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt: 23 feb 2016
    Nee hier niks vast. Ik heb wel dat ik een paar dagen vooruit bedenk wat ik wanneer ga eten zodat ik niet elke dag naar de supermarkt hoef. Maar dat is ook niet altijd. Op donderdag werk ik altijd tot laat dus dan kook ik woensdags altijd een gerecht dat je 2 dagen kan eten zodat ik dat bij thuiskomst alleen even hoef op te warmen.
    Brooddag doen wij niet aan. Ik vind dat maar niks, savonds wil ik gewoon een maaltijd anders heb ik geen voldaan gevoel.

12. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Zaterdag is bij ons patatdag. Zondag stokbroodjes uit de oven, soms met soep maar niet altijd. Donderdag bloemkool. Rest vd dagen wisselt

13. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    We eten in principe de hele week gezond, dus geen patatdagen oid.
    Op maandag en dinsdag eten we wel simpel, omdat we dan allebei werken en laat thuis zijn. Vaak is dat dan macaroni of nasi met voorgesneden groente en vlees, of kliekjes uit de vriezer.
    Op donderdag eten de oudste twee op de BSO. Dan krijgt de jongste een potje olvarit en eten mijn man en ik romantisch met z'n tweetjes. Dan vaak iets wat de kinderen niet lekker vinden: sushi, biefstuk oid.
    Verder laat ik ons weekmenu vooral beïnvloeden door wat er in de Bonus is! :D

14. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik heb soms wel vaste dagen, maar niet met gerechten. Soms heb ik een tijdje moeite met eten verzinnen (vooral tijdens zwangerschap en na de bevalling gehad) en dan had ik wel een soepdag, rijstdag, pastadag etc. Genoeg gerechten daarin te verzinnen maar dan hoefde ik iig maar 1 kant op te denken dat vond ik wel fijner.

15. Sambabal

Sambabal Actief lid

4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Woensdag gehakt dag, dus iets van Burritos, spagetti, macaroni of lasagna.
    Zaterdag soep met een stokbrood uit de oven.
    Zondag iets afhalen(meestal chinees)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee hier geen enkel ritme.

17. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Zaterdag is patatdag. De rest eten we gevarieerd. En als wij weleens brood eten is dat altijd in combinatie met soep, boerenomelet o.i.d.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat doen wij ook, maar dan eet ik soep/stoofpotje/saté met brood/stokbrood ;), kwestie van formulering dus.

Bij brood denk ik waarschijnlijk te snel aan boterham, broodje, tosti oid.

19. tuc

tuc Niet meer actief

O nee een boterham doe ik ook niet hoor...dat zou voor mij echt geen avondeten zijn. Stokbrood met omelet bv wel weer.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Aan de mensen die pannenkoeken als avondmaal eten: is dat dan echt de zoete variant met suiker of siroop? Dat is hier standaard een ontbijt namelijk :)

Deel Deze Pagina