Hallo, Graag zo ik graag wat advies willen over babyspullen. Ik ben alvast in een paar winkels wezen kijken en schok eigenlijk van de prijzen. Mag ik vragen waar jullie de babykamer gekocht hebben en hoe duur deze ongeveer was. Ook wil ik het zelfde vragen over kinderwagens/buggy's en welke is het meest handigst.en waar moet je eigenlijk op letten? Bedankt weer voor al jullie reacties!
Je kunt het inderdaad zo duur maken als je maar wilt. 1000,- voor een complete babykamer is niks meer tegenwoordig, maar wij hebben ook geprobeerd het zo goedkoop mogelijk te houden. Wij hebben de Diktad commode, komt bij Ikea vandaan, maar is er daar nu uit. Wij hadden één van de laatste en omdat ie eruit ging, was ie maar 59,-. Hij lijkt me heel erg makkelijk, want het blad is in te klappen zodat je er over een paar jaar een ladekast van kunt maken en hem dus langer kunt gebruiken dan alleen de babytijd. Bedje en kledingkast komen ook bij Ikea vandaan, serie Leksvik. Kledingkast 199,- en bedje 109,-, als ik het zo goed zeg uit mijn hoofd. Complete babykamer heeft ons dus 367,- gekost. En dan hebben we alles nieuw! En bij Ikea hebben ze nog meer leuke kinderkamer series. Maar kijk ook eens op Marktplaats zou ik zeggen. Ook vaak complete babykamers te koop die er nog heel goed uitzien voor een zacht prijsje. En dan de wandelwagen. Wilden we eerst tweedehands via Marktplaats kopen. Totdat we tegen een mooie aanbieding op de Blokker Magazijn Verkoop stuitten. We hebben nu de Bebies First Wandel-/kinderwagen, voor 129,-. Deze kinderwagen hebben ze niet altijd, maar wel regelmatig bij de Blokker, en ik geloof dat je met de Blokker dukaten ook voor korting op deze wagen kan sparen. Echt tips over wat het handigst is kan ik je nog niet geven, want heb het zelf ook allemaal nog niet gebruikt. Maar ik zou zeggen, als je op de aanbiedingen let en een beetje om je heen kijkt, ben je een stuk goekoper uit dan dat als je de eerste beste winkel binnenloopt. Succes met het uitzoeken van alle spullen en veel shopplezier!
Ik heb ook net zoals coco de bebies first wandel/kinderwagen helemaal nieuw voor 75 euro (handig als je tante er werkt ) De babykamer heb ik voor 300 euro van marktplaats. De kamer is pas 1,5 jaar oud en komt van babypark kesteren en als je ziet wat daar de prijzen zijn Nou kamer ziet er erg goed uit en ziet er heel leuk uit en baby slaapt er toch alleen maar in dus waarom dan geen 2ehands?
Wij hebben een tweedehands bedje (gratis), een tweedehands kleerkast (32 euro), een tweedehands kinderwagen (gratis, een tweedehands buggy (45 euro), ... Ik denk dat we tot nu toe op materieel vlak hooguit 200 euro hebben uitgegeven aan ons kindje en toch ziet alles er super uit! MIjn man is ongelooflijk handig en kan alles mooi maken
Voor onze eerste: 2de hands babykamer: 75 euro, compleet met commode, kast, bedje, box 2de hands 3wieler kinderwagen: 30 euro Voor onze tweede: Nieuw ledikant (124 euro, inclusief (goed) matras, bekleding, hemel e.d. Wiegje voor in de woonkamer in het begin Nieuw 130 euro inclusief bekleding en alles. Tweede hands tweeling wagen Urban Jungle 200 euro inc. draamanden. Commode en kledingkast kopen we goedkoop bij ikea of tweedehands.
wij hebben voor de babykamer incl. aankleding ong. 1000.- betaald en gekozen voor de maxicosi mura 4 (ong. 800.- inclusief alles zoals maxicosi, regenhoezen,myggenntje, parraplu, voetenzakken) De baby klamer zelf kosten 600.- maar ze hebben er ook goedkopere. Kijk maar eens bij van Asten in Tilburg! Groetjes Femke
Wij hebben de commode van mijn zus overgenomen 75,- inclusief een ledikantje wat ik voor mijn oppaskindjes gebruik omdat ie zo groot is. Het ledikantje wat we wel gebruiken is van ikea. Hebben we gratis gekregen en in een leuk kleurtje geverfd. De hemel incl. standaard is eigendom van de fam. dus gratis. De kast van ikea is nieuw en was 86,-. We hadden nog een oude gordijnroede die boven de commode hangt. Nog wat plankjes die nu in een leuke kleur zijn geverfd. Een schommelstoel van marktplaats voor 30,- die we nog wel opnieuw hebben geverfd en bekleed. Dus voor de babykamer hebben we 191,- excl de kluskosten dan. Voor de kinderwagen hebben we een bedrag van mijn ouders gekregen. Omdat ik bij mijn zus wel gezien had waar ik op moest letten, hebben we wel een nieuwe genomen met alles wat wij wensen. We hebben zelf ong. 210,- bij moeten betalen. We hebben een mutsy 4-rider. Incl mutsy-cosi, kinderwagenwagenbak en wandelwageninzet. Alle drie passen ze op het zelfde frame en kunnen ze twee kanten op gezet worden. Het frame is super licht en heel makkelijk in te klappen. De voorwielen zijn vast te zetten. De voetenzak is ook in de cosi te gebruiken. We hebben de hele winkel afgelopen met een meetlint om ervoor te zorgen dat de kinderwagenbak zo ruim mogelijk is. Dus in lengte maar ook breedte. We krijgen een april kindje en als het wil moet et er ook einde van het jaar gewoon nog in de bak kunnen liggen. Dus het duurste was de kinderwagen. Maar zodra er een tweede komt hebben we een opzetzitje wat op de wandelwagenbak kan. Én de mogelijkheid om een tweelingwageninzet te kopen die er ook gewoon op past. pff wat maak ik er altijd weer een verhaal van zeg!
