Ik lees nu opeens dat je je kind niet alle thee kan geven. Ik geef mijn dochter meestal bij het brood wat thee. Ik geef eigenlijk alle fruit thee.. maar is dit wel goed?
Is het 100% fruit? Of zwarte thee met een smaakje? Dat laatste zou ik niet doen ivm de caffeine. Ik zou gaan voor een kruidenthee. Rooibos, de Sprookjesbomenthee van Pyramide, zoiets.
Nee gewoon normaal fruit thee denk ik. Gewoon van pickwick of huismerk en dan alle fruit.. hmm en gewone earl grey kan die ook?
Nee, want dat is ook echte (zwarte) thee met theïne/caffeïne dus. Engelse thee Earl Grey Ceylon Darjeeling Etc. is allemaal zwarte thee.
In alle witte, groene en zwarte thee zit theïne. De enige theesoorten zijn de kruidentheeën, daar zit geen echte thee in. Voorbeelden: rooibos en kamille.
Rooibos, kamille, en venkelthee zijn geschikt, maar ook echt pure fruittheeën. Daar zit dus geen zwarte thee (en theïne) in.
Ik lees ook even mee want ik wil de thee ook introduceren binnenkort. Vanaf wanneer mogen ze wel 'gewone' thee drinken?
Hier drinkt de uk kamillethee. Vind hij lekker en ik ook want ik drink dat ook de hele dag eigenlijk. Puur natuur en kan geen kwaad.
Haha wist niet dat veel niet eens mocht?? Ik geef haar gewoon wat ik drink, dus gewoon bosvruchten/aardbei/caramelpeer etc etc, niet dat ze er veel van drinkt maar ach.
Mijn oudste drinkt wel eens zwarte thee maar de eerste 2 jaar heeft ze denk ik uitsluitend kruidenthee gehad. Overigens is af en toe niet zo'n ramp denk ik. Ik maak hier altijd slappe thee voor ze en dan nog de helft koud water erbij.
Van Pickwick hebben ze ook hele lekkere smaakjes rooibos (vind ik dan toch ). Is een verzameldoosje met de smaken Açai bes & Blauwe Bosbes, Aardbei & Granaatappel, Granaatappel & Framboos en Bloedsinaasappel & Kiwi.
Ja ik zal die binnenkort eens kopen idd! die lust ik zelf dan ook nog wel, maar ben niet zo heel dol op rooibos maar ja wie weet mijn dochter wel!
Gewone rooibos lust ik ook niet, maar deze vind ik erg lekker. En van die smaakstoffen ga ik in deze niet wakker liggen, om de een of andere reden lust ik alleen "supermarkt thee". Ik heb al veel biologische thee geproefd, maar geen een vind ik zo lekker als Pickwick.
De kans dat die iets krijgt van de weinige chemische dingen die hij binnenkrijgt is erg klein. Ik denk dat echt alles proberen te schrappen een beetje overdreven is (niet verkeerd bedoeld, uiteraard doet iedereen het zoals hij/zij het wilt, voor mij voelt het overdreven aan ). Overigens wil het ook niet zeggen dat het perse schadelijk is omdat het niet natuurlijk is.