Hoi, Ik heb bij babydump ABZ pocketveer matras 60*120*13 gekregen, kost 149,- euro ik ga over 3 maanden bevallen we zullen zien hoe goed de matras is. Groetjes, ANGEL24
Ik heb ook een matrasje van de Leen Bakker voor 30 euro. Op de site van wiegendood staat dat je 't beste een polyether matrasje kunt nemen (staat me tenminste iets van bij) Binnenveringsmatras was wat minder geschikt geloof ik, pas vanaf 15 kg. Heb nu ff geen tijd om 't na te kijken waar ik die info weg hebt maar 'k heb in elk geval gewoon via google gezocht en op de site van wiegendood gekeken.
Ik heb er een via Wehkamp besteld van 40 euro. Wilde er niet op besparen. Maar aan de andere kant wat heeft het te lijden? Volgens mij moet het matrasje wel minimaal 7 of 8 cm dik zijn.
Ik haak even in op het aerosleep verhaal. Ik kom zojuist terug van een verjaardag en daar wees iemand mij op de aerosleep. Zij en meerdere vriendinnen hebben een aerosleep matras(je) bovenop het gewone matrasje want kindjes kunnen daar dan altijd door blijven ademen ook al liggen ze met hun gezicht "in" het matras. En ik dacht gelijk dat is dus een must. Iemand ervaring met de aerosleep? Een aangepraat commercieel iets of toch heel fijn?
Wij hebben uiteindelijk ook niet gekozen voor aerosleep. Lijkt mij ook overbodig hoor. Je moet alleen geen zeiltje onder het hoofdje van je kindje leggen...
Ik heb een aerosleep in de wieg. Hij kan zijn koppie al wel goed bewegen, dus ik denk niet zo snel dat hij met zijn neus in het matras zal belanden, maar zowel mijn dochtertje als mijn zoontje hebben het heel snel warm en dat scheelt dan wel. Bovendien makkelijk als ze spugen of hun luier doorlekt, je gooit het zo in de wasmachine. Voor in het ledikant hebben we een Purflo matras en bij mijn ouders die van Leen Bakker van 35 Euro. Dat Purflo matras schuif je om een frame heen en kan zo in de wasmachine, ideaal en lekker koel. Nu ligt hij gewoon tot een klein pakketje ingevouwen in een doos op zolder te wachten tot mijn zoontje naar het ledikant verhuist.
Hier ook een Aerosleep. Het zal vast niet noodzakelijk zijn, maar ik vond het een prettig idee. Het gaf mij wat meer rust, zeker de eerste weken dat hij net kon draaien. Wat mij betreft dus de moeite waard!