Wij hebben onze babykamer bij babypark in gouda gekocht, ledikantje en commode, waren 750,- euro bijlekaar. Kast hebben we niet nodig aangezien er een inbouwkast instaat, aan alle assocaires zijn we ook nog zeker wel 500 euro kwijt geraakt (goed matrasje vinden wij heeel belangrijk, koste 190,- en dan nog een aerosleep, klamboe (90,-) dekentjes, lakentjes, badje, noem maar op..) Voor de kinderwagen waren wij bijna 900,- kwijt, is de Quinny speedi, (wandelwagen/buggi/maxicosi en alle toebehoren)
Nee nieteens Zie mijn album voor 2 fotootjes, is nog niet af hoor. Tja, je kan er zoveel aan uitgeven als je zelf wilt he
Ja, Ikea is wel de tip Daar heb ik mijn commode en kledingkast vandaan. Heb er ook een boekenkast bijgekocht (heb je niet echt nodig, meer voor de leuk ). Wij hebben de commode zelf wat leuke kleurtjes gegeven, staat ook in mijn album. Wat betreft de wandelwagen is het toch ook heel veel proberen wat je prettig vindt en van te voren bepalen waar je hem nodig hebt. Moet ie makkelijk opvouwbaar zijn of heel wendbaar etc. In babypark in Gouda gaan ze met je mee en rondje doen langs alle wagens en dan leggen ze alles uit. Je kunt er ook proefrijden op een straatje (errug grappig ). En, voordeel!, ze zijn helemaal niet pusherig of verkoperig bij babypark. Oh ja, en je moet opletten wat er voor de prijs allemaal in zit en wat je los moet kopen. Dat verschilt per wagen dus het is soms lastig prijzen vergelijken. Groetjes Rosa
een kinderkamer bij deters gekocht...was in de aanbieding voor 1400 euro`s...tja ik moest e zou hem gewoon hebben..de commode is ook wat hoger dan normaal, aangezien hubbie en ik ngoal lang zijn, en neit steeds met een zere rug voorover willen buigen... klamboe was((schrik niet)) 110 euro, echter 30% kassakorting dus dat viel ook nog mee ..
Wij hebben de babykamer bij babyland in nuenen gekocht. Deze kostte incl. transport en montage 1100 euro. De box was nog eens 150 euro. Voor overige zaken (babybadje, boxkleden, speelgoed, lakentjes, dekentjes, kleding, verzorgingsproducten etc.) weet ik niet eens hoeveel we hebben uitgegeven. We hebben een quinny speedi gekocht bij de prenatal. Deze kostte als ik het me goed herinner incl. dreami-bak en regenhoes iets van 800 euro ofzo. (we hebben hem gekocht op een dag dat ze 20% korting gaven) Maar je kan het zo duur maken als je zelf wil. Bij BV de babydump hebben ze ook de "basic" kinderkamer. Dit is een gloednieuwe goedkope kamer, die je met accesoires heel leuk kan aankleden. 179 euro voor een bedje en een commode.
MIjn babykamer heb ik gekocht bij de baby-dump voor 700 euro. Word ie gratis thuisgebracht en je krijgt 50 euro tankgeld terug. (foto komt snel in mn album) Onze kinderwagen was 620,00 inclusief kinderwagen, wandelwagenbak en maxicosi. Is een Quinny Speedi 2008 Raven. Ook bij babydump. Ik vond de service daar erg goed, vriendelijke mensen en veel aanbiedingen. We kregen 25% korting op alle bad artikelen en bijbehorend textiel, dus op het badje, luieremmer, hemeltje, dekbedovertrek etc... Scheelde heel veel geld. Als je mijn uitgbreide excellijst wil zien met alle kosten moet je me maar even PB-en met je email adres. Dan stuur ik je die door vanavond! Voor wie interesse heeft, ik heb nog een (oude) commode + Ledikantje staan. Is familiestuk, maar we vonden het niet bij ons passen... PB-en als je interesse hebt ajb@ Gr. Lonneke
900 euro voor de speedi? Dat vind ik wel veel. Wij hebben onze Quinny Speedi gekocht bij Danny's Baby Wereld (online) en waren echt stukken minder kwijt. Maar hun zijn sowiezo goedkoper dan in de winkel. De babykamer hebben wij trouwens ook gedeeltelijk van Ikea, commode van Hemnes (is niet eens een echte babycommode maar had de goede afmetingen) en kast ook van Hemnes, ideaal als kledingkast voor de kleine maar ook gewoon later nog te gebruiken. En je ziet écht geen verschil met de kamertje van al die dure winkels. Ledikantje hebben we van Bopita, want ik vond het wel heel belangrijk dat dat goed is! Maar inderdaad, je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt! En als je tweedehands geen probleem vind kun je voor heel goedkoop tot gratis een kamertje vinden.
@ Nika, ja uit mn hoofd waren we 880,- kwijt. Maar zoals gezegd met alle toebehoren, en voor de maxicosi ook, dus ook weer zo'n voetenzak en "standaard' voor in de auto.
Wij waren voor de babykamer zo'n 500 euro kwijt (bij de ikea) incl. 2 kasten. Voor de kinderwagen (stokke) waren wij niks kwijt kregen deze kado van mijn ouders. Als ik nu een tweede zou krijgen zou ik ook alles 2ehands komen,het gaat zo snel met die kleintjes ze genieten er ook niet eens echt van,dus waarom duur gaan,tenzij je zelf wilt natuurlijk.