Inmiddels 10 jaar (nieuwbouw). Maar hebben de overwaarde van onze vorige woningen ook in deze woning gestoken. Dat scheelt ook een stuk. Dan heb je geen tophypotheek nodig. En met eigen geld kun je ook betere voorwaarden bedingen.
het verschilt nogal sterk idd...maar ik denk dat het er ook aan ligt wanneer je af hebt gesloten...weet wel wij in 2007 gedaan en toen was het percentage nog redelijk...half jaar later (vrienden van ons, zelfde soort woning zelfde plaats enz) bijna 1,5% erbij.....
Pff hoe komen jullie aan die huizen! We hebben met moeite net een appartement kunnen vinden van ong 75m2 voor 700,- huur exclusief.. Zou wel een hoop schelen voor jullie prijzen :O. En in Gelderland btw .
Ja, dat is zo. En wij zetten de rente (zeker nu met de crisis, want dan blijft de rente laag) maar voor 1 jaar vast. Dan betaal ook al ernstig minder dan bij 10 of 20 jaar vast.
Wij hebben nu nog een huurwoning, ik woon er sinds 2 jaar en mijn vriend nu een halfjaar.. met aftrek van de huurtoeslag.. 230 euro. Hebben een benedenwoning, op de hoek met tuin aan drie kanten.. 2 ruime slaapkamers, grote woonkamer en losse keuken, wc en douche
Wij een koopwoning. In 2000 gekocht voor 255000.00 gulden. En betalen nu netto 520 euro en bruto 720.
wij hadden 10 jaar...nog 4 over...dus over 4 jaar hoop ik niet dat ineens de crisis over is Hoe is de rente nu eigenlijk??
Wij huren in de vrije sector een geschakelde woning met 5 slaapkamers een badkamer met lig bad en een een leef oppervlak ex zolder 140 m2. Wij betalen 650
Tussenwoning, koop. Bruto hypotheek is iets van 700 euro uit mijn hoofd en daar gaat nog ongeveer 200 belastingteruggave vanaf.
huurwoning (hoekwoning) 420 (ook wij zijn scheefhuurders..) ruime woonkamer/keuken 40 m2 3 slaapkamers achtertuin 15 meter diep
Maandelijkse kosten voor hypotheek 1390 euro (bruto). Aan het eind van het jaar word de aftrek verrekend met de belasting aangifte en blijft er alsnog een 'te betalen' bedrag over. (Eigen onderneming) We hebben nu 131.500 euro afgelost op de hypotheek maar de maandelijkse lasten blijven erg hoog! Valt nog niet mee om iedere maand weer rond te komen!