Hoi Ilja, Ik heb een vraag over borstvoeding. Daan is nu 5 weken oud en ik geef volledig BV. Ik wil graag overstappen, deels op flesvoeding, Ik merk dat het geven van BV mij erg veel energie kost. We hebben een groot gezin, er lopen nog 3 kids rond, in de leeftijd van 8,9 en 11 jaar. Daarbij het grote huishouden!De voeding van begin van de avond loopt al niet meer goed, de laatste dagen blijft Daan hongerig, huilen en ik merk dan ook dat de voeding niet voldoende is. Nu heb ik voor mezelf al het besluit genomen een paar voedingen te vervangen door flesvoeding. Hoe doe ik dit op een goede manier?Ik wil graag eventueel de eertse voeding smorgens rond 07.00 wel zelf blijven geven en evt verder op de dag nog 1 a 2 voedingen. Kan dit, of is dit geen optie.En hoe stap ik sowieso over? Liefs Emma
Het mooiste zou zijn als je telkens weer een bv-voeding gaat vervangen door een flesvoeding. Zo bouw je ook rustig de bv af en probeer je een borstontsteking te voorkomen. Begin met de voeding die al niet goed loopt. Zorg dat je de laatste en eerste voeding bv blijf geven. Zo kun je vervolgens weer een voeding eraf halen. (het liefst een beetje om en om) Ilja
Dankje wel Ilja, Vannacht heeft Daan erg last van krampjes gehad, ben nu bang dat het van de flesvoeding komt die hij gister om 16.30 uur heeft gehad, kan dat? Vanmorgen toch nog een poging gedaan om te kolven, zodat mijn man ook af en toe een voeding kan overnemen en tot mijn grote trots heb ik van 1 borst 50cc gekolfd, in ongeveer een kwartiertje tijd. Ik heb dus weer een beetje hoop en probeer zoveel mogelijk de BV te blijven geven. Heb af en toe zoon dipdag bij de BV en dan zakt me de moed in de schoenen, tot huilens toe. Maar goed, vandaag weer een beetje hoop dus! Kan ik wel,als die voeding moeilijk blijft aan het eind van de middag een fles blijven geven en de rest wel BV..of is dat niet verstandig.. Liefs Emma
Krampjes kunnen zeker van de flesvoeding komen. Het is toch een andere samenstelling dan de bv en ook daar moeten ze aan wennen. Wat goed zeg van het kolven. En zonodig kan je altijd een voeding vervangen door de fles, pas alleen op dat je daardoor wel de bv laat teruglopen als je niet kolf. Ilja