Gewoon even om te checken wie hier ook last van heeft: Ben 34.3 weken en sinds een paar dagen hou ik opeens een heleboel vocht vast. Heb echt een plofkop, dikke handen en hele dikke enkels en knieën. Ook ben ik in een week tijd 3 kilo(!) aangekomen! Is dit normaal? Baal ervan, want iedereen zei tot voor kort dat ik zo mooi zwanger ben en je nergens iets kon zien, behalve m'n buik, maar nu zie ik er echt niet uit!
Herkenbaar! Ik was ook ineens vanaf enerlaatste naar laatste controle gyn 2,5 kilo bijgekomen, was puur vocht volgens hem! Ik ben wel iets verder als jou (37 weken) maar weet precies hoe je je voelt. Dikke enkels, dikke armen &vingers, vreselijk... Tot nu toe heb ik gehoord dat er maar een wondermiddel is en dat is de bevalling..... Even doorzetten nog!
Ik had het ook in mijn zwangerschap. Kreeg ENORME olifantenpoten en kwam KILO'S aan. Kon geen schoen of slipper meer aan. Uiteindelijk 20 kilo aangekomen in de zwangerschap, maar is er (bijna) allemaal weer af.
Had het een paar weken terug, echt vierkante voeten. Alleen m'n benen en iets dikjere vingers. Ik weeg me niet, dat vind ik weinig zin hebben, maar ik was echt kolossaal. Maar nu is het weer weg. Geen idee waarom, mar heb de indruk dat vakantie geen kwaad kan.
Heb hier ook altijd veel last van gehad tijdens de laatste loodjes van mijn zwangerschappen. Is er iemand die hier de ultieme oplossing voor heeft???? ......behalve uiteraard bevallen!!!! Vreselijke kwaal vind ik dat! Ik kreeg ook héél erg slaap gevoel in mijn vingers daardoor, dat tunnel syndroom......was wel wéér gauw weg na de bevalling maar dáár heb je de laatste vijf weken van de zwangerschap géén biet aan. Kom maar op met die gouden tip!!! Ik zou er bijna een beloning voor over hebben voor die ene echte tip! Succes voor de dames die al op het laatst lopen! Groetjes Melanie
@ Roxyrox We lopen exact gelijk, maar ik had dus ook afgelopen vrijdag bij de wekelijkse controle dat ik in een week tijd ineens 2,5 kilo aan was gekomen. De week ervoor was dit nog niet eens 500 gram. De laatste dagen heb ik vocht in mijn handen en voeten, soms onderbenen. Verschrikkelijk... Echt alsof ik handschoenen aanheb ofzo... Het voelt ook zo 'strak'. Ik probeer zoveel mogelijk in beweging te blijven, maar ik hou iedere dag iets aan vocht vast... Nog even doorbijten dames!
Ik hield al heel snel vocht vast, ben ook al mega veel aangekomen, maar mijn bloeddruk is goed. Dat is het belangrijkste.
Haha, wat fijn, allemaal lotgenoten! Vind het echt superirritant, maar inderdaad, nog even volhouden!