vrijstaand, 500m2, 6 slaapkamer, garage en inpandige werkplaats/hobbykamer. 820 bruto aan hypotheek + 150 aan gekoppelde levensverzekering.
Vorig jaar een ruime tussenwoning, 165m2, omgeving Rotterdam, gekocht. Wij be.talen 850 netto, het loopt wel iets op, omdat een gedeelte annuitair is, maat dat is maar een paar euro per jaar
Wij hebben een koopwoning, wonen aan het water, grote tuin, 3 slaapkamers en grote zolder, rijtjeshuis. Betalen ongeveer zo 800 euro pm
Ik snap nooit zo goed waarom mensen huren. Vaak hetzelfde bedrag per maand. Je bouwt er niks mee op. Is toch zonde?
Omdat niet iedereen zomaar een hypotheek krijgt. Mijn vriendin huurt ook puur omdat ze gewoon geen hypotheek krijgt.
omdat er geen leuke koopwoningen in de buurt zijn? Omdat er niet zomaar altijd een hypotheek vertrekt wordt? Omdat huur toch soms ook voordelen heeft? (bvb als er iets gerepareerd moet worden/geschilderd oid) Omdat de koopwoningen te duur zijn?
Wij hebben een tussenwoning. 3 slaapkamers op de 1e verdieping (na de zomer nog maar 2, we gaan in de kleine slaapkamer de badkamer maken), een hele kleine badkamer en nog een grote zolder waar we tzt 2 slaapkamers van zullen maken. We hebben een tuin van ca. 5 meter diep. Alles is niet heel groot, maar we wonen hier heerlijk. Leuke buurt en op loopafstand van de stad.
Rijtjeshuis. 3 slaapkamers, grote zolder. Voor- en achtertuin. En dit huren we. Waarom? In eerste instantie omdat we allebei niet handig zijn. Mijn vader wel, maar die is er ook niet voor altijd.. Reparaties zouden we dus iemand voor moeten inhuren en dat vind ik erg duur. Maar ik denk dat we sowieso geen hypotheek hadden gekregen. Ik ben afgekeurd, dus Wajong en mijn man werkte toen nog via een interim, dus weekcontracten.
Ik woon in een klein appartementje van 65m2, heb het een paar jaar geleden gekocht. Bruto hypotheek is bijna 600,-.
hoekwoning120M3 met 3 slaapkamer ,hele kleine badkamer(0,80 bij 2m),openkeuken, garage,grote tuin voor/achter/naast 450 netto
Omdat men niet vast wil zitten aan een huis. Sommige mensen hebben emigreerplannen en dan is het echt onzinnig om voor een jaartje een huis te gaan kopen waar je in deze tijd vaak niet meer zomaar vanaf komt.
koopwoning... 600m2.... 1100 in de maand.. vrijstaand met een lap grond om het huis heen.. ideaal!! we woonden hiervoor veel kleiner, erg hokkerig was alles... dus het werd tijd om te verhuizen...
ik woon dan wel in turkije hahaha maar zijn nu een huis aan het bouwen.. door middel van elke maand eigen geld. dus straks geen maandelijkse kosten. 3 slaapkamers grote woonkamer keuken. kleine bijkeuken. en ommenabij de 1000m2 tuin in alanya met uitzicht op zee
Gooi is bijna niet te betalen joh. Als ik hier de bedragen lees en het huisoppervlakte van andere , is het gooi echt niet te betalen. Hier kan je echt geen huis met 4/5 slaapkamers , ruime badkamer en nog lap grond kopen en dan +/- 800 per maand kwijt zijn. Is hier veel en veel duurder. Waarom mensen huren ? Ik denk dat je gewoon niet 1,2,3 een hypotheek krijgt. Mijn vriend en ik verdienen gnoeg om te kopen. Maar mijn vriend zijn bedrijf is paar jaar geleden faillet gegaan en heeft toen schulden op gebouwd. Ondertussen zijn die schulden betaald , heeft die al 3 jaar weer vollop werk ( nog steeds zpp) maar de bank ziet dit anders. Alleen op mijn loon kunnen we geen huis kopen. Wel alleen op zijn loon zeg maar. Is gewoon heel moeilijk. Maar ik vind het ook zonde om te gaan huren voor 700/800 in de maand want het is idd niet voor jezelf. Wij hebben dan urgentie gekregen maar dit was ook niet makkelijk. En het was echt een noodsituatie. Anders hadden wij nog jaren kunnen wachten op een huis. Nu nog steeds geen huis maar die komt er een deze weken natuurlijk wel aan. Kan vandaag voor het eerst schrijven met urgentie. Mijn ouders Vader en stiefmoeder hebben ook nooit een huis gekocht. Woonden in een huurwoning van de woningbouw. Een rijtjes huis met 3 slaapkamers grote zolder kelder ruime woonkamer en keuken. Badkamer was klein. Toen ik naar zolder ging hebben ze de badkamer gemaakt in mijn oude slaapkamer. Hun wonen hier nu 20 jaar en gaan verloopig niet weg. Mijn vader wilden niet kopen want woonde hier goed en dan zat die er niet aan vast. Mijn stiefvader en moeder daarin tegen wonen in een vrijstaand huis , aan het water , boot voor de deur , met een lap grond ( meerdere hectare ) met + 6 slaapkamers 2 badkamers etc. Dit had mijn stiefvader 20 jaar geleden laten bouwen net voor die met mijn moeder kwam te zitten. Huis is bijna afbetaald. Dit is trouwens ook in het Gooi. Zo zie je maar wat er voor verschillen zijn.
Koopwoning: vrijstaand huis met grote tuin, dubbele garage, 3 slaapkamers, badkamer geheel gerenoveerd in 2008. (inloopdouche en ligbad) Zolder en kelder. Grote open keuken en woonkamer. Ongeveer 900 euro netto in de maand na belastingaftrek.
een gezinswoning. tussenwoning met 3 slaapkamers en vaste trap naar zolder ruime tuin zowel voor als achter en berging op de tuin. huur: 560 euro ongeveer en dan woon in nog in een dure woonplaats voor het noorden dus het is goedkoper mogelijk maar dan moet ik in een klein dorpje gaan wonen en dat trekt me niet echt. en waarom niet kopen. tot voor kort had mijn vriend een wajong uitkering en ik heb altijd alleen maar tijdelijke baantjes via het uitzendbureau en niet genoeg vastigheid. op dit moment werkt vriend voor een baas en heeft een jaar contract maar verdiend op dit moment echt het minimum en hij is bezig met de opleiding en de komende jaren gaat hij steeds hoger op de ladder. tegen de tijd dat hij daarmee klaar is zien we wel weer eens. daarbij benauwd het idee me vast te zitten aan een huis. en elk defect aan het huis moet je zelf zien op te brengen en nu bel ik de woningbouw en binnen een korte tijd staat er iemand aan mijn deur om het te repareren zonder dat ik er zelf kosten aan heb. en tegenwoordig zie je steeds vaker dat mensen alleen de rente betalen en niks aflossen en aan het einde van de rit heb je dan als nog niks opgebouwd en heb je wel kosten gehad aan het onderhoud van het huis.