wat voor soort eten op welke dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Apart, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik niet...nou ja eet er best nog wel 1 met suiker. Maar hier met allerlei groenten erin, courgette, zoete paprika e.d.

2. Tooto

Tooto Niet meer actief

Nee, zou helemaal niets voor mij zijn. Wel maak ik (bijna) ieder weekend soep, omdat m'n dochter er zo van houd. Wel altijd een andere soort soep.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zaterdag brood dag. Is iets wat we beide van vroeger hebben mee gekregen.
    Brood houdt in : soep met stokbrood , knakworsten , omlet , vers brood met vleeswaren en bijvoorbeeld een hamburger/kroket , saté met stokbrood naja noem maar op. Het is niet een boterham met kaas zeg maar.

Donderdag eten wij altijd makkelijk : niet perse ongezond maar dingen die snel klaar zijn zoals taco's , wraps maar ook wel eens een patatje ofzo.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Niet echt vaste gerechten op bepaalde dagen. Maar op vrijdag probeer ik er wat specialers van te maken en op woensdagen juist wat makkelijker i.v.m sport van de oudste.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is hier ook ontbijt. Ondanks dat ik dit wel als avond heb meegekregen van huis uit (mijn man dan weer niet, in zijn land zijn pannenkoeken echt een ontbijtgerecht), maar ik wil met het avondeten echt iets met groenten en zoet vind ik sowieso niet echt passen als avondmaaltijd. Laatst i.v.m tijdnood één keer pannenkoeken gehad in de avond en mijn dochter vond het echt ontzettend raar haha. Dat zullen we dus waarschijnlijk ook niet meer gaan doen.

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

#66 Chocolat, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2016
    Op zondag standaard soep, met stokbrood en salade of met vlees en vla/ijs na.
    Zaterdags is meestal P-dag (patat/pizza/pannenkoeken met shoarma, roerbakgroenten etc. kinderen meestal wat zoets)
    De rest van de week aardappelen/pasta/rijst/wraps/burrito's gecombineerd met vlees of vis.

7. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Woensdag brood ivm drie sportende kinderen
    Meestal met ei of vers vleeswaren
    Ik probeer dan vaak smiddags warm te eten

8. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Enige war vast is bij ons is zondags dan halen we altijd wat ergens..

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Alleen vrijdag is anders...

Dan mogen de kinderen bij de bank eten en mogen zij uitkiezen wat we gaan eten...meestal maken ze dat dan samen met mij.

Bij de bank eten is hier echt een ding want ik heb er zelf een hekel aan... ha ha. Ik eet dan trouwens met mijn man gewoon aan tafel dan. Ik kan dat dus echt niet met een bord op schoot en dan eten ...

Kinderen krijgen een tafeltje voor de bank zodat ze niet zelf het bord hoeven vasthouden...

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Bij mijn ouders thuis was zaterdag altijd de dag waarop mijn vader zelf pizza bakte, maar nu heb ik nergens meer vaste dagen voor.

11. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Nee geen vaste dagen voor een bepaald soort eten. Wel bepaalt of ik werk of niet die dag hoe uitgebreid ik kook. Op werkdagen bak ik bv aardappels die we eerder die week gekookt aten of maak ik pasta met vers gemaakte tomatensaus (een keer een hele grote pan maken zorgt voor meerdere snelle makkelijke en toch verse maaltijd).

Ik bedenk sinds kort aan t begin vd week wat we aankomende week allemaal gaan eten zodat ik met 1 keer boodschappen doen klaar ben. Geeft veel rust in mijn hoofd en scheelt gesjouw ;)

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Zondags altijd soep, vlees en een lekker toetje. Vrijdag vaak patat maar kan ook iets anders makkelijks zijn zoals pannenkoeken (overigens wel zelfgebakken). Verder geen vast menu. Ik maak vaak gebruik van de Hellofresh recepten. Veel variaties en nieuwe smaken.

13. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier inderdaad de zoete variant voor avondeten. Maar dat komt 1x per 2 maand voor of misschien zelfs nog wel minder..

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee dat hadden we vroeger thuis. Vreselijk!
    Wij hebben geen vaste dag voor eten. Al is maandag wat simpeler omdat we dan laat thuis zijn..

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    In principe niet maar op vrijdag eten wij altijd wat makkelijker omdat we dan laat thuis zijn vanuit het werk en ik dan geen zin heb om nog uitgebreid te gaan koken.
    Dus meestal is dat iets van pizza/pasta/brood/patat oid..
    De rest van de week eten we waar we trek in hebben.

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Enigste vaste dag qua eten is zondag, dan gaan we altijd uit eten.
    Wel eten we 1x per week een gerecht met rijst, 1x per week een gerecht met pasta, 1x per week een gerecht met brood (en bijv. Soep, vis of salades erbij) de overige dagen aardappelen (gekookt, puree, gebakken) met groente en vlees of vis. Maar met al die dagen valt eindeloos te combineren. Eigenlijk eten we nooit in 2 weken tijd dezelfde maaltijd. Heb daar nog een trauma van van vroeger. Wist elke dag al wat we die avond zouden eten. Mijn moeder kwam niet verder dan 10 maaltijden (dat is misschien zelfs al veel) en dat ging jaar in jaar uit zo door.

17. Melief

Melief Niet meer actief

Nee, zou er persoonlijk niet aan moeten denken :)
    Hier is zaterdag wel makkelijk eten dag maar dat kan gehaalde of zelfgemaakte pizza zijn, patat en dergelijke.
    Verder probeer ik 1 à 2 keer vega en 1 à 2 keer vis te koken maar niet op vaste dagen. We eten zelden aardappels/groente/vlees en probeer minimaal 1 keer per week wel een nieuw recept

18. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    op zondag eten we altijd soep met brood. de andere dagen van de week staan niet vast en eten we gewoon gevarieerd en het liefst gezond.

19. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Maandag moeten alle kids uit de opvang gehaald worden én moet er snel weer ééntje weg omdat ze sporttraining heeft, dus dan eten we stamppot die ik op zondag al gemaakt heb... even in de magnetron en húp aan tafel.

Dinsdag meestal een ovenschotel die mijn man 's ochtends maakt en 's avonds als de dreumes lastig is alleen maar in de oven hoeft.

Woensdag nog meer sporten en trainingen door elkaar, dus dan eten we meestal nasi of macaroni of zo, wat makkelijk in fases gegeten kan worden.

Donderdag vaak weer een ovenschotel vanwege huilerige dreumes.

Vrijdag werken we allebei en eten we iets wat snel klaar is. Wraps met mexicaanse groenten, ravioli uit opperdepop, etc.

En omdat we dus zo gek eten door onze lastige jongste, eten we in het weekend meestal heel saai aardappels-groente-vlees.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Nee geen vaste dag. Wel eten we 2x pw aardappelen, 2x pw pasta, 2x pw rijst en de laatste dag friet/pizza oid.

Deel Deze Pagina