Vrijstaande woning, een vakantiehuis waar we permanent mogen wonen, 3 kleine slaapkamertjes, geen zolder, 100 vierkante meter. 1100 vierkante meter tuin met vrij uitzicht. Het is in Friesland. Hypotheek 1150 euro bruto ( netto 900 euro geloof ik)
Een door onszelf volledig gerenoveerd boerderijtje (koop) van 750m3, op een lap grond van 5100m2. 2 paarden aan huis, weiland, stallen en rijbak. Garage, grote tuin met speelspul voor de kinderen. Heerlijk! Wil met niemand ruilen, maar betalen dan ook behoorlijk ervoor. Gekocht en aangegaan op 2 salarissen, ik ben zelf al geruime tijd niet meer werkzaam. Het lukt net allemaal, maar het blijft oppassen. We genieten ervan en proberen het zolang mogelijk vol te houden tot alles wat beter wordt.
Wij huren omdat we niet weten of we hier blijven wonen ivm het werk van mijn vriend. in deze tijd kun je binnen 2 jaar echt geen winst maken op en huis. Dus heb je er niks aan, kopen zou dus ook weggegooid geld zijn. Ik zie huren niet als weggegooid geld, door de lage huur kunnen we geld sparen voor een koopwoning.
Wij betalen nu 400 p/m (sociale huurwoning). Kleine woning van zon 50m2. Over een paar weken verhuizen we (vrije sector). Woning is 80m2, in een erg leuke buurt en zullen dan 740 euro pm betalen aan huur. Wij kopen niet omdat het islamitisch gezien niet toegestaan is om rente te ontvangen/betalen, dus we kunnen geen hypotheek afsluiten. Dan maar zo.
Wij huren een leuke eengezinswoning. Dacht is 5 jaar huurvast voor 520. Wij kunnen niet kopen op 1 inkomen. En vind ook wel lekker makkelijk zo. Als er wat stuk gaat of geschilderd moet worden. Wordt het allemaal gedaan voor ons. Als de huizen markt eens goed gaan instorten willen we misschien wel kopen. Nu niet. De huizen zijn veel te duur. Zijn ze niet waard.
Wij hebben een koopwoning brutto 888 euro en grote thuin, grote garage rijtjes huis maar ons huis heeft een oprit met garage en die van de buren ook en dan gaat het rijtje weer verder
3 onder 1 kap (wij midden) uit 1927 met 4 slk en zolder. Tuin 7 x 5 en daarachter 6 x 10 en dan een strook achter en naast het huis van de buren lang waar de (hobby) auto's op staan. Gebruiksoppervl. huis is 105 m2 in totaal 840 bruto voor de hyp. bijna helemaal spaarhyp. klein gedeelte aflossingsvrij. Gekocht in 2010 dus werd het al duurder. zitten hier in een klein dorp rondom in het water en vrije uitzicht.
Wij hebben een 5 kamer hoekhuis en betalen met een spaarhypotheek 866 bruto per maand, Ik weet niet wat we netto betalen.
Wij huren particulier onder de leegstandswet (helaas.) We hebben een tussenwoning in het centrum (700 meter lopen.) 4 slaapkamers grote badkamer en luxe keuken en grote tuin. Wij betalen 850 euro huur exclusief gas water licht. Best veel al zeg ik het zelf. Helaas kunnen we nog niet kopen ivm BKR registratie ..
Sociale huurwoning eengezinstussenwoning met inmiddels (omdat we op de zolder een wand hebben gezet) 4 slaapkamers bruto 490 netto 346
wij wonen in een hoek/koopwoning. redelijk ruim met vier slaapkamers. bruto zijn we per maand ongeveer 400 euro aan hypotheek kwijt. Netto volgens mij zo'n 340 euro.
Huren nu tijdelijk een huis wat te koop staat voor 700 incl g/l/w Bovenwoning met 3 slk en een grote garage. Zijn nu op zoek naar een sociale huurwoning en dan wordt de huur ongeveer 550 voor een eengezinswoning.
twee-onder-een-kap 200 m2 woonoppervlak, 4 slaapkamers tuin 3/4 om het huis, garage hypotheek.... veel
Wij wonen net buitenaf in een twee onder 1 kap boerderij (van mijn opa geweest), aan de andere kant wonen mijn oom en tante. 1,5 hectare grond erbij, paarden in de wei. Onze hypotheek is tussen 300 en 400 euro per maand (ik ebn van een andere generatie bijna 40 jr). Onderhoud is wel gigantisch veel! Het is en blijft een oude boerderij met veel werk. Alles heeft zijn voor en nadelen.