hallo, heb 25 febr een curatege gehad van wat na onderzoek bleek dat een partiele mola-zwangerschap is geweest. in mei nog voor na-controle naar de gyn geweest (bleef buikpijn houden), met echo en inwendig onderzoek zag hij niets bijzonders, oftewel, alles was goed. na 2 keer ongesteld te zijn geworden.. zwanger! 7 weekjes vandaag.. zó blij! kom bij de verloskundige vandaag, zegt ze me dat ik ws NIET zwanger mocht worden. ze deed heel bezorgd en vroeg ook of ik het allemaal wel goed had begrepen. nou volgens mij wel, heeft gyn niets van gezegd van niet weer zwanger mogen raken.. en ik was zo positief en er zo blij mee... en nu, alleen maar zenuwen, wat als dit ook niet goed is? wie o wie komt dit bekend voor? wie heeft een partiele mola-zwangerschap gehad en werd ook vrij snel weer zwanger? pfffffff.... stress zeg dit... sjaan
Zelf niet gehad, maar wel een vriendin die dit had (partiele mola). Bij haar was het beleid: wekelijks hcg prikken tot het weer onder de 5 was en daarna mocht ze nog een half jaar niet zwanger worden. Tijdens de kraamweek (want intussen is ze bevallen) moest ze ook haar hcg laten prikken, want dan kunnen de molacellen weer gaan woekeren. Dit is bij haar trouwens niet gebeurd. Volgens mij mag je niet zwanger worden omdat ze dan niet kunnen controleren of je hcg nu stijgt van de zwangerschap of van woekerende cellen. Het schijnt dat na een partiele mola de kans op woekeringen kleiner is dan bij een gewone mola, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Misschien even gewoon een afspraak bij je gyn maken, dan kijkt ie even met een echo en als het er dan goed uit ziet zal het wel oke zijn hoor. Als je echt niet zwanger mocht worden had hij het wel gezegd. Stond je hcg wel op 0?
Hoi, ja mijn HCG was 0 (1 keer geprikt en hij zou bellen als het boven de 0 zou zijn), en ik heb een inwendige echo gehad halverwege mei op dag 10 van mijn laatste cyclus en werd toen dus niet ongesteld en blijk nu zwanger. ik kwam er ook pas achter dat het een particiele mola-zwangerschap was na die cho, hij bladerde in mijn dossier en liet dat toen zien. de gyn had me in maart gebeld na de curetage met de uitslag dat er niets gevonden was aan het weefsel en dat het pech was. (andere gyn als degene van de echo) beide gyn's hebben me gezegd dat zwanger raken kon zodra ik daar zelf weer aan toe zou zijn... en nu zei de verloskundige dus zo zorgelijk of het allemaal al wel mocht.. wat een stress hier... bedankt voor je antwoord trouwens, fijn